Gå til innhold

Noen som har studert ved siden av jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å ta et masterstudie på deltid, det vil da ta 4 år. Det vil være samlingsbasert studie og selvstudium i tillegg.

I dag jobber jeg 100 %, og tenker at jeg må jobbe noe redusert.

Er det noen her som har noen erfaringer? Hvor stor stilling hadde du i jobben din og hvordan fordelte du det? Er det noen som eventuelt har gjort det på en annen måte?

Anonymous poster hash: 73452...e5f
Skrevet

Ja jeg jobber 100% (8-15:45) og studerer 100%.. Det er ikke nettstudie, men alt er nettbasert om du ønsker det.. Så det har gått veldig greit.. Nå er jeg samtidig gravid så eksamnene gikk ikke sånn altfor bra før jul på grunn av mye sykdom i forbindelse med graviditeten, men fikk karakterer midt på treet, noe som var mer enn bra nok for meg akkurat nå.. Kan legge til at jeg tar en bachelor innenfor det jeg jobber med, så mye kunnskap fra jobben gjør studiene lettere for min del.. Jobber 8-15:45 mandag til fredag.. Leste kanskje en-tre ganger i uken på kveldstid og gjorde obligatoriske innleveringer av og til i helgene :)

Bare man setter seg ned for å klare det, så klarer man det.. Men det krever mye av deg som person og en eventuell samboer må være forberedt og med på avgjørelsen..

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 73292...70d

Skrevet

Jeg studerer på 7 året ved siden av jobb, men for og kunne ha en god inntekt og jobbe mindre, så jobber jeg netter. 4 netter på og ei uke fri. Tidligere år gikk jeg rett fra nattevakt til skolen, det orker jeg ikke lenger.

Jeg bytter da evt vakt på jobb eller tar permisjon.

Jobber 71.4% natt og det fungerer utmerket!

Skrevet

Jeg jobbet 100% da jeg tok sivilingeniørgraden min. Jeg jobbet da allerede som ingeniør og det var ikke nettbasert studie, ingenting fantes på nett (fem år siden). Universitetet lå i en annen by og jeg hadde to små barn. Det var knalltøft i et par år, men i ettertid er det vel verdt det!

Anonymous poster hash: d55a8...582
Skrevet

Jeg har, hadde igjen to år på master da nr to meldte sin ankomst. Jobbet 50% studerte 100% og var hjemme med minsta. Første året på master i permisjon og 100% studie, andre året 50% jobb, kveld, 100% studering på dagtid, tiden der gikk til levering i bhg, rydde huset, husarbeid før jeg rundt klokka 11-12 kunne sette meg ned å "studere" noen timer før jeg måtte lage middag klokka 15 hente barna 15.30, spist middag med barna 5 min og sagt hei hade til mannen i døra siden jeg jobbet 16-21, komme hjem barna lagt i seng, lese/skrive oppgaver på kvelden/natta, før master innlevering sov jeg ikke på dagesvis, la meg 05.00 og sto opp 06.30 for å rekke levering i bhg tidligst mulig.

Jeg anbefaler ikke dette til noen ! Verken økonomisk eller innsats, fikk stipend 8000kr mnd og lønn på 8000 etter skatt, ikke mye... Jeg fikk nesten ikke tid til barna, et evig dårlig samvittighetsjag mellom studier, barn, husarbeid, jobb og mannen...døgnet har bare 24 timer, og hvis man skal bruke 5, timer på jobb, 8t + på studier, 7-8 timer søvn, så har man 0-3 timer til å husarbeid, oppfølging av barn, Egentid, sosialiv osv

Mesteren ble levert inn og jeg angrer den dag i dag på at jeg leverte, den dårligste oppgaven -men jeg prøvde, fikk C mot A om jeg kunne hatt fokus 100%

Lykke til

Anonymous poster hash: 10770...f18

Skrevet

Er det relevant studie for jobben din?

Før jeg fikk barn tok jeg studie deltidsstudie ved siden av full jobb og en del annet (jobber og fritidsaktiviteter). Fikk da en ordning med jobben om at jeg hadde 2 dager fri for å levere hver av oppgavene som var i studiet.

Etter at jeg fikk barn studerte jeg over litt lengre tid. Noe samlingsbasert og noe nettbasert. Da fikk jeg fri til samlingene samt 2 dager per innlevering igjen.

Anonymous poster hash: c3a43...809
Skrevet

Jepp, på 4 året nå. 

Det går helt fint, bare å kjøre på! :)

Anonymous poster hash: 5c0fc...d53
Skrevet

Ja, jobbet 80% og studerte 80%. Hadde forelesninger og samlinger så derfor var jeg borte fra jobb to halve dager i uken.

Skrevet

Jeg tok en 2-åring master på 4 år ved siden av to små barn (barnehage/skole) og 100% jobb.  

Jeg hadde avtale med jobben om at jeg fikk avspasere i kjernetiden for å gå på forelesing.  Tok ut en del feriedager/avspasering i forbindelse med eksamener.  Bor og jobber i Bergen og tok "vanlig master" på UiB.  

Fikk ikke strålende karakterer.  

Til tider var det tungt men jeg valgte å anse studiene som en hobby.  

