Gå til innhold

promper, og det lukter død og forråtnelse, sexlivet er ødelagt.

Anbefalte innlegg

Nei da, jeg har ikke prompa under akten, men jeg unngår sex forde jeg er redd for å prompe.

Jeg gasser noe veldig, magen er oppblåst og romler, avføringen veksler mellom flytende, seigm kremet, hard.

Selvdiagnosert irritabel tarm.

Har prøvd sånn foodmap diett, opplever ikke stor endring.

Jeg bør ned 10-15 kg, men hver gang jeg begynner med sunnere mat, mer grønnsaker, frukt. Da blir det enda værre. I jula lukta det ikke så ille, og da var det lite frukt og grønt.

Men det varierte fra hardt via seigt til flytende de 2-3 ukene også...og da var det mye sjokolade og snop.

Men den fisinga...holder jeg igjen så får jeg jo store mage smerter, og promper jeg, bare en aldrig så liten en såvlukter det grusomt.

Føler at underlivet og klærne lukter min promp. Det lukter tom i bilen, der jeg sitter å fjerter fritt siden jeg er alene,

men etter at datteren minutbrøt: "æææææsj det lukter fææælt" når jeg kom å henta ho på sfo.

Jeg ervfor tiden sykemeldt på 2 året. Og tør ikke tilbake på jobb.

Jobber i bhg, og kan ikke hå tra ungene for å gå på do støtt. Og kan ikke gå der å forpeste hele bhg.

Det er begrenset hbor mye du kan skylde på skitbleier......

Jeg har prøvdbå kutte ut ting, og egg og brokkoli i store mengder gir gass, illeluktende promping, men ikke noe anna dom stikker seg ut.

Anonymous poster hash: 65048...e0b

Fortsetter under...

Annonse

Riktig gjettet folkens, selv om jeg ikke har hatt promping med fæl lukt som hovedtema.

Det er tatt allergi prøver og jeg erbikke alergisk mot noe.

Det er tatt avføringsprøver, de er fine.

Det er tatt ct av mage/tarm alt er supert.

Imogas har jeg ikke prøvd. Er det noe effektivt da??

Har du prøvd privat lege? som foreksempel Balder klinikkene eller Heggeli helhetsmadesinskesenter?

De sender prøver ut av lande, for det meste til Tyskland. De er mer grundigere enn stats helsevesenet i Norge.

Anonymous poster hash: 89706...360

Sliter med nøyaktig d samme!

Typisk stressmage.

Magen din er i ubalanse... Det viktigste du gjør er å kutte ut alt sukker. Ingen snop eller sjokolade. Du har nok en type sopp eller bakterie i magen som elsker sukker. Jo mer du forer tarmene med sukker og gjær, desto bedre trives bakteriene.

Jeg kjører lavkarbodiett, i tillegg til at jeg tar lectinect. Jeg startet "behandlingen" med en 2 ukers kur med idoform, for å stabilisere tarmfloraen. Vet ikke om d har hatt noe effekt.. Men d skader ikke å prøve..

Nå har d vært jul osv.. Så jeg har jo skjeiet litt ut:/ d har dessverre også magen..

Men uansett:

Bort med sukker!!

Anonymous poster hash: d530b...583

Annonse

Nei da, jeg har ikke prompa under akten, men jeg unngår sex forde jeg er redd for å prompe.

Jeg gasser noe veldig, magen er oppblåst og romler, avføringen veksler mellom flytende, seigm kremet, hard.

Selvdiagnosert irritabel tarm.

Har prøvd sånn foodmap diett, opplever ikke stor endring.

Jeg bør ned 10-15 kg, men hver gang jeg begynner med sunnere mat, mer grønnsaker, frukt. Da blir det enda værre. I jula lukta det ikke så ille, og da var det lite frukt og grønt.

Men det varierte fra hardt via seigt til flytende de 2-3 ukene også...og da var det mye sjokolade og snop.

Men den fisinga...holder jeg igjen så får jeg jo store mage smerter, og promper jeg, bare en aldrig så liten en såvlukter det grusomt.

Føler at underlivet og klærne lukter min promp. Det lukter tom i bilen, der jeg sitter å fjerter fritt siden jeg er alene,

men etter at datteren minutbrøt: "æææææsj det lukter fææælt" når jeg kom å henta ho på sfo.

Jeg ervfor tiden sykemeldt på 2 året. Og tør ikke tilbake på jobb.

Jobber i bhg, og kan ikke hå tra ungene for å gå på do støtt. Og kan ikke gå der å forpeste hele bhg.

Det er begrenset hbor mye du kan skylde på skitbleier......

Jeg har prøvdbå kutte ut ting, og egg og brokkoli i store mengder gir gass, illeluktende promping, men ikke noe anna dom stikker seg ut.

En del orale matallergier kan gi slike symptomer. Er det noe mat du kjenner at svir lett i munnen eller gir svak kribling på leppene?

Forsøk å unngå nøtter og pasta en periode, og se om det hjelper.

Anonymous poster hash: 3093a...061

Typisk stressmage.

Magen din er i ubalanse... Det viktigste du gjør er å kutte ut alt sukker. Ingen snop eller sjokolade. Du har nok en type sopp eller bakterie i magen som elsker sukker. Jo mer du forer tarmene med sukker og gjær, desto bedre trives bakteriene.

Jeg kjører lavkarbodiett, i tillegg til at jeg tar lectinect. Jeg startet "behandlingen" med en 2 ukers kur med idoform, for å stabilisere tarmfloraen. Vet ikke om d har hatt noe effekt.. Men d skader ikke å prøve..

Nå har d vært jul osv.. Så jeg har jo skjeiet litt ut:/ d har dessverre også magen..

Men uansett:

Bort med sukker!!

Dette er helt uvitenskapelig...

Les deg opp om allergi som gir luft i tarmene på gode nettsteder isteden du HI.

Anonymous poster hash: 3093a...061

Er du sykemeldt på 2.året bare pga variabel avføring og promping?Anonymous poster hash: dfc5e...677

HAHAHA.....NOT

Nei, det er andre ting som forårsaker sykemeldingen.

Tja, jeg får nok google litt. Finne seriøse sider med innfo. Tusen takk forvde saklige tilbakemeldingene.

Har du prøvd privat lege? som foreksempel Balder klinikkene eller Heggeli helhetsmadesinskesenter?De sender prøver ut av lande, for det meste til Tyskland. De er mer grundigere enn stats helsevesenet i Norge. Anonymous poster hash: 89706...360

Hahahaha. Herregud altså. Det er mye man skal høre før ørene detter av!

Anonymous poster hash: 0682b...3ea

Er du sykemeldt på 2.året bare pga variabel avføring og promping?Anonymous poster hash: dfc5e...677

HAHAHA.....NOT

Nei, det er andre ting som forårsaker sykemeldingen.

Tja, jeg får nok google litt. Finne seriøse sider med innfo. Tusen takk forvde saklige tilbakemeldingene.

Alle jeg har snakket med som av en eller annen grunn kutter ut hvetemel, sier det samme: at de blir mye mindre oppblåste. Verdt et forsøk :)

Ler så jeg griner, for dette er som å lese om meg selv! Helt 100 % likt, i alt du beskriver. Missforstå meg rett, dette er heelt forferdelig å leve med. Men det høres helt sykt ut når man leser om det.

Nær vi har sex, klarer jeg ikke annet enn å ligge å presse sammen rumpeballene i håp om at det ikke unslipper en fjert!

Uansett, så blir jeg mye bedre i magen av å spise mindre sukker og gjær som personen litt over her skriver. Har ikke vært til lege for å dokumentere dette, men skader ikke å prøve. Er nok noe vi reagerer på i matveien :)

Anonymous poster hash: d8938...962

Typisk stressmage.

Men uansett:

Bort med sukker!!

Samme som deg Hi :( har slutta med sukker og søt gjærbakst og er mye bedre : men spiser jeg feks epler er d GASS igjen me en gang ...meeen det lukter ikke fælt.

Spiser jeg feks potetstappe ellerno blir d forferdelig igjen ..

Anonymous poster hash: 3bb06...d40

Potetstappe.....oi, det er ikke engang noe jeg hadde tengt på som gass skapende.

Bra men fælt at flere har det som meg. For dette er faktisk rimelig pyton.

- men enig i at det ser snålt ut når man leser det.

Sikkert smart å tenke at det å kutte hvetemel, osv er bra, sukker også.

Her har det vert ekstremt de siste dagene, og jeg kan ikke komme på noe spesielt jeg har spist. Noe som er anderledes, for selv ikke her er det like ille hver dag. Like mye luft, men ikke like ille lukt, eller en promp er jo ikke luktfri, men det er grader av drittlukt lissom.

Fatter ikke hva som har vert så ekstremt anderledes i disse dager.

Tror jeg skal kutte ned på frukt jeg.

Trasig ånikke kunne spise frukt, gulrot, brokkoli, løk, mais, og salat pga gass, når man er på slankern......

Jeg hadde det som deg. Jeg oppdaget at noen ting gjorde meg dårligere og kuttet ut litt og litt. Nå holder jeg meg unna frukt og grønnsaker, bortsett fra røtter som potet og gulrot, og lite melkeprodukter, og har et bedre liv. Salat og agurk er omtrent det verste! Jeg tåler dårlig halvfabrikat og ferdigmat fra butikken, men tåler det bedre når jeg har grunnutvalget på plass. Lykke til!

Anonymous poster hash: ca153...1d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...