Gå til innhold

Kan man kjøre når man har tatt paralgin forte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lite erfaring med smertestillende, men pådro meg en prolaps og har store smerter. Fikk paralgin forte, paracet og Voltaren av legen og kjenner at disse hjelper på smertene.

Mannen begynner på jobb før bhg og sfo åpner, så han har måttet ta fri 2 timer hver morgen for å kunne levere ungene.

Nå lurer jeg på om jeg kan klare det selv siden disse pillene tar de verste smertene en time eller to, men det er jo ikke alltid at man selv kjenner det dersom sånne medisiner gjør man sløv?

Kan man kjøre med dem? Der står at man ikke skal "operere med tungt maskineri" eller noe sånnt, men er det bil?

Anonymous poster hash: c56e9...fdf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det kan du ikke. Det er en rød trekant på eska.

Voltaren må du nok også være forsiktig med, se på eska.

Anonymous poster hash: e5568...f5b
Skrevet

Nei, det kan du ikke. Det er en rød trekant på eska.

Voltaren må du nok også være forsiktig med, se på eska.

Anonymous poster hash: e5568...f5b

Jo det kan hun visst hun selv kjenner at hun kan, det er ikke helskravert trekant, det er annbefalt at hun lar vær da med kan påvirke sansene hennes!

Skrevet

Jeg kan ikke det. Jeg pleier aldri ta så sterke smertestillende så de gangene jeg gjør det blir jeg helt "dopet".

Svigermor kan det, hun tar så sterke smertestillende mange ganger i uken og har gjort det i mange år, hennes kropp er så vant til det at hun overhodet ikke merker at hun har tatt det.

Du må altså kjenne på det selv, de kan gjøre seg sløv og "dopet, men de trenger ikke gjøre det.

Anonymous poster hash: 09e57...e95
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Når jeg gikk på samme pillene fikk jeg beskjed om å ta volten og paracet når jeg sto opp, og ta paralgin forte når jeg kom på jobb sånn at jeg ikke skulle kjøre på de. Men om du føler du er i stand til å kjøre når du har tatt en så er det helt greit. Trekanten (finnes de enda??) er for å gi beskjed om at de kan svekke evnen til å håndtere maskiner

Skrevet

Når jeg gikk på samme pillene fikk jeg beskjed om å ta volten og paracet når jeg sto opp, og ta paralgin forte når jeg kom på jobb sånn at jeg ikke skulle kjøre på de. Men om du føler du er i stand til å kjøre når du har tatt en så er det helt greit. Trekanten (finnes de enda??) er for å gi beskjed om at de kan svekke evnen til å håndtere maskiner

Men hvilke maskiner tenker du da det menes? Det er jo blant annet biler det. De har ikke en trekant på esken for å advare de som jobber i industrien spesielt, eller om du vurderer å bruke kjøkkenmaskina når du skal bake brød..

Anonymous poster hash: e2ec5...1c5

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Men hvilke maskiner tenker du da det menes? Det er jo blant annet biler det. De har ikke en trekant på esken for å advare de som jobber i industrien spesielt, eller om du vurderer å bruke kjøkkenmaskina når du skal bake brød..

Haha, nei med maskiner mener jeg alt som har motor, inkludert bil ;-) tanken bak den formuleringen var vel at man må se om man er i stand til å håndtere ting som krever konsentrasjon

Skrevet

Haha, nei med maskiner mener jeg alt som har motor, inkludert bil ;-) tanken bak den formuleringen var vel at man må se om man er i stand til å håndtere ting som krever konsentrasjon

Unnskyld, jeg greidde ikke å la være, måtte bare. Har nemlig reagert på formuleringen at den kan virke litt misvisende :-)

Skrevet

Unnskyld, jeg greidde ikke å la være, måtte bare. Har nemlig reagert på formuleringen at den kan virke litt misvisende :-)

Det er denne formuleringen jeg og reagerer på. Jeg føler meg ikke dopa, men som sagt tar jeg veldig sjeldent medisiner, så jeg synes det er litt skummelt. Mannen mener at siden jeg fortsatt har vondt så har effekten av medisinene blitt "spist opp" av smertene? Men han er under mye press fra jobben som jo gjerne vil at han skal møte på tiden og ikke 2 timer for sent...

Skrevet

Du kan kjøre bil - dvs det er IKKEW et forbud mot å kjøre bil ved inntak av PF.

Det er rød varseltrekant på esken, som betyr at du må vurdere evnen til å kjøre.

Jeg kan fint kjøre ved inntak av PF. Du kan jo også gjøre som en annen her foreslo - ta de andre smertestillende før kjøring og PF når du kommer hjem fra levering!

Anonymous poster hash: 88e24...07c
Skrevet

Du kan kjøre bil - dvs det er IKKEW et forbud mot å kjøre bil ved inntak av PF.

Det er rød varseltrekant på esken, som betyr at du må vurdere evnen til å kjøre.

Jeg kan fint kjøre ved inntak av PF. Du kan jo også gjøre som en annen her foreslo - ta de andre smertestillende før kjøring og PF når du kommer hjem fra levering!

Anonymous poster hash: 88e24...07c

uten paralgin forte har jeg for vondt. Klarer ikke å få 1,5 åringen inn i bilen og heller ikke operere clutch... paracet og Voltaren gjør ikke noe alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...