Angrer ikke.  

Anonymous poster hash: 5cfdf...1b7
Skrevet

Takk for svar, alle sammen :)

Jeg håper at dette er noe jeg skal få til, og etter å ha lest svarene her, får jeg mer tro på det.

Det jeg imidlertid også tenker litt på, er at vi også planlegger barn midt oppi dette. Jeg ønsker jo helst å være til stede 100% for en ny baby, og det er kanskje vanskelig hvis man studerer i tillegg? Hva tror dere?

Ja, utdanningen er relevant, det er en master i økonomi og ledelse, jeg vil få tittelen siviløkonom til slutt.

Skrevet

Studerte 100% som sykepleier i 3år. Hadde praksis ca 50% av tiden hvor jeg da "jobbet" en vanlig arbeidsdag. Jobbet fast to helger på og en av 10t per vakt. I tillegg tok jeg på meg ekstravakter i de periodene jeg ikke hadde praksis eller ved ferier. Gikk fint det 😊

Anonymous poster hash: 572e8...6ec

Skrevet

Jobber 100% og studerer 50% med to små barn og en mann som jobber kveldstid. Går helt fint, har til og med fritid :)

Anonymous poster hash: bb757...674

Skrevet

Er lærer i ca 3/4 stilling og studerer 100 %, master på normert tid. Ikke kommet så langt i studiet enda, men så langt har det gått rimelig bra. Samlingsbasert. Har en del verv ved siden av, og selvfølgelig familie. Det blir en del ekstra på mannen min, men det handler bare om to år. Det går.

Anonymous poster hash: 7562a...60e

Skrevet

Jeg tar master på fulltid (samlingsbasert) ved siden av full jobb. Går fin-fint :)

Skrevet

Jeg må bare si at jeg syns det er mange tøffe jenter her :) studier, full jobb og barn, det er godt jobba!!

Skrevet

Ja jeg jobber 100% (8-15:45) og studerer 100%.. Det er ikke nettstudie, men alt er nettbasert om du ønsker det.. Så det har gått veldig greit.. Nå er jeg samtidig gravid så eksamnene gikk ikke sånn altfor bra før jul på grunn av mye sykdom i forbindelse med graviditeten, men fikk karakterer midt på treet, noe som var mer enn bra nok for meg akkurat nå.. Kan legge til at jeg tar en bachelor innenfor det jeg jobber med, så mye kunnskap fra jobben gjør studiene lettere for min del.. Jobber 8-15:45 mandag til fredag.. Leste kanskje en-tre ganger i uken på kveldstid og gjorde obligatoriske innleveringer av og til i helgene :)

Bare man setter seg ned for å klare det, så klarer man det.. Men det krever mye av deg som person og en eventuell samboer må være forberedt og med på avgjørelsen..

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 73292...70d

Kan jeg spørre hva du studerer og jobber med? :) 

Anonymous poster hash: cc159...e04

Skrevet

Jeg studerer på 7 året ved siden av jobb, men for og kunne ha en god inntekt og jobbe mindre, så jobber jeg netter. 4 netter på og ei uke fri. Tidligere år gikk jeg rett fra nattevakt til skolen, det orker jeg ikke lenger.

Jeg bytter da evt vakt på jobb eller tar permisjon.

Jobber 71.4% natt og det fungerer utmerket!

7 år? Hva skal du bli? :P 

Anonymous poster hash: cc159...e04

Skrevet

Jeg har, hadde igjen to år på master da nr to meldte sin ankomst. Jobbet 50% studerte 100% og var hjemme med minsta. Første året på master i permisjon og 100% studie, andre året 50% jobb, kveld, 100% studering på dagtid, tiden der gikk til levering i bhg, rydde huset, husarbeid før jeg rundt klokka 11-12 kunne sette meg ned å "studere" noen timer før jeg måtte lage middag klokka 15 hente barna 15.30, spist middag med barna 5 min og sagt hei hade til mannen i døra siden jeg jobbet 16-21, komme hjem barna lagt i seng, lese/skrive oppgaver på kvelden/natta, før master innlevering sov jeg ikke på dagesvis, la meg 05.00 og sto opp 06.30 for å rekke levering i bhg tidligst mulig.

Jeg anbefaler ikke dette til noen ! Verken økonomisk eller innsats, fikk stipend 8000kr mnd og lønn på 8000 etter skatt, ikke mye... Jeg fikk nesten ikke tid til barna, et evig dårlig samvittighetsjag mellom studier, barn, husarbeid, jobb og mannen...døgnet har bare 24 timer, og hvis man skal bruke 5, timer på jobb, 8t + på studier, 7-8 timer søvn, så har man 0-3 timer til å husarbeid, oppfølging av barn, Egentid, sosialiv osv

Mesteren ble levert inn og jeg angrer den dag i dag på at jeg leverte, den dårligste oppgaven -men jeg prøvde, fikk C mot A om jeg kunne hatt fokus 100%

Lykke til

Anonymous poster hash: 10770...f18

C er ikkje dårleg og ein annan ting: Kvifor hadde du ansvar for husarbeid når du hadde 150% arbeidsbelastning og han 100%?

Anonymous poster hash: 3c92b...668

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...