Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvilket hcg nivå har du hatt i uke 5? 

jeg er 5+4/ 5+6 alt etter hvilken måte jeg regner termin på. 

Har hatt en liten blødning  helt siden svaaaak  positiv  test 26.12,  testen har blitt sterkere  fot hver dag. 

Målte hcg nivået i går og i dag pga blødningen.  Fikk nettopp  svar på at det i går lå på 97. Er det veldig  lavt? *

er det  noen som ha opplevd  av teste blir sterkere  selv om hcg synker?  håper virkelig  at det har steget litt til i morgen  og at det forsetter å stige fremmover,  samtidig  at den lille spiren vokser seg stor og sterk  ❤

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144191317-hcg-niv%C3%A5-uke-54/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig store individuelle forskjeller i hcg hos hver enkelt gravid. Jeg kikket litt på denne tabellen når jeg målte. Husker ikke hva svarene var.

Men har du målt to dager etter hverandre? Trodde man målte med minst en dag i mellom.

http://krakle.com/ventenett/hcg.html

Lykke til!

Anonymous poster hash: eddf6...74d

Det er utrolig individuelt med hcg-nivåene, og det skal egentlig taes to prøver med to dagers mellomrom, for å se om hcg stiger tilfredsstillende.

Jeg må likevel innrømme at jeg syns nivåene dine var lave til å være i uke 5... Selv hadde jeg hcg på ca 2500 når jeg var 4+5 og på ca 9000 når jeg var 5+2.

Som sagt er dette svært individuelt, så jeg sier ikke at dine nivåer er for lave (det kan jeg for lite om), men jeg syns de var veldig mye lavere enn mine egne.

Har du tatt to prøver med to dager mellomrom?

Anonymous poster hash: da5fc...bb9

Legen ville måle 2 dager uten vente dag,  hun sa det steg litt hver dag,  og at så lenge  det stiger så er det bra.  Jeg har jo hatt super svaaaake tester som har blittveldig  fine nå :)  så tenker jo det at hcg nivået  har begynt  veeldig  lavt.  

Legen ville måle 2 dager uten vente dag, hun sa det steg litt hver dag, og at så lenge det stiger så er det bra. Jeg har jo hatt super svaaaake tester som har blittveldig fine nå :) så tenker jo det at hcg nivået har begynt veeldig lavt.

Det er jo et veldig godt tegn at testene dine har blitt sterkere! :)

Håper du får et positivt svar :)

Annonse

Det høres litt lavt ut. Jeg hadde 24 000 da jeg var 5+4, men det er vel ganske mye høyere enn gjennomsnittet. Mener jeg har lest at rundt 100 er vanlig ved 4 uker. Men det er visst veldig individuelt. Det at testene blir sterkere er jo et godt tegn! Krysser fingrene for deg!

jeg hadde mensen  01.12.14   har hatt en lutefase  på 12  dager  de sise 3 måndene og en syklus på 25-26 dager.  usikker på el den  syklusen som var,  men tror den var 13.12. 

fikk første super svake positive test 26.12.14 som har blitt sterkere  for hver dag.  jeg vet ikke hvordan det da evnt kan være feil med 5 uker + :/.   off det skal bli  godt  å få et  svar i morgen !  :) 

Gjest ssjuni15

Målte når jeg var 4+3 og 4+5, da var den hhv. 700 og 2000... Har skjønt at det er ganske høyt. Tror likevel du må tenke at det er stigningen som betyr noe, og ikke nivået i seg selv:) Det kan jo hende du er noen dager kortere på vei enn du trodde, og det kan utgjøre stor forskjell:)

Dessverre er dette ekstremt lavt. Det viktigste er at det dobler seg på to dager men jeg vil tro at du enten er kortere på vei, svangerskap utenfor livmoren eller at du har en spontanabort. Beklager deprimerende svar. Be om henvisning til ultralyd så rask som mulig. Hjertet starter å slå 5+4 så det skal være mulig å se noe nå 😊. Jeg hadde 712 dag 4+1 her. Det er store individuelle forskjeller men 97 i uke 5 er ikke normalt.

Anonymous poster hash: 08f69...e6b

Da er du cirka 25 dager etter eggløsning, og i følge dette skjemaet

http://www.betabase.info/chart/basic/single

er gjennomsnittlig hgc på 5381, det minste som er målt i gruppa på 1100 damer er 250. Så da er nok 97 veldig lavt. Men om du er 3-4 dager kortere derimot, så er 97 fremdeles lavt, men over den laveste verdien målt.

Håper du får positiv beskjed hos legen! Lykke til!

Anonymous poster hash: 36397...a37

Mente 5+2 eller 5+4 alt etter hvilken terminkalkulator, men om egget har festet seg sent eller el har dukket opp senere så kan det være noen dager mindre.

