Gå til innhold

slanking og olivenolje - har mannen min rett......eller jeg??♡♢♧♤

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen er overvektige og bør ned omlag 15 kg hver. Vi harcen diskusjon gående ang oliven olje.

Jeg tenkervat vi må spise sunt og magert. Og i dag skal vi ha ovnsbakt laks. Da har han kuttetvpåå paprika, løk, gulrot, tomat, basillikum, blomkål, minimais og sukkererter. Kuttet i små terninger. Og så er det litt presset sitron over, og all denne "guffa" er blandet. Så heller han på (i mine øyne massse) extra virgin olivenolje oppi den guffa. Og så pensler han aliminiumsfolien med den der olivenolja, og så tømmer han olje i en skål og pensler (bader) laksebitene i olje før han legger dem på aliminiumsfolien og krydrer de. Når det er ghjor heller han over og rundt og over "guffa", som er den tidligere beskrevne blandingen.

Jeg mener det er AAAALT for mye olje, og den i utgangs pungtet supersunne middagen er blitt en fett og kalloribombe......

Han blir sur forde han "har aldrig sett en kokk som ikke bruker olje"......

Jeg blir sur og tenker at alle kokkene på tv bruker sukker, fløte, olje og smør. Jo da greit det i enkeltretter, men vi bør ikke fylle maten vår med olje.

Er jeg heilt off???

Anonymous poster hash: 5c53a...0ac

Fortsetter under...

Så lenge dere ikke spiser oljen med skje så er du nok rimelig off, ja :P

Så lenge det ikke er enorme mengder olje så trenger dere en del olje så lenge dere kjører lavkarbo (dere har ikke ris, poteter e.l.til dette, regner jeg med?).

Jeg ville ev. kuttet ut minimaisen, eller i hvert fall hatt minimalt av det.

Hadde gjerne spist den middagen, jeg. Mat som man holder seg lenge mett av, som holder blodsukkeret stabilt.

Anonymous poster hash: 2d89a...4e5

1 dl olivenolje er 900kcal

Det betyr ikke så himla mye så lenge de kjører lavkarbo! Begynner de å blande inn karbo i det hele, da blir det en annen sak...

Annonse

Nei tenker ikke kjøre spesielt lavkarbo, men velger bort litt brøs osv, prøver å begrense inntak av ris og potet osv.

Har ikke ris eller potet til dette nei, det er kun den der guffa.

Men er ikke minimais sunt det da? Trodde det jeg. Jeg er ikke så flink med mat, kanskje derfor vi er 15 kg overvektig begge to :(

1 dl er lik 900 kcal??? Ja men herres, det gikk da med sikkert en halv dl, og da er det jo over 400 kcal da....og da er jo ikke middagen sunn lenger???

Men atte, MÅ man ha olje da?

Jeg har no bakt laks i ovnen med litt grønnsaker og ingen olje jeg.....

Det var no æsj, at jeg har rett da....jan ikke smelle svarene her i bordet til han og si "hva var det jeg sa" :P

Hi/ts

Anonymous poster hash: 5c53a...0ac

1 dl olivenolje er 900kcal

Det betyr ikke så himla mye så lenge de kjører lavkarbo! Begynner de å blande inn karbo i det hele, da blir det en annen sak...

De kjører ikke lavkarbo så vidt jeg kan de. Det står jo at de skal leve sunt og magert.

Litt olje kan brukes til å pensle med ol, men det som beskrives her virker alt for mye.

Selv om du lever på lavkarbo har undersøkelser vist at du må innta færre kalorier enn du forbrenner hvis du vil ned i vekt. Alternativt må du så lavt i karbohydratinntak at du oppnår ketolose.

Anonymous poster hash: 4654d...cc6

Annonse

Nei i all verden, hørtes ut som veeeldig mye olje! Blir det noe godt da i det hele tatt?

Litt olje er jo greit uansett, men man trenger ikke dynke alt i olje heller da. Sunt er det uansett, men ikke kalorifattig.

Anonymous poster hash: a8e8a...830

Hva er poenget med å dynke laks som allerede er en fet fisk, i enda mere fett da? Og olje i saleten trenger man heller strengt tatt ikke, hender jeg bruker litt balsamiko edikk men jeg er ikke på slankern heller. Ja, olivenolje er sunt men dere trenger ikke de mengdene det høres ut som han bruker.

Anonymous poster hash: a8539...ffa
Gjest ronja røverdatter

Det hørtes vel ut som unødvendig mye olje.  Man trenger ikke å la være å bruke fett selv om man slanker seg, man må bare  ruke hodet.  Et penselstrøk olje på folien og et lite "dryss" over fisken og grønnsakene går fint selv om man slanker seg, man bruker kanskje en uke lenger på å gå ned 15 kilo, men det er jo bare bra om det skulle være sånn.  Men helt berserk kan man ikke gå med olivenolje selv om det er sunt.

Man trenger ikke olje på laks, og olje i store mengder er ikke sunt, MEN olivenolje ER svært sunt, og er faktisk svært gunstig om man skal slanke seg, siden man holder seg mett lenger.

Anonymous poster hash: 3e049...379

Olivenolje er ikke sunt i store mengder, og her mener jeg mannen din har gått altfor langt. 1-2 spiseskjeer olje hadde holdt i massevis, i hvert fall når dere skal slanke dere.

I stedet for olje i salaten kan dere prøve kun med litt sitronsaft og salt over - det er kjempegodt.

Anonymous poster hash: 82ae8...cbe

Jeg bruker ikke noe olje på laksen når jeg baker den i ovnen, tvert imot kommer det så mye olje ut T jeg heller endel av midt i bakingen. Olivenolje er jo veldig sunt men svært kaloririkt og skal egentlig ikke brukes til å stekes. På salater bruker jeg stort sett bare litt balsamico og sitronsaft, går helt fint uten noe olje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...