Gå til innhold

Flere med tynne barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta på 7 år var hos legen i dag, hun var 121 cm og 18 kg. Han sa ikke noe på vekta men var der for noe annet og sjekket det fordi jeg spurte. Er ikke det ganske lite i forhold til lengden? Hun er frisk og sprek altså, så jeg er ikke så bekymret men hun ser litt "skranglete" ut i forhold til mange i klassen.

Anonymous poster hash: be1f0...f4a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres lite ut ja

Min 6 åring var 116 og 15 kg , dette reagerte helsesøster på, så her blir det oppfølging...

Anonymous poster hash: ef76a...7ca

Skrevet

Stesønnen min er snart 7 år. Han er 125 cm høy og veier knapt 20 kg. Veldig tynn men han spiser godt.

Anonymous poster hash: 86862...940

Skrevet

Har også et veldig tynt barn, bygd likt som sin far, i tillegg til spisevegring.

7 år, 128 cm og ca 25 kg.

Anonymous poster hash: a5309...726

Skrevet

Eldste min er 7 år 133 cm og veier 23 kg. Han er høy og tynn. Har spurt både ha og fastlege om han ikke er for tynn, men de sier at så lenge han følger kurven sin så er det greit. Han har alltid ligget en strek over på høyde og en under på vekt.

Skrevet

Min er noe yngre, 13 mnd, men veier bare 7,3 kg. Liten og tynn, men helsesøster er ikke bekymret da han er sunn og frisk.

Anonymous poster hash: 8cd51...ffd

Skrevet

Min datter er 116 cm og 16 kg, spiser veldig lite og kan gå i mange timer uten mat hvis vi ikke minner henne på å spise

Anonymous poster hash: ae671...136

Skrevet

Har ett spinkelbein av ett barn. Alle uten om første helsesøster hun hadde har sett ett blikk på henne og sagt, oja, derfor hun er så tynn.

Hun er ekstremt aktiv, så alt hun spiser blir forbrent før det kommer inn. I en alder av 6 år fikk hun påvist migrene, og vi vet st om hun spiser dårlig så gir dette utslag. Så når hun sjeldent har anfall i kombinasjon av lite mat så er ikke mat noe vi tenker på. For hun har stor matlyst, litt sær men ikke slik som barn flest. Hun spiser det meste, men kjøtt som er stekt og farsemat er hun ikke like glad i, men er kjøttet stekt for så å havne i en gryte så spiser hun masse av det. Grønnsaker og frukt går ned på høykant.

Ene legen sperret øyne opp da han skulle se på ett eller annet. Hun sto på tå slik at musklene i beina ble spent, og hun har muskler. Nesten slike fitnees muskler når hun spenner musklene, ganske gøy å se på igrunn. Han komenterte noe slik at hun hvertfall ikke kunne være en sofasliter.

Anonymous poster hash: 03b48...d56

Skrevet

Har en 19 åring her som er 1.80 lang ig veier 50 kg med klær. Tror han slår de fleste når det gjelder å være skranglete 😉

Anonymous poster hash: b0404...1e1

Skrevet

Har en gutt på 7 år, som er 131 cm og 22 kg. Men han er aktiv, ser frisk ut, og spiser bra med mat, og sunn mat.

Anonymous poster hash: 487d0...095
Skrevet

Min datter er seks (f. i Sept.), er 120 cm lang og ca. 19 kilo. Hun har sterk kropp med lange muskler, men ikke et gram fett, og jeg synes hun er litt vel smal. Legen sier hun er akkurat riktig iflg. kurven sin, men at flere og flere barn blir overvektige og derfor glemmer vi litt at de fleste friske barn faktisk ser slik ut. Da er det vel greit.

Anonymous poster hash: 703a8...784

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...