I følge denne tabellen og flere så er det ok nivå

Uke 3 = hCG på 3 - 40
Uke 4-5 = hCG på 40 - 300
Uke 5-6 = hCG på 80 - 3000
Uke 6-7 = hCG på 2600 - 15000
Uke 7-14 = hCG på 12000 - 290000
Uke 15-18 = hCG på 10000 - 160000
Uke 19-40 = hCG på 5800 - 52000

Men er ikke annet å gjøre enn å vente til i morgen for å høre om det har steget.

Annonse

Mente 5+2 eller 5+4 alt etter hvilken terminkalkulator, men om egget har festet seg sent eller el har dukket opp senere så kan det være noen dager mindre.

I følge denne tabellen og flere så er det ok nivå

Uke 3 = hCG på 3 - 40

Uke 4-5 = hCG på 40 - 300

Uke 5-6 = hCG på 80 - 3000

Uke 6-7 = hCG på 2600 - 15000

Uke 7-14 = hCG på 12000 - 290000

Uke 15-18 = hCG på 10000 - 160000

Uke 19-40 = hCG på 5800 - 52000

Men er ikke annet å gjøre enn å vente til i morgen for å høre om det har steget.

Håper det har steget! :)

Fikk melding om at hcg var på 93 i går.... Har blitt henvist til gynekolog. Fikk ikke snakket med legen, men hun skulle ringe meg i ettermiddag om hun fikk tid, hvis ikke så får jeg en telefon i morgen.
Virker jo som en veldig sakte sa, eller at det er noe annet som er galt. 
Det føles helt forferdelig som verdens verste kjærlighetssorg :( 
Hadde håpet på å få et svar på hva det er som skjer, men det er vell ikke mulig før ul.

Fikk melding om at hcg var på 93 i går.... Har blitt henvist til gynekolog. Fikk ikke snakket med legen, men hun skulle ringe meg i ettermiddag om hun fikk tid, hvis ikke så får jeg en telefon i morgen.

Hadde håpet på å få et svar på hva det er som skjer, men det er vell ikke mulig før ul.

Så trist å lese. Kan være at du har en MA å at kroppen din ikke støter ut fostret. Vært med på det selv dessverre. Noe er hvertfall galt med de verdiene der 😞. Forstår deg godt, utrolig trist. Stor klem

Dette var trist lesning Notabella :( Jeg mistet i August og vet nøyaktig hvordan sorgen kjennes ut..

Jeg sender deg en stor klem <3

I dag 95.. forstår ingenting 
Skal ta ny hcg på mandag og skal på gynekologisk undersøkelse samme dag som jeg har bestilt selv. Legen henviste meg til en offentlig men de syntes tydeligvis ikke at dette var nødvendig å sjekke før i februar :o

I dag 95.. forstår ingenting

Skal ta ny hcg på mandag og skal på gynekologisk undersøkelse samme dag som jeg har bestilt selv. Legen henviste meg til en offentlig men de syntes tydeligvis ikke at dette var nødvendig å sjekke før i februar :o

Ikke nødvendig å sjekke før februar? Hårreisende. Godt du vet selv at dette må sjekkes før. Uff ikke lett dette her HI. Vondt å ikke vite hva kroppen driver med.

Ja legen tror det er en normal sa og at jeg kommer til å få smerter og blø skikkelig snart, hun har nok henvist meg på grunnlag av at det er andre gang vi har mistet på 4 mnd og vi er redd at vi ikke skal få det til.

Er utslitt av det hele og håper det løser seg fort slik at vi kan sette i gang å prøve på nytt..

Da har jeg vært på innvendig ul.
Det var ikke noe i livmoren så gynekologen tror jeg har hatt en spontanabort tidlig. Hvorfor hcgen ikke går ned slik den skal forstår de ikke, må forsette å måle den til den går ned som den skal. Den jeg tok i går har ikke kommet frem til sykehuset så jeg må kanskje ta ny i morgen om de ikke har mottatt den da.
Jeg har en cyste på 5 cm på høyre side som gjør vondt, hun trodde det var den som gir meg små blødningene, hun så også væske i magen men virket ikke bekymret for verken cysten eller væsken så da regner jeg med at det ikke er noe jeg trenger å bekymre meg for.

Hun mente at det var veldig spesielt at hcgen holder seg slik den er, og jeg har funnet lite tilfeller av dette ved å google.

Det er veldig kjipt å gå å vente på at hcgen skal forsvinne slik at syklusen kan starte igjen, og vi kan begynne å prøve på ny.
Veldig trist at vi har mistet igjen men godt at det har skjedd tidlig og vi ser bare frem til å få prøve på nytt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...