bIomstre Skrevet 7. januar 2015 #1 Skrevet 7. januar 2015 Noen som kan dele erfaring? (Eventuelt, hva jeg absolutt bør styre unna?)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #2 Skrevet 7. januar 2015 Styr unna alt i kålfamilien (hodekål, kålrabi, broccoli etc). Ikke så mange grønnsaker eregnet i smoothie, siden de ofte er litt for harde til å "smoothes". Spinat fungerer greit. Selv lager jeg juice av grønnsaker og bruker det i smoothien. Anonymous poster hash: 4f475...d8c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #3 Skrevet 7. januar 2015 Styr unna alt i kålfamilien (hodekål, kålrabi, broccoli etc). Ikke så mange grønnsaker eregnet i smoothie, siden de ofte er litt for harde til å "smoothes". Spinat fungerer greit. Selv lager jeg juice av grønnsaker og bruker det i smoothien. Anonymous poster hash: 4f475...d8c Det var lurt, å lage juice til å ha i smoothien Anonymous poster hash: 4f967...2c6
bIomstre Skrevet 7. januar 2015 Forfatter #4 Skrevet 7. januar 2015 Hva med avokado? (Er en frukt det kanskje...)
sug lut Skrevet 7. januar 2015 #5 Skrevet 7. januar 2015 Uæh, ikke ødelegg god smoothie med ekle grønnsaker! Jeg ville lurt dem i mat og sauser heller.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #6 Skrevet 7. januar 2015 om du søker opp "its judie time" på you tube så har hun en genial opskrift på "green juice" som hu gir til sine 3 barn. husker ikke hva som er i den & er på mobil nå. har laget den selv av og til. veldig god Anonymous poster hash: fa863...ea5
Giss Skrevet 7. januar 2015 #7 Skrevet 7. januar 2015 Nå har jeg hatt motsatt problem siden mine med glede spiser grønsaker men styrer unna frukt og bær. Da datteren var rundt tre år kunne jeg snike nesten hva som helst i smoothien så lenge den var rosa på farge og litt søt på smaken. Grønsaker har jeg ellers en del gange kamuflert i f eks tomatsausen. Lag sausen fra grunnen med tomat, selleri, løk, hvitløk og gulerøtter i og ha den en tur i blenderen før den kommer på pizzaen/pastaen/i lasagnen eller hvor man nå vil bruke den.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #8 Skrevet 8. januar 2015 Spinat og avocado er lett å lure inn. Ellers kan man få kjøpt et slags grønnsakspulver i helsekostbutikker. Det hender jeg jeg lurer oppi et teskje av, det smaker man ikke (men må ikke blandes med sitrus). Huskewr dessverre ikke hva det heter Anonymous poster hash: 610f3...1a5
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #9 Skrevet 8. januar 2015 Ingen. Noen smoothieer kan smake ok, men de er mye bedre med frukt og bær enn med grønnsaker. Grønsakene spiser vi i andre former. Anonymous poster hash: 3a263...625
Gjest Julia1984 Skrevet 8. januar 2015 #10 Skrevet 8. januar 2015 Uæh, ikke ødelegg god smoothie med ekle grønnsaker! Jeg ville lurt dem i mat og sauser heller. Ekle grønnsaker?
sug lut Skrevet 8. januar 2015 #11 Skrevet 8. januar 2015 Uæh, ikke ødelegg god smoothie med ekle grønnsaker! Jeg ville lurt dem i mat og sauser heller. Ekle grønnsaker? Ekle grønnsaker. Grønnsaker der man forventer og bør kunne forvente frukt og bær er ekkelt. Grønnsaker der de skal være er godt.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #12 Skrevet 8. januar 2015 Ungene her har laget alle disse og likt dem godt. http://www.detsoteliv.no/ Ellers er jeg litt enig med sug lut, en smoothie skal smake friskt og godt av bær, grønnsaker ødelegger den smaken. Grønnsaker rasper jeg og har i sauser og gryter, da merker ikke ungene dem og spiser som bare det Anonymous poster hash: 532b4...51e
bIomstre Skrevet 8. januar 2015 Forfatter #13 Skrevet 8. januar 2015 Missforstå meg rett, unga liker grønnsaker, så ikke et behov for å lure det inn. Vi er bare i ekperimenteringsfasen hva smoothie angår pga av julegaven smoGO! Men det er vel et poeng at man bør ha en juicer for å putte i grønnsaker. (Tenk om ingen hadde testet gurot i kake...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå