Gå til innhold

Rengjøring av Tassimo og vanntank?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en brukt tassimomaskin og holder på å rengjøre den før bruk. Har kjøpt rensemiddel for kapselmaskin som jeg har helt oppi vanntanken, men jeg får jo ikke til å starte denne maskinen?! MÅ den ha en kapsel inni seg? Og hva er denne t-disk ? Må man ha det for å rense maskinen? Får jo ikke renset vanntanken og vanngjennomstrømmi gen hvis den kun skal rengjøres med en disk?

Noen som kan forklare? Er maskinen defekt siden jeg ikke får startet den? Den lyser på standby da...

Skrevet (endret)

En t - disk til tassimo er en gul sak som ser ut som en kaffekapsel bare i plast, hos meg er den festet på baksiden under vanntanken. Har du den ikke så selges de i de fleste elektrobutikker som lefdal, elkjøp

Endret av Mamma_til_2
Skrevet

Nei maskinen en et ikke defekt, men kan kun brukes med kapsler i ☺

Skrevet

Du må helle vann og rensemiddel i vanntanken, sette T-disken i og kjøre maskinen. Jeg ville kjørt den flere ganger, og så deretter kjørt den flere ganger med kun rent vann. 

Anonymous poster hash: cf55e...ed4
Skrevet

Ok, takk for raskt svar :) den gule disken fulgte ikke med, så da må jeg kjøpe.

Skrevet

Ok, takk for raskt svar :) den gule disken fulgte ikke med, så da må jeg kjøpe.

Bare husk å sjekke at du faktisk skal ha en gul disk. Noen maskinmodeller skal ha blå t-disk.

Anonymous poster hash: cf55e...ed4

Skrevet

Disekn fulgte med likevel, bare jeg som ikke så den :) Den var gul :)

Skrevet

Så bra! Vil gjerne høre hva du synes om den og de kaffefrie drikkene til den. Vurderer å kjøpe en selv og bytte ut dolce gustoen min.

Er det palmeolje i melkeproduktene til tassimo?

Skrevet

Så bra! Vil gjerne høre hva du synes om den og de kaffefrie drikkene til den. Vurderer å kjøpe en selv og bytte ut dolce gustoen min.

Er det palmeolje i melkeproduktene til tassimo?

Fant ut av det med palmeolje selv gitt:

http://www.mondelezinternational.no/~/media/Mondelez/EU/Files/Images/Press-Releases/PDF/Norway/2013/Pressemelding_Mondelez_Greenpeace

Skrevet

Kun rukket å smake freia kakao. Grei nok, men litt vannete. Kommer til å prøve andre typer kakao :) Ellers så virker jeg å være veldig fornøyd med maskinen. Kokende varm drikke som kommer ut av den og veldig enkel å håndtere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...