Gå til innhold

Hvidbjerg strand, Blåvand. Blåser man bort om sommeren?!

Anbefalte innlegg

Noen som vil dele sine erfaringer fra Hvidberg strand, Blåvand? Ser jo fantastisk ut og får jo gode karakterer i fleng. 

Hvordan er det med vind og varmegrader? Badevannet er ikke så viktig, jeg er mer opptatt av om man blåser bort på området og om det er litt småsurt i været? 

Positive innspill om området er selvfølgelig også supert! 

Tusen takk! 

Fortsetter under...

Vi var der ifjor sommer. Det blåste jo en del, men ikke så plaget eller sjenerte oss. Men jeg syns Hvidbjerg/ Blåvand var en stor skuffelse (vi prøvde stranda i en times tid). Det var steinete, grov sand, ekstremt mange "sandlopper" og blomsterfluer. Bare da vi skulle ut av bilen rakk ca 20 fluer å komme seg inn i den. Vi dro til en annen strand, Vejers tror jeg det var. Men nå bodde vi lenger unna, og var altså bare den ene timen akkurat på Blåvandstranda. 

Anonymous poster hash: 3d7a6...7ad

Det er helt nydelig på Blåvand. Husker ikke hva strendene der het, men det var så vakkert, anbefaler det! Det blåser, det er ikke til å komme bort fra. Men været trenger ikke være surt, det er opp og ned som ellers i danmark. Jeg syntes stranden var fantastisk - bred strand, fin sand, fint å gå tur i klittene og områdene innenfor, nydelig hav. Fordelen med vinden på vestkysten er at det ikke blir så plagsomt med fluer og mygg. Det blir det fort en del av hvis man leter etter de roligste strandområdene i danmark, og det er jo mye forferdeligere enn vind. 

Kunne gjerne dratt dit igjen. Men skal ikke stikke under en stol at det er litt vind altså ;-)

Anonymous poster hash: 90a56...d0f

Annonse

Ja, det er vind, men veldig fint. Supert sted å fly med drager. 😉 Fint å gå turer på stranden, plukke skjell og bygge sandslott.

Kan være praktisk med et lite strandtelt/vindduk på stranden.

Blåvand sentrum er helt ok, men ikke veldig spennende. Elsker derimot landskapet, strendene og fyret. Har bodd flere år ute ved Blåvands Huk. Nydelig.

Flere badeland i nærheten (i tilfelle dårlig vær), ca en time til Legoland.

Anonymous poster hash: 6505c...280

Vi har vært der, men stranda het Henne. Det er vel i Blåvand. 

Det er helt nydelig der! 

Anbefales!

Svar på spm litt: Nei det blåste ikke så mye der da vi var der. 

Et tips: Jegum Ferieland, er mer "innover", må kjøre et stykke til Blåvnad (30 min? husker ikke, enda vi var der i 2014).

Anonymous poster hash: 9fd59...b6b

Vi må jo ha vært på helt feil strand. Vi var på den stranda med de bunkershestene, som kommer opp som bilde når man søker på Hvidebjerg eller Blåvand. Men nå kom jeg på noe... Jeg tror ikke det er stranda nærmest Blåvand sentrum.... For i sentrum der var det fullstendig overbefolket og ikke en eneste ledig parkeringsplass, så vi kjørte litt tilbake og tok av en annen avkjørsel. Men altså den med bunkershestene. Blåvand fyr var like bortenfor langs stranda. 

Anonymous poster hash: 3d7a6...7ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...