Gå til innhold

Er det stor forskjell på disse to garnnøstene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, er ikke så veldig stor forskjell på garnet, men litt er det. Silk mohair skal strikkes på 5 1/5 pinne og har 15 masker per 10 cm. Plum garnet skal strikkes på 3 til 5 pinner og 15 til 23 masker per 10cm. Vekten har med innholdet i garnet å gjøre ja, men metermessig er det nesten det samme.

Jo større pinner jo løsere blir det du strikker. Jeg hadde kommet til brukt plumgarnet istede. Må antagelig beregne et eller to ekstra nøster og se litt ann om du må legge til noen masker for å få skjerfet breidere. Ville ikke brukt 5 1/2 pinner, men kommet til å prøvd med 4 pinner. Om det blir for stramt så kan det prøves med 4 1/5 eller 5 pinner :) lykke til :)

Skrevet

Silk mohair er et veldig, veldig tynt garn. Skal du strikke skjerf med silk mohair anbefaler jeg å strikke med en tråd av et annet garn i tillegg, feks mini alpakka eller annet garn der 50g = ca 150 meter og stor pinne. Hvilken oppskrift har du funnet?

Skrevet

Tusen takk for hjelp!😊 jeg har ikke oppskrift, bare bilde https://epla.no/handlaget/produkter/433100/.

Dette er kun kid mohair, ser utrolig fluffy og deilig ut da. Ser ut som det er brukt store pinner...

Anonymous poster hash: 5cafe...9f1

Skrevet

Hmmm har hun brukt dobbel tråd tro??

Anonymous poster hash: 5cafe...9f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...