Gå til innhold

IKM uke 6

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spennende med eggdonasjon! :) masse lykke til! !

Her har aksjeleggingen startet og håper på positiv El test i morgen eller mandag ;)

Babystøv til alle sammen ****************

Takk for det! I dag blir det pakking av kofferter, setter nesen mot Barcelona på torsdag! 😎✈️

Hei, jeg prøver meg her inne. Vi er i første pp etter å ha mistet i høst. Tenker det er hyggelig å følge andre i samme situasjon:)

Mandag 2 Piasawa (eggdonasjon - innsett 23 januar)

Tirsdag 3 Vinterblomst, Solfaktor, Baremeg1

Onsdag 4 Dirflos79, Mari_83

Torsdag 5 pæreblomst, EllaMed4små

Fredag 6 Lehadin

Lørdag 7 Slurpå

Søndag 8 Frøken87 <3, verucasalt

Hei alle sammen :)

Noen her som bruker CB el-test med dobbel hormonindikator?

Jeg gjør det, fikk blinkefjes fredag og lørdag, fast smilefjes i går. Det står i bruksanvisningen at man etter det faste smilefjeset har sine to mest fruktbare dager. Betyr dette at eggløsning er i dag?

Jeg har den :) har bare fått fast smilefjes jeg ;)

El kan Være fra idag og de neste 48 timer.

min erfaring er at mens kommer 14 dager etter smilefjes, og at el derfor mest sannsynlig er på dagen det viser el. så viktig å "fyllepå" også før påvist el. :)

Jeg hadde smil i dag :-D

Annonse

Begynner å bli usikker på om jeg hører hjemme her eller i uke 7, men blir her foreløpig. Blødde to dager med en dags mellomrom i uke 2, men fikk det som jeg tror virkelig var første mens etter MAen tirsdag i uke 3. Akkurat sluttet å spotte nå og har begynt å teste etter EL, men foreløpig ikke kommet tror jeg. Noen som vet om EL testene blir sterkere og sterke frem mot EL, eller om de alltid har strek ellers i syklusen. Får klar strek, men den er ikke i nærheten av like sterk som kontrollstreken enda. 

Er egentlig litt usikker på det med de strekene jeg også, pæreblomst! Bruker CB digital første mnd, så har kjørt billigtestene i tillegg.. Selv om CB viste maksimal i dag, viste billigtesten en litt svakere strek enn kontrollstrek.. Noen som har lignende erfaring?

Jeg skal bruke tester for første gang nå. Har kjøpt billigtester. Jeg testet bare for å prøve den og fikk kun kontrollstrek, noe som var forventet. Så mitt inntrykk fra bruksanvisningen er at ved to streker, uansett styrke på streken, indikerer det eggløsning ett-to døgn etter at testen er tatt. Har jeg misforstått helt da kanskje? Som sagt, ingen erfaring med el-tester tidligere:)

Annonse

Ja dere, nå er vi midt i eggløsningsuken vår!! Jeg trodde på el i dag, men fikk fast smilefjes allerede søndag så da var vel el mandag eller tirsdag tenker jeg. Uansett ble det sendt inn krigere i går også for sikkerhets skyld.

Hvor ofte har dere sex under el?

Jeg har egentlig filosofien at annenhver dag er nok, og heller hele perioden rundt el så man er på den sikre siden. Det har funket 3 ganger før :)

Mannen var bortreist forrige uke så da ble det ingenting men det ble fredag, søndag og tirsdag. Og el da mandag eller tirsdag.

Hvordan gjør dere andre det?

Jeg har egentlig aldri blitt helt klok på syklusen min, så har prøvd annenhver dag uten å lykkes i over et år.

Denne mnd har vi prøvd CB digital tester så har lagt inn aksjer de dagene det har vist høy og maksimal.. Håper det skal bli riktig nå😝 altså mandag, tirsdag og i dag. Så får vi se om testen er tilbake på lav, eller om vi må forsette å legge inn aksjer i morgen også..🙈

Tidligere har vi vært så heldige at vi har blitt gravide raskt uten å tenke over når el er osv. Denne gangen skal vi prøve å kun prøve når jeg har el. Vi ønsker oss sterkt en gutt. Tar sjansen på å skrive dette selvom noen kan finne det provoserende. Når det kommer til stykket vil vi selvfølgelig elske et barn til uansett kjønn like mye som vi elsker de vi har (2 jenter og en gutt i himmelen).

Ja, man kan jo bli litt dritt lei også..🙈 det kan bli for mye av det gode😝

Her ble el forsinket med 4-5 dager tror jeg, siden jeg har gått på bidro i denne prøveperioden.

Har hatt temp på ca 36,11-36,20... Men i dag var den på 36,34, så da betyr vel det at el er rett rundt hjørnet? Første pp med temp.. Skjønner ikke så mye😝 noen som tror jeg har rett ang el?😊

Ja, man kan jo bli litt dritt lei også..🙈 det kan bli for mye av det gode😝

Her ble el forsinket med 4-5 dager tror jeg, siden jeg har gått på bidro i denne prøveperioden.

Har hatt temp på ca 36,11-36,20... Men i dag var den på 36,34, så da betyr vel det at el er rett rundt hjørnet? Første pp med temp.. Skjønner ikke så mye😝 noen som tror jeg har rett ang el?😊

Når det gjelder temping og EL, vil tempen øke først etter EL, så det er ikke så lett å si. Tempen stiger ca 0,3-0,5 grader etter eggløsning.

Anonymous poster hash: 8941c...198

Jeg har egentlig aldri blitt helt klok på syklusen min, så har prøvd annenhver dag uten å lykkes i over et år.

Denne mnd har vi prøvd CB digital tester så har lagt inn aksjer de dagene det har vist høy og maksimal.. Håper det skal bli riktig nå😝 altså mandag, tirsdag og i dag. Så får vi se om testen er tilbake på lav, eller om vi må forsette å legge inn aksjer i morgen også..🙈

Bruker du de med dobbel hormonindikator (de lilla?). Isåfall skal/kan man ikke teste mer etter at man har fått maksimal fertilitet. Da er den liksom brukt opp, og smilefjeset blir stående i to dager eller noe. Deretter er det bare å kaste selve holderen men man kan beholde testpinnene til neste mnd hvis det er noen igjen.

Tror jeg har skrevet feil tidligere.

Har kjøpt en slik en Clearblue monitor.. Den nyeste modellen..

Skulle hatt el på tirsdag, men fikk høy på mandag, maksimal tirsdag og torsdag, og høy i dag igjen..

Er det normalt å gå tilbake til el igjen? Noen som har erfaring på dette området?😊

Uansett aksjer skal det bli i dag også🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...