Gå til innhold

Er så redd for å miste at jeg blir gal!

Anbefalte innlegg

Jeg er (forhåpentligvis) gravid. Uke 12 + 0 i dag. Var på tidlig UL (privat) uke 9+2 der alt så bra ut, men jeg klarer bare ikke å slå meg til ro med at dette faktisk går bra. Har et barn fra før, og har hengt meg opp i den etablerte sannheten om at de fleste opplever å miste en gang i løpet av livet.... Planlegger bare to barn, så da må jo dette bare gå galt? Hjelper ikke på at jeg kun har diffuse symptomer, og smerter/ubehag i mage og rygg. Huff... Flere som føler det sånn? Det er jo en evighet til ordinær UL også.... Forrige gang hadde jeg mange UL da jeg deltok i er forskningsprosjekt, så da var oppfølgingen mye tettere. Skal på 1. kontroll på fredag, men husker at legen ikke fant hjertelyd uke 12 sist, så da gjør han kanskje ikke det denne gangen ogaå. Det er så slitsomt å ha det sånn!

Anonymous poster hash: 133b8...afe

Fortsetter under...

Syns absolutt ikke det er rart at du har det sånn, men tror nok du kan berolige deg. Det er helt normalt og ikke ha noen særlig symptomer. I tillegg har du vært på ul og sett bankende hjerte, så mest sannsynlig kan du jo slappe helt av! :) Kan godt være legen finner hjertelyden selv om han ikke gjorde det sist. Går også an å ringe helsestasjonen for å få prate med jordmor, jordmødre har mye bedre trening i å lytte etter hjertelyd så det er jo også en mulighet :)

Anonymous poster hash: a0d07...dfe

Har det akkurat likt. Men jeg stresser meg selv opp med å tro at jeg blør. Går ofte på do for å sjekke. Jeg mistet når jeg var ganske tidlig på vei i sommer og er blitt nesten "gal" av det. Men det er vel viktig å ikke stresse for mye, så får prøve å roe ned :) også er jeg mer nervøs for at det skal være no galt med barnet, så jeg gruer meg til ultralyd. Får bare prøve å snu det mer rundt til det positive :) lykke lykke til:)

Jeg har det litt sånn jeg også. Slitsomt til tider. Er 11 uker på vei og har begynt å si det til folk, men angrer på en måte litt for at vi har sagt det, for jeg tenker på hvor fælt det må være å si at jeg har mistet.

Jeg har det veldig lite sånn. Ikke at det er noe trøst for deg, men tenkte ihvertfall å dele at dette er mitt 4 barn, har aldri mistet og tenker mer på at det har gått godt de andre gangene så hvorfor ikke også nå?
Har blødd nesten daglig siden før jeg ble gravid, og har av den grunn fåt to tidlig UL.
Sist igår, 11+0, og alt var fint, selv om jeg blør, til tider mye også.

Men jeg husker jeg var litt bekymret da jeg var gravid med mitt andre barn, da tenkte jeg litt på det at kanskje jeg mistet?
Men slo meg til ro med at det var lite jeg kunne gjøre fra eller til.

Ønsker deg masse lykke til og håper du får roe deg ettersom tiden går.

Kjenner meg såååå igjen,written 10 + 5 I dag og er driiiiit redd for å miste,gikk en periode hvor jeg ikke hadde noen symptomer din som jeg var leste jeg om det på nettet og ei som hadde sagt at det kunne Være en MA,har begynt å få symptomer igjen nå,kvalm på morran og tåler nesten ingen lukter,matrester,urin og min sønns bjelker er en sliiiit.Har ringt lege men fikk beskjed om å komme inn i uke 12 noe som er rundt den 19 Januar. Vet ikke om de sjekker etter hjerteløs så tidlig men om de ikke finner hjertet sommer jeg til å få fnatt.. :(er det noen som vet, Med tanke på tidlig ultralyd er det noe man må betale selv? Eneste som er "gratis" er vel ordinær i uke 18..

Annonse

Jeg er 10+4 og føler ikke jeg er gravid. Så og si ingen symptomer lengre.. Men har lest at de kommer og går frem til uke 12. Stemmer ikke det? Skal på UL neste fredag og er kjempe nervøs. Vi så hjerte i uke 8 💜 håper så inderlig at alt er bra der inne..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...