Gå til innhold

Hvilken ringstørrelse bruker du, hvor høy er du og hvor mye veier du?

Anbefalte innlegg

Merkelig spørsmål kanskje, men har tittet på nettet på ringer.

Fikk endel penger til jul og tenkte kjøpe en pen ring for de da jeg har nok av andre smykker.

Jeg må ha str 58 og det er den største størrelsen på mange av dem. Noen går opp til 60.

Jeg er 1.72 høy og veier 75 kg. Kunne vel gått ned noen kg, men føler meg egentlig bra nå sånn som jeg er.

Synes ikke jeg har tykke fingre, men siden jeg må ha den størrelsen er de vel feite :sad:

Anonymous poster hash: d30e5...c18

Fortsetter under...

Om fingrene ser lubne ut, kommer jo an på hvor lange de er også. jeg aner ikke hvilken ringstørrelse jeg har, men jeg vet at jeg har lange fingre. De ser ikke tykke ut, men hvis jeg hadde hatt normalt lange eller korte fingre og like tykke, så ville de sett lubne ut.

Anonymous poster hash: 80ced...a1e

Fant ringstørrelser nå og str 58 er 18.5 mm  og str 56 er 17.8 mm.

Da må jeg vel kunne bruke str 56 når det er 0.7 mm som er forskjellen.

Det er jo nesten ingen forskjell i hele tatt.

Annonse

Merkelig spørsmål kanskje, men har tittet på nettet på ringer.

Fikk endel penger til jul og tenkte kjøpe en pen ring for de da jeg har nok av andre smykker.

Jeg må ha str 58 og det er den største størrelsen på mange av dem. Noen går opp til 60.

Jeg er 1.72 høy og veier 75 kg. Kunne vel gått ned noen kg, men føler meg egentlig bra nå sånn som jeg er.

Synes ikke jeg har tykke fingre, men siden jeg må ha den størrelsen er de vel feite :sad:

For noe tull. Vi selger flest ringer mellom str. 54 og 58, men også mange i 60. Spørs hvilken finger du skal bruke den på, mange damer som må ha 60 på langfingeren. 

Jeg bruker 56-58 på ringfingeren, spørs hvor bred den er. Dess bredere den er dess større str. må jeg ha. Sånn er det jo bare.

En annen ting er at det koster ca 100kr å utvide ringen, så ikke la str. stoppe deg fra å kjøpe den du vil ha. Ofte kan ringen bestilles hos leverandøren i f.eks str. 58 og utvides der, da koster det ingenting ekstra. 

Anonymous poster hash: 605f9...bb1

Jo! Det er stor forskjell, hvis du bruker 58 er det lite sannsynlig at du vil kunne bruke 56 uten å tvinge den på deg. Husk at ringer er forskjellig utformet, det har alt å si om den er rund eller firkantet innvendig, om den er smal eller bred osv. Du må måle str. der du kjøper ringen, og bruke riktig målesett (smalt/bredt).

Jo! Det er stor forskjell, hvis du bruker 58 er det lite sannsynlig at du vil kunne bruke 56 uten å tvinge den på deg. Husk at ringer er forskjellig utformet, det har alt å si om den er rund eller firkantet innvendig, om den er smal eller bred osv. Du må måle str. der du kjøper ringen, og bruke riktig målesett (smalt/bredt).

Men den jeg liker er i nettbutikken til Gullfunn så jeg får ikke prøvd. Ser ut som den er flat innvendig og den er smal.

• 3 år senere...

Annonse

41 minutter siden, Vanel skrev:

Noen som vet et sted på nettet som selger herreringer i str. 85?

Du har 100 ganger større sjanse for å få svar hvis du hadde laget et eget innlegg framfor å dytte opp et evig-gammelt innleg som ikke handler om herre-ringer engang.

Anonymkode: fb48a...0f5

172, veier 67. Bruker 58 på brede ringer. Prøvde en smal ring i 58 og den var for stor, vet ikke størrelsen jeg bruker på smale da. 

Har lange pianofingre, folk synes jeg har «tynne fingre» 😂😂😂 

Anonymkode: 69485...1b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...