Gå til innhold

Egenmelding/sykemelding

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter å ha skrevet dette at det ble veldig mye klaging, men jeg har vell behov for å få ut litt frustrasjon..:

Jeg brukte en egenmelding i dag, etter tredje natten på rad med bare noen få timers søvn. Jeg hadde tatt på meg ytterklær og var klar til å gå på jobb, men var bare så trøtt att jeg ville legge meg på gulvet. Jeg drakk litt vann og gikk å la meg (etter å ha gitt beskjed på jobb) og det føltes som om jeg skulle spy opp vannet hver gang jeg beveget meg. Sov deretter 5 timer, og nå føler jeg meg mye bedre. Det eneste problemet er at jeg har veldig dårlig samvittighet.

Jeg har ikke vert sykemeldt eller brukt egenmelding dette 1. Trimesteret, men jeg har avspasert og brukt mye fleksitid + ferie (ubetalt). Dessuten var jeg litt sykemeldt forrige 1. Trimester og ganske mye etter å ha mistet (5 dager + 50% sykemelding i 3 uker). Jeg brukte ikke mer enn kanskje 5% av den graderte sykemeldingen, og tok ellers av fleksitiden.

Men nå er jeg tom for fleksitid og trodde i grunn at 2. Trimester skulle være fyllt med energi og overskudd. Så jeg håpte at jeg skulle få tjent inn tid til 3. Trimester. Men slik er det vertfall ikke foreløpig.

Jeg skulle egentlig be om en feriedag på fredag, slik at jeg kan bli med mannen og noen venner på roadtrip, men nå syns jeg det er ekstremt vanskelig å skulle spørre om det.! Sjefen min er utrolig grei, men jeg vil jo ikke utnytte det!

Dette ble langt og vet ikke helt hvor jeg vil med det, men lurer vell på hvilke tanker dere har om sykemelding osv. i svangerskapet..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144191316-egenmeldingsykemelding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det høres ut som om du trenger en sykmelding jeg. Dette høres verken godt eller sunt ut for deg. Du bør prioritere din egen helse fremfor jobb. Jeg er 27 uker og har akkurat gått enda mer ned i stilling. Jobber nå 50 % og bruker resten av tiden til å hvile. Det er klart at jeg hadde orket å være på jobb 100%, men resten av tiden ville jeg da hatt veldig vondt, bare sovet og vært totalt utslitt og nedstemt. Jeg tenker at det er bedre at min familie fungerer enn at det at jeg jobber meg i hjel skal ta knekken på både meg selv og de. Vet at mange setter jobben fremfor alt, men jeg har valgt å sette min egen helse og familien først. Lykke til videre fremover. Håper du får det bedre etterhvert! :)

Takk for svar! Det er ikke det att jeg setter jobben så høyt, det er bare det at jeg er ny og ikke føler att jeg gjør en god nok jobb i utgangspunktet. Har jobbet der ett år og føler fortsatt ikke at jeg kan noe, selv om de sier att de er fornøyd med meg. Har vurdert å bytte jobb etter permisjonen, men vil gjerne få vist meg fra min beste side før jeg eventuelt forsvinner ut i permisjon og muligens en ny jobb.

Da jeg ble gravid første gang følte jeg att jobben gikk bra, men siden det har det bare gått nedover. Vet ikke om det skyldes graviditetene, at jeg har mistet, eller de nye arbeidsoppgavene. Mest sannsynlig er det en fin blanding. Har tenkt flere ganger att dette orker jeg ikke å gå gjennom igjen, mens jeg er i jobb..

Ikke ha dårlig samvittighet om du må ta ut sykmelding!. Ingen takker deg for at du sliter deg ut;). Har kjempet med meg selv og dårlig samvittighet, siden uke ni. da stoppet det seg selv ved at jeg kastet opp både på vie til jobb, på jobb og etter jobb. Lå rett ut da jeg kom hjem, orket ikke lage mat til barna mine, ingenting. Er nå i uke 13, og har nå gått fra 100% sykmelding til 50%. Kaster ennå opp på jobben innimellom, og kroppen er superfølsom for stress.Det er jo ikke slik at ikke jeg VIL jobbe, men man er jo ganske ubrukelig på jobb når man helst vil ligge på gulve og sove/spy..?.Det er akkurat som om kroppen har blitt erstattet med en annens . Det hjelper ikke hvor mye jeg VIL når kroppen sier nei!.Sykmelder du deg,så handler rett og slett om å ta vare på seg selv i en sårbar situasjon!   :blomst: . Viktig det!. Lykke til ,og klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...