Aliniane Skrevet 7. januar 2015 #26 Skrevet 7. januar 2015 Mannen min pruter, og jeg skygger banen fordi jeg synes det er skikkelig pinlig. Han pruter ikke på melk og brød eller i billigbutikker, men alt som er litt dyrere. Som regel får han utbytte av det også, enten prisavslag eller noe ekstra med i prisen. Vet ikke hvorfor jeg synes det er pinlig egentlig, han bare spør om de kan gi en bedre pris eller slå av litt, på en hyggelig måte og med smil. Og han gir seg med en gang han får tydelig nei. Det er bare noe som krøller seg i magen min, det føles liksom feil å prute. Klarer det ikke på typiske prutesteder i utlandet engang jeg.. hehe
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #27 Skrevet 7. januar 2015 Jeg visste ikke det gikk an å prute i butikker i Norge jeg (med unntak av dersom man kjøper for fryktelig store summer på byggvarebutikk), før jeg ufrivillig prutet selv: Jeg og mannen var og så på en ryggsekk på en sportsbutikk. Og jeg sa til mannen at jeg heller ville kjøpe den på nettbutikken til en annen sportskjede, for der var den 30% billigere. En ansatt overhørte oss tydeligvis, og ga oss umiddelbart tilbud om å få sekken til samme pris som nettprisen. Så brått ble sekken nesten 2.000kr billigere... :-) Jeg ble overrasket over hvor fort det skjedde, og hvordan vi umiddelbart fikk tilbud om reduksjon. Så jeg tror at dersom jeg ikke hadde vært så sjenert av meg at vi kunne spart mye ved andre anledninger.. Anonymous poster hash: ecca7...f97
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #28 Skrevet 8. januar 2015 Jeg visste ikke det gikk an å prute i butikker i Norge jeg (med unntak av dersom man kjøper for fryktelig store summer på byggvarebutikk), før jeg ufrivillig prutet selv: Jeg og mannen var og så på en ryggsekk på en sportsbutikk. Og jeg sa til mannen at jeg heller ville kjøpe den på nettbutikken til en annen sportskjede, for der var den 30% billigere. En ansatt overhørte oss tydeligvis, og ga oss umiddelbart tilbud om å få sekken til samme pris som nettprisen. Så brått ble sekken nesten 2.000kr billigere... :-) Jeg ble overrasket over hvor fort det skjedde, og hvordan vi umiddelbart fikk tilbud om reduksjon. Så jeg tror at dersom jeg ikke hadde vært så sjenert av meg at vi kunne spart mye ved andre anledninger.. Anonymous poster hash: ecca7...f97 En sekk til 6000?! Anonymous poster hash: b375d...ed3
overlord Skrevet 8. januar 2015 #29 Skrevet 8. januar 2015 Pruter alltid på dyre varer (ikke mat og klær). Får alltid rabatt.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #30 Skrevet 9. januar 2015 Jeg pruter hvis jeg kjøper mange ting på en gang, særlig hvite- og brunevarer. Jeg spør også alltid om rabatt i elektronikkbutikken jeg jobbet i før, kjenner mange av de enda. Hvorfor skulle jeg ikke spørre når jeg vet jeg ofte får det mange hundre kroner billigere Da jeg jobbet som selger selv ga jeg ofte rabatt om folk kjøpte mer enn to ting. Solgte med tilleggsvarer, type tre for to osv. Butikken tjente masse penger på det. Men det var mange frekke folk jeg ikke ga rabatt til, særlig utlendinger. "Do gi mai 50%". Ehh nei, prisen er prisen. Kjøper du én ting så er det prisen som gjelder. Anonymous poster hash: 40f6f...619 Så utlendinger skal holde prisen for prisen er prisen. Men du som er tydeligvis spesiell, du trenger ikke å forholde deg til pris så klart. Dobbeltmoralen lenge leve ... Du dreit deg seriøst ut her altså dam !! Haha taper Anonymous poster hash: 296d6...21b
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #31 Skrevet 9. januar 2015 Jobber i bokhandel og blir flau når folk pruter på kort til 40 kr eller gavepapir til 29... Spesielt når de bruker grunnen at det tross alt er alt for dyrt hos oss.. Javel da får du gå å handle på Nille eller noe sånt, jeg gir værtfall ikke avslag bare fordi noen mener prisene er for høye! Dette gjelder også bøker, ja det koster en del med innbundne nye bøker, men jeg kan ikke gi mer enn 12,5% rabatt uansett om jeg vil eller ei, fordi det er lover på dette. Så det er likegyldig for meg om folk er minstepensjonister eller bare gniten, jeg får ikke gjort noe med det. I mine øyner er prisene som de er av en grunn, og jeg pruter ikke. Jeg kan ikke se hvorfor jeg skal få varer billigere enn alle andre, jeg betaler de summene som står på varen, om det ikke er en synlig skade, da forventer jeg litt rabatt om jeg likevel bestemmer meg for å kjøpe varen. Pruting er frekt, og det gjør meg irritert. Anonymous poster hash: aed1b...10c
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #32 Skrevet 9. januar 2015 Jobber i bokhandel og blir flau når folk pruter på kort til 40 kr eller gavepapir til 29... Spesielt når de bruker grunnen at det tross alt er alt for dyrt hos oss.. Javel da får du gå å handle på Nille eller noe sånt, jeg gir værtfall ikke avslag bare fordi noen mener prisene er for høye! Dette gjelder også bøker, ja det koster en del med innbundne nye bøker, men jeg kan ikke gi mer enn 12,5% rabatt uansett om jeg vil eller ei, fordi det er lover på dette. Så det er likegyldig for meg om folk er minstepensjonister eller bare gniten, jeg får ikke gjort noe med det. I mine øyner er prisene som de er av en grunn, og jeg pruter ikke. Jeg kan ikke se hvorfor jeg skal få varer billigere enn alle andre, jeg betaler de summene som står på varen, om det ikke er en synlig skade, da forventer jeg litt rabatt om jeg likevel bestemmer meg for å kjøpe varen. Pruting er frekt, og det gjør meg irritert. Anonymous poster hash: aed1b...10c Mulig det er annerledes i bokbransjen, siden det er åndsverk, men det er lagt inn en viss avanse på de ulike varene, den varierer. Det er enten å selge større volum, med mindre avanse, eller selge ferre varer med høyere avanse. Dette får butikkene avgjøre hva de vil gjøre med selv. De fleste butikkeiere vet at de ikke får kunder om de ikke dropper litt på prisen, da går de heller til nabo butikken som er litt mer intressert i kunder. Anonymous poster hash: fc7d0...5c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå