Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #1 Skrevet 7. januar 2015 Jeg må bruke tanntråd hver morgen og kveld, føler at tennene ikke blir rene uten. Jeg ser jo hvor mye guffe som kan ligge mellom tennene (altså inni gropa mellom dem). Og munnskyllevann bruker jeg 1-2 ganger om dagen. Tannleger oppfordrer sterkt til å bruke tanntråd, fordi man rengjør de siste overflatene. Bruker du og hvorfor ikke? Anonymous poster hash: ccfab...350
lover Skrevet 7. januar 2015 #2 Skrevet 7. januar 2015 Bruker ikke tanntråd da jeg ikke gidder. Har sannsynligvis gode mellomrom mellom tennene da jeg ikke har problemer med verken at jeg får hull eller periodontitt. Jeg går på mine årlige pussinger hos tannlegen. Bruker munnskyllevann av og til.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #3 Skrevet 7. januar 2015 Bruker desverre ikke. Har prøvd noen ganger, men det er så ufattelig trangt mellom tennene mine, at det funker heller dårlig og tråden setter seg fast slik at den må rives løs. Vet ikke om dette er unormalt, eller om jeg bare ikke fikser teknikken med tanntråd? Anonymous poster hash: d5e5f...bae
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #4 Skrevet 7. januar 2015 Ja, hver dag. Er helt avhengig av det for ikke å få hull + at jeg ikke føler meg særlig fresh hvis jeg ikke gjør det... Anonymous poster hash: cfff5...897
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. januar 2015 #5 Skrevet 7. januar 2015 Jeg bruker sånn kost med tanntråd på (nesten) hver kveld. Munnskyll etterpå. Har liten plass mellom tennene, og får hull om jeg ikke gjør dette.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #6 Skrevet 7. januar 2015 Jeg bruker tannntråd etter hver gang jeg har spist noe. Det har nesten blitt en besettelse Jeg har et hulrom mellom to jeksler, får helt "angst" om jeg ikke får renset mellom der, derfor begynte jeg med tanntråd (på sånn stang) for 14 år siden. Har ikke hatt hull siden da (og jeg har hatt MANGE hull oppigjennom årene). Kun et påbegynnende hull som kom i 2007.. Tannlegen mener det er tanntråden som redder meg. For å ikke bruke tanntråd blir som å ikke vaske mellom fingrene. Da vasker/pusser man jo bare på overflaten.. Anonymous poster hash: 3a326...b42
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #7 Skrevet 7. januar 2015 Ikke hver dag, men 1-2 ganger i uka fordi at det er bra for tennene mine Anonymous poster hash: 97160...614
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #8 Skrevet 7. januar 2015 Jeg gadd heller ikke - før. Så fikk jeg periodontitt som følge av det. Begynte å bruke tanntråden, og ser hvor mye dritt som ligger igjen. Har kurert det meste av tannkjøttproblemene med å være flink med tanntråden. I følge tannlegen er det en eksplosjon av slike problemer fordi folk ikke bruker tanntråd. Mange har det uten å vite om det.. Anonymous poster hash: ce389...943
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #9 Skrevet 7. januar 2015 Jeg gadd heller ikke - før. Så fikk jeg periodontitt som følge av det. Begynte å bruke tanntråden, og ser hvor mye dritt som ligger igjen. Har kurert det meste av tannkjøttproblemene med å være flink med tanntråden. I følge tannlegen er det en eksplosjon av slike problemer fordi folk ikke bruker tanntråd. Mange har det uten å vite om det.. Anonymous poster hash: ce389...943
Elsker livet Skrevet 7. januar 2015 #10 Skrevet 7. januar 2015 Jeg bruker tanntråd, men har det veldig trangt mellom tennene, så tråden revner ofte før jeg er ferdig. Klarer bare bruke de med skaft man kan skifte hode på, vanlig tråd klarer jeg ikke å få presset mellom tennene. Jeg syns egentlig det er en kjedelig og vanskelig oppgave, så har forståelse for at mange dropper det.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #11 Skrevet 7. januar 2015 Det gjør jeg. Er helt avhengig av det og bruker tanntråd morgen og kveld. Anonymous poster hash: f1f37...75c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #12 Skrevet 7. januar 2015 Selvsagt, det er like selvfølgelig som å pusse tennene. Anonymous poster hash: 9e9db...f99
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #13 Skrevet 7. januar 2015 Bruker ikke. Veldig trangt mellom tennene så det blir både vondt og stress når den setter seg fast (jepp, det skjer). Vurderer å kjøpe en elektrisk tannbørste med tanntrådfunksjon (den som spyler vann som hos tannlegen), men usikker på om det er noen vits når jeg ikke får vanlig tanntråd gjennom. Bruker munnskyllevann hver kveld i håp om at noen dråper kommer gjennom tennene, men har begrenset tro på det også. Anonymous poster hash: f4dad...117
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #14 Skrevet 7. januar 2015 Bruker ikke. Veldig trangt mellom tennene så det blir både vondt og stress når den setter seg fast (jepp, det skjer). Vurderer å kjøpe en elektrisk tannbørste med tanntrådfunksjon (den som spyler vann som hos tannlegen), men usikker på om det er noen vits når jeg ikke får vanlig tanntråd gjennom. Bruker munnskyllevann hver kveld i håp om at noen dråper kommer gjennom tennene, men har begrenset tro på det også. Anonymous poster hash: f4dad...117 Vet du hva den tannbørsten heter og hvor man får kjøpt den? Anonymous poster hash: ce389...943
