Gå til innhold

Jeg har skrevet kontrakt med megler .Om salg av bolig.Men jeg er i tvil om jeg vil selge.Hvor mye skal megler ha hvis jeg trekker meg=?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Helt opp til megler, men da sønnen min ble tilbudt å selge til naboen, og forhørte seg om å bryte kontrakten, fikk han beskjed om at megler skulle ha normalt meglergebyr minus utgiftene til annonsering etc.

Står i kontrakten. Vi avbrøt salget og måtte betale rundt 20-25 000 til megler. Dette var for å dekke allerede annonsering og meglerens utgifter i forhold til prospekt og div papirer.

Anonymous poster hash: acd82...b2e

Annonse

Standard kontrakt er vel at megler skal ha provisjon dersom boligen selges innen 6 mnd etter at kontrakten er skrevet (uansett om han selger, du bruker annen megler eller selger privat..). Hvis du ikke skal selge er det normalt bare eventuelle faktiske kostnader som må betales...(annonsering, takstmann, fotograf osv). I ditt tilfelle vil jeg tro at du slipper å betale noe hvis du avlyser avtalen med fotografen i dag...

Det står i kontrakten at jeg må betale 12 500 kr i tilretteleggingshonnorar.  blant annet-...Dette kan bli dyrt.

Anonymous poster hash: 171d8...961

Takk for svar folkens .Er bare utafor i dag.Tør nesten ikke ringe megler å si det. Klarer ikke bestemme meg for noe.

Kan jeg ringe megler å be hun stoppe det arbeide med min bolig å tenke på saken ,eller går ikke det? 

Kan jeg ringe megler å be hun stoppe det arbeide med min bolig å tenke på saken ,eller går ikke det?

Ring å hør med megler om det går an

Anonymous poster hash: 4356f...a09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...