Gå til innhold

Babycomp - hvordan funker temping?

Anbefalte innlegg

Hei jenter! 
Nå er babycomp på tur til meg i posten, og vet at denne måler temp for meg. 
Jeg er HELT ny med dette med temping, og vet at Babycomp'en hjelper meg til å fastslå EL, men hvordan vet jeg om EL er på vei, når det slipper, når mensen kommer, mulig graviditet osv? Ser så mange temper og da kan vite om mensen kommer osv.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144191511-babycomp-hvordan-funker-temping/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har før reklamert for denne tråden når det gjelder temping, da den første posten i tråden forklarer prinsippet temping veldig bra:

http://www.mammanett.no/forum//showthread.php?92229-Den-O-store-tempetr%E5den

Selv har jeg kjempegod erfaring med BabyComp - brukte den som prevensjon i et drøyt halvår (og fikk samtidig kartlagt eggløsning bra), ble gravid på første prøveperiode i juli, mista i SA, men ble gravid igjen på første prøveperiode etter SA'en igjen, og er nå i uke 19 :)

Det skal vel og merke være sagt at har du en veldig ustabil syklus, er ikke temping eller f.eks BabyComp det beste verktøyet, visstnok. Men er den nokså stabil, vil du kunne ha kjempestor nytte av den!

Les også godt gjennom bruksanvisningen som følger med BabyCompen - der står det mye nyttig og lærerikt!

Lykke til, håper du får god nytte av BabyCompen :)

Kommentar fra en med uregelmessig syklus.. For meg har tempingen vært utrolig nyttig hittil fordi jeg har veldig uregelmessig syklus. Uten den hadde jeg ikke skjønt bæret av hva som skjer i kroppen min nå, så er veldig glad for at jeg begynte. I mitt tilfelle var eggløsning flere uker forsinket, så uten temp hadde jeg sikkert tatt mange unødvendige g-tester siden jeg ikke har fått mensen ennå. Så for å kartlegge og planlegge prøving med uregelmessig syklus er temping gull verdt!

Endret av Evaly

Kommentar fra en med uregelmessig syklus.. For meg har tempingen vært utrolig nyttig hittil fordi jeg har veldig uregelmessig syklus. Uten den hadde jeg ikke skjønt bæret av hva som skjer i kroppen min nå, så er veldig glad for at jeg begynte. I mitt tilfelle var eggløsning flere uker forsinket, så uten temp hadde jeg sikkert tatt mange unødvendige g-tester siden jeg ikke har fått mensen ennå. Så for å kartlegge og planlegge prøving med uregelmessig syklus er temping gull verdt!

Ja, jeg tenkte mest på temping som prevensjon egentlig.

Så bra du har gode erfaringer med temping for kartlegging av EL og prøving :)

Det jeg i alle fall har likt godt med temping i prøvingen, er at jeg kan vite at eggløsning faktisk har funnet sted, ikke bare lure på om el-slimet er el-slim eller om egget har sluppet siden el-testen slo ut.

Ja, jeg tenkte mest på temping som prevensjon egentlig.

Så bra du har gode erfaringer med temping for kartlegging av EL og prøving :)

Det jeg i alle fall har likt godt med temping i prøvingen, er at jeg kan vite at eggløsning faktisk har funnet sted, ikke bare lure på om el-slimet er el-slim eller om egget har sluppet siden el-testen slo ut.

Ja, det er sant. Å bruke det som prevensjon kunne nok ikke jeg gjort nei, det ville blitt lang venteperiode i så fall, Hehe.. Men med regelmessig syklus er det jo genialt!

Gratulerer med graviditeten forresten :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...