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #15 Skrevet 7. januar 2015 Av og til, mest fordi det er så kjedelig. Blir heller ikke plaget spesielt av hull mellom tennene, eller hull i det hele tatt. Anonymous poster hash: d17bc...ac5
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #16 Skrevet 7. januar 2015 Dere som har det trangt mellom tennene har dere prøvd slik bøyle med handtak? Den funker helt supert. Jeg har heller ikke sjans til å få vanlig tanntråd mellom tennene, men med slik bøyle plaserer jeg tråden midt mellom to tenner og biter sammen til tråden smetter mellom. Nå, etter litt trening, går jeg mellom alle tennen på 2 min. Anonymous poster hash: 9e9db...f99
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #18 Skrevet 7. januar 2015 Bruker ikke. Veldig trangt mellom tennene så det blir både vondt og stress når den setter seg fast (jepp, det skjer). Vurderer å kjøpe en elektrisk tannbørste med tanntrådfunksjon (den som spyler vann som hos tannlegen), men usikker på om det er noen vits når jeg ikke får vanlig tanntråd gjennom. Bruker munnskyllevann hver kveld i håp om at noen dråper kommer gjennom tennene, men har begrenset tro på det også.Anonymous poster hash: f4dad...117 Vet du hva den tannbørsten heter og hvor man får kjøpt den?Anonymous poster hash: ce389...943 Er visst ikke vann, men luft. Heter Philips Airfloss. Jeg vet som sagt ikke om den er verdt pengene, har ikke prøvd den enda. Anonymous poster hash: f4dad...117
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #19 Skrevet 7. januar 2015 Nei, jeg har forsøkt i perioder med det resultat at jeg har fått tannkjøttbetennelse. Tennene mine er så klistret til hverandre at når tanntråden til slutt glir gjennom så lager den "kutt" i tannkjøttet. Da får jeg blødning og betennelse med en gang.Jeg går til tannlegen årlig og kan ikke huske sist jeg hadde hull. Får alltid skryt av tannlegen om at det ikke er noe tvil om at jeg er flink å bruke tanntråd Anonymous poster hash: a11d0...946
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #20 Skrevet 7. januar 2015 Dere som har det trangt mellom tennene har dere prøvd slik bøyle med handtak? Den funker helt supert. Jeg har heller ikke sjans til å få vanlig tanntråd mellom tennene, men med slik bøyle plaserer jeg tråden midt mellom to tenner og biter sammen til tråden smetter mellom. Nå, etter litt trening, går jeg mellom alle tennen på 2 min. Anonymous poster hash: 9e9db...f99 Jeg roøvde, men den revnet ut av bøylen på vei ut igjen og jeg var like langt. Jeg får det til mellom fortennene, men er sjanseløs fra hjørnetennene og bakover. Anonymous poster hash: f4dad...117
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #21 Skrevet 7. januar 2015 Dere som har det trangt mellom tennene har dere prøvd slik bøyle med handtak? Den funker helt supert. Jeg har heller ikke sjans til å få vanlig tanntråd mellom tennene, men med slik bøyle plaserer jeg tråden midt mellom to tenner og biter sammen til tråden smetter mellom. Nå, etter litt trening, går jeg mellom alle tennen på 2 min. Anonymous poster hash: 9e9db...f99 Jeg roøvde, men den revnet ut av bøylen på vei ut igjen og jeg var like langt. Jeg får det til mellom fortennene, men er sjanseløs fra hjørnetennene og bakover. Anonymous poster hash: f4dad...117 Revnet ofte til å begynne med hos meg også, men det har gått seg til. Anonymous poster hash: 9e9db...f99
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #22 Skrevet 7. januar 2015 Jepp, kjøpte meg sånn tranntrådbøyle som jeg bruker hver kveld. Er bare vanen som må vendes. Går over alle mellomrommene på 30 sek. Skifter bøylen ca 1 g i uken. Veldig fort gjort! Anonymous poster hash: 953dc...9e4
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #23 Skrevet 7. januar 2015 Jepp, kjøpte meg sånn tranntrådbøyle som jeg bruker hver kveld. Er bare vanen som må vendes. Går over alle mellomrommene på 30 sek. Skifter bøylen ca 1 g i uken. Veldig fort gjort! Anonymous poster hash: 953dc...9e4
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #24 Skrevet 7. januar 2015 Gjorde det ikke før. men nå har jeg blitt avhengig. Det er like nødvendig som tannbørsten, føler ikke det blir rent uten. Bruker ikke munnskyld, for blir helt kvalm av ettersmaken. Anonymous poster hash: 1dc7d...38e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #25 Skrevet 7. januar 2015 Dere som har det trangt mellom tennene har dere prøvd slik bøyle med handtak? Den funker helt supert. Jeg har heller ikke sjans til å få vanlig tanntråd mellom tennene, men med slik bøyle plaserer jeg tråden midt mellom to tenner og biter sammen til tråden smetter mellom. Nå, etter litt trening, går jeg mellom alle tennen på 2 min. Anonymous poster hash: 9e9db...f99 Jeg roøvde, men den revnet ut av bøylen på vei ut igjen og jeg var like langt. Jeg får det til mellom fortennene, men er sjanseløs fra hjørnetennene og bakover. Anonymous poster hash: f4dad...117 Revnet ofte til å begynne med hos meg også, men det har gått seg til. Anonymous poster hash: 9e9db...f99 Gikk seg til hos meg også. Rart egentlig. Og den første gangen jeg bruker ny tråd (bøyle), så er den litt vondere å få inn mellom tennene. Kanskje det bare er tråden som blir smalere etter bruk, rett og slett. Anonymous poster hash: 1dc7d...38e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå