Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #1 Skrevet 9. januar 2015 Lurer på om det er noen her inne som har barn med denne diagnosen? Har en del spm ang hvordan vi skal legge opp skolehverdagen til barnet. Barnet søker mye kontakt, gnur, koser, klemmer og vil bli bært/løftet. På samme tid husker barnet ikke navnet til personene h*n gjør dette med, og har heller ingen respekt for hva de sier eller gir beskjed om. Hjemme fungerer ting strålende, det er gjennsidig respekt, ro og forståelse. Barnet koser mest i situasjoner når det kjeder seg, blir usikkert eller vil ut av en situasjon. Jeg mener jo at barnet ikke skal få så mye nærhet og kos av en "fremmed" , mens skolen mener de må dekke det behovet h*n ikke fikk da h*n var barn. Dette vil jeg jo absolutt påstå er mor og fars jobb? Noen med erfaringer rundt dette? Anonymous poster hash: c38eb...93b
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #2 Skrevet 9. januar 2015 Lurer på om det er noen her inne som har barn med denne diagnosen? Har en del spm ang hvordan vi skal legge opp skolehverdagen til barnet. Barnet søker mye kontakt, gnur, koser, klemmer og vil bli bært/løftet. På samme tid husker barnet ikke navnet til personene h*n gjør dette med, og har heller ingen respekt for hva de sier eller gir beskjed om. Hjemme fungerer ting strålende, det er gjennsidig respekt, ro og forståelse. Barnet koser mest i situasjoner når det kjeder seg, blir usikkert eller vil ut av en situasjon. Jeg mener jo at barnet ikke skal få så mye nærhet og kos av en "fremmed" , mens skolen mener de må dekke det behovet h*n ikke fikk da h*n var barn. Dette vil jeg jo absolutt påstå er mor og fars jobb? Noen med erfaringer rundt dette? Anonymous poster hash: c38eb...93b Er dette et adoptert barn, siden det er snakk om RAD? Svært mange diagnoser, eller for den saks skyld bare normal variasjon innen personlighet, kan ellers forklare det du nevner. Barnet mitt har vært slik du beskriver siden det var liten, gir voldsomme klemmer også til fremmede og er engstelig for å ikke få nok kos, og det har aldri manglet kos eller nærkontakt fra meg. Tvert i mot fikk jeg mye pepper fra svigermor og noen andre i familien som mente jeg skjemte bort barnet ved å ha det for mye på fanget, kose og klemme på det, og de mente jeg reagerte for raskt på gråt fra barnet fra baby. Men jeg lyttet ikke tiil dem. Anonymous poster hash: 15cc1...c1e
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #3 Skrevet 9. januar 2015 Lurer på om det er noen her inne som har barn med denne diagnosen? Har en del spm ang hvordan vi skal legge opp skolehverdagen til barnet. Barnet søker mye kontakt, gnur, koser, klemmer og vil bli bært/løftet. På samme tid husker barnet ikke navnet til personene h*n gjør dette med, og har heller ingen respekt for hva de sier eller gir beskjed om. Hjemme fungerer ting strålende, det er gjennsidig respekt, ro og forståelse. Barnet koser mest i situasjoner når det kjeder seg, blir usikkert eller vil ut av en situasjon. Jeg mener jo at barnet ikke skal få så mye nærhet og kos av en "fremmed" , mens skolen mener de må dekke det behovet h*n ikke fikk da h*n var barn. Dette vil jeg jo absolutt påstå er mor og fars jobb? Noen med erfaringer rundt dette? Anonymous poster hash: c38eb...93b Er dette et adoptert barn, siden det er snakk om RAD? Svært mange diagnoser, eller for den saks skyld bare normal variasjon innen personlighet, kan ellers forklare det du nevner. Barnet mitt har vært slik du beskriver siden det var liten, gir voldsomme klemmer også til fremmede og er engstelig for å ikke få nok kos, og det har aldri manglet kos eller nærkontakt fra meg. Tvert i mot fikk jeg mye pepper fra svigermor og noen andre i familien som mente jeg skjemte bort barnet ved å ha det for mye på fanget, kose og klemme på det, og de mente jeg reagerte for raskt på gråt fra barnet fra baby. Men jeg lyttet ikke tiil dem. Anonymous poster hash: 15cc1...c1e Jeg lyttet ikke til dem, fordi jeg ikke tror barn kan bli bortskjemt av slik. Noen barn trenger mer slikt enn andre. Barnets far har nok derimot alltid gitt lite kos og fysisk kontakt. Anonymous poster hash: 15cc1...c1e
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #4 Skrevet 9. januar 2015 Fosterbarn. Han har fått diagnosen av fagpersonell HI Anonymous poster hash: c38eb...93b
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #5 Skrevet 9. januar 2015 Fosterbarn. Han har fått diagnosen av fagpersonell HI Anonymous poster hash: c38eb...93b Ok, skjønner. Jeg har selv stanset mitt barn i å bli for intenst med fremmede og vage bekjente noen ganger, men det er jo ikke alltid man er til stede.... Hva med å avtale med skolen at barnet kan ha et par stk som det selv er knyttet til allerede som det kan kose alt det vil på uten avvisning, men at andre f.eks. skal løsne barnet forsiktig og snakke med det slik de ville ha snakket med andre barn. Og hva med å snakke med barnet selv om hvor grensen burde gå? Anonymous poster hash: 15cc1...c1e
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #6 Skrevet 9. januar 2015 Bump Anonymous poster hash: c38eb...93b
HvittHus Skrevet 9. januar 2015 #7 Skrevet 9. januar 2015 Vi hadde et fosterbarn med udiskriminerende tilknytningsforstyrrelse. Jeg synes egentlig det høres ut som dere har fått en litt feil diagnose, men det er sikkert flere faktorer i bildet som du ikke har beskrevet. Jeg skal videreformidle spørsmålet ditt til min mann som har jobbet/jobber mye med RAD-barn, og så får du noen tips i løpet av ettermiddagen.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #8 Skrevet 9. januar 2015 Det er såpass individuelt at det virkelig ikke kan gis noen fornuftige innspill her. Få råd fra de som har utredet barnet, bruk ansvarsgruppen som skal eksistere rundt det, henvis eventuelt til videre utredning med et rent skolefokus (PPT eller utredende spesialskoler av type Brusetkollen). Anonymous poster hash: 90876...3ae
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #9 Skrevet 9. januar 2015 Er lærer så kan bare uttale meg om RAD ut i fra erfaringer på jobb. Har et tilfelle der RAD er mistenkt og dette barnet viser atferd som forsterker våre mistanker. For å nevne noe er barnet aggressiv og utagerende, søker veldig mye voksenkontakt, deprimert, tiltaksløs. Barnet har en bakgrunn som gjør at barnet er ekstremt utsatt for å få denne diagnosen. Anonymous poster hash: b4e4e...c96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå