Smil123 Skrevet 7. januar 2015 #1 Del Skrevet 7. januar 2015 Hei! Her er lillemor på 6 uker stadig overtrøtt. Og da mener jeg flere ganger hver dag.. Må vugges i søvn. Sovner av og til på puppen men våkner igjen når hun blir lagt ned. Vet at dette ikke er unormalt, storesøster var helt lik.. Men er det noen som har tips og gode råd kom med de! Bruker Ergo'n mye - gull verd.. Men er frustrerende i bilen feks når hun setter i noen voldsomme hyl før hun sovner :-( hvor lenge våkentid har deres på 6 uker før de sover igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #2 Del Skrevet 7. januar 2015 Snuppa her sovnet ikke av seg selv før hun var passert 6 måneder, måtte ligge på/inntil meg eller sambo for å sove og helst ha puppen i munnen. Så eneste jeg vil råde deg til: bruk ergoen så du får gjort ting og ligg når du ammer så kan både du og babyen duppe av litt. Anonymous poster hash: edc5a...891 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #3 Del Skrevet 9. januar 2015 Små babyer bør ikke ha mer en 1 time, Max 2 timer våkentid frem til de er 6 mnd. Er de våkne lenger enn dette bikker de som regel over og blir overtrøtt og får vansker for å finne søvnen. Vi brukte bæresjal og manduca sele hyppig de 2 første mnd. Dette var den eneste måten vi fikk gutten vår til å sove mer enn 30 min av gangen. Legger ved en link som forklarer babyens søvnsyklus: http://www.sovebaby.com/babyen-min-vakner-etter-30-minutter/ Etter all bæring og byssing er barnet vårt blitt trygg nok og klarer å finne søvnen selv, enten i vugge eller vogn. Det holder at vi tar hånden på brystet eller bysser litt til når halvtimen er gått. Da finner han søvnen igjen selv. Det er tungt i starten, å bysse og bære hele tiden, men prøv å se på det som en investering for trygge, gode søvnrutiner. Må sover pjokken vår 12 timer om natten (våken for pupp 3 ganger ila natten og sovner igjen) og har 3-4 dupper fra 1-2,5 timer. Sover 16-18 time ila døgnet. Søvn avler søvn! :-) håper dette kan hjelpe noen, der hjalp oss. Anonymous poster hash: 5fb1c...3b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå