Gå til innhold

Noen som er plaget med mus eller rotter i hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere mot dette, og har det funket?

Anonymous poster hash: 11972...b7d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde en del mus i veggene og på loft og i kjeller i fjor. La ut gift over alt. I år et det stille... :)

Anonymous poster hash: cd205...544
Skrevet

Gift, samt tette alle veier inn i rommene. 

Anonymous poster hash: 3026c...e30
Skrevet

Eneste som funket var en ny katt. Nå er det musefritt :)

Anonymous poster hash: b4752...228

Skrevet

Hva skjer når man bruker gift? Risikerer man at musa blir liggende å råtne ett sted, eller stemmer det som jeg har hørt at de søker ut? Vi får ikke has på den som er her nå, så vurderer gift, men ser for meg at den blir liggende å råtne, kjedelig om vi ikke kommer til...

Anonymous poster hash: b2fc3...005

Skrevet

Ja, du risikerer at de ligger og råtner.

Anonymous poster hash: d5e96...366
Skrevet

Vi satte ut masse feller med ostebiter og på et par dager hadde vi fanget 23 stk. Siste gikk ikke i fella, men løp hysterisk rundt i sirkel. Panikk for å være venneløs? Har ikke sett noen etter det, men har fortsatt et par feller stående.

Anonymous poster hash: a87b0...30f

Skrevet

En råtnende mus er ikke så gale. Men det er fryktelig dumt om rottene råtner innendørs. Sånn luktmessig.

Men ofte inneholder giften stoffer som gjør dyra tørste. Så de drar ut av huset på leting etter vann.

Sånn rent humant, så er feller det beste. Jeg ville ihvertfall selv heller blitt drept av giljotinen enn forgiftning. :-)

Anonymous poster hash: 5021e...524

Skrevet

Vi hadde svære rotter i mangetall. Heldigvis "bare" i vegger og tak, ingen inni selve huset. Vi oppdaget det pga ekstreme skrapelyder i veggene/gulv. Det hørtes ut som løver :P og ekkel lukt. De samler ofte ekskrementene på en plass, rett og slett et dass. 

Vi fikk et skadedyrsfirma til å komme og de la ut rottegift rundt hele huset. Vi reiv ned alt av vegger og tak i kjelleren, heldigvis dekket av forsikring, en stund etter giften ble lagt ut. Det var masse rotteekskrementer som tydet på at de hadde fått i seg gift. Alle rottene døde ute bortsett fra en. Den falt i hodet på en av folka til gjensidige da han reiv ned taket :P 

En av dagene så vi at en rotte kom ut under kledningen på veggen fra utsiden. Den var GIGANTISK!

Vi hadde ikke noe valg ang det å bruke gift da problemet var så stort og de hadde gjort så stor skade.

Fy f.... det var så ekkelt når det sto på! Takke meg til en liten mus ;) De er jo søte i forhold. 

Hadde jeg hatt et par mus hadde jeg prøvd med feller først. Har du et stort museproblem ville jeg brukt gift. Mus er ganske skumle og kan starte brann på lik linje med rotter. Ganske vanlig brannårsak faktisk.

Vi har ikke hatt mus eller rotter etter at vi la ut gift på utsiden av huset :)

Anonymous poster hash: 18e68...8b0
Skrevet

Åh fy fan. Glad jeg har katt og aldri har opplevd mus og rotter inni hus. Måtte ta opp beina og slenge den i sofaen enda katten ligger ved siden av;-))

Anonymous poster hash: 6cb15...5ac

Skrevet

Hadde mus i kjelleren for noen mnd siden og satt ut ett dusin med feller med fårepølse i og vi har vel tatt 10-12 mus men ikke en eneste en på noen uker nå og ikke en eneste musebæsj å se heller. Har to katter så her blir det ikke brukt gift med fare for at kattene får det i seg hvis de får tak i musa etter den har spist gift.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...