Gå til innhold

dere som velger å ha 2 barn.

Anbefalte innlegg

Hva er grunnen til det?

Her er jeg gravid med nr. 2. Og har bestandig ønsket meg 3 barn. Men mannen heller mer mot at det er stopp etter 2. Han har 2 søsken. Jeg har 1. Å kunne tenkt meg mange flere;)

Trenger argumenter for å imot 😊

Anonymous poster hash: 97a32...e0b

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144191042-dere-som-velger-%C3%A5-ha-2-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

He he

Her var i alle fall min far i sjokk da jeg ventet nr 3 og nå venter jeg nr 4!!

Argument for 2 må være praktisk, enkelt med bil, på reise økonomi.

Argument for flere, søskenkjærlighet, glede av hverandre, livsstil og godt å være en flokk.  Har egentlig ikke gode argumenter hverken for eller imot. 

Det er noe med å føle for flere barn og ikke føle seg ferdig. 

Anonymous poster hash: 98206...769

Venter nr 3 :) nr 1 har jeg med eksen.

Det ser ut som om vi klarer oss med plassen vi har (iallfall en god stund til), og med samme bil (eldste er så stor at han har sluttet med sete). Det er veldig stor aldersforskjell på 1 og 2, 6 år. Så jeg synes det var litt leit, og at det er kjekt å ha søsken nærmere i alder. Jeg har en søster, og har alltid ønsket meg flere :)

Pappa og samboeren til svigermor er i sjokk, he he!

3 er det nye 2! :D

Jeg ville ha flere barn enn to (fem, faktisk, men dette var før jeg fikk barn), men samboeren vil ha to. Er gravid med andre nå. Jeg kjenner nå at to holder, i hvert fall for ei gooood stund. Det er slitsomt å ha spedbarn og småbarn i hus. Toåringen har det med å våkne på nettene, og står opp i 5-6 tiden hver eneste dag... Jeg savner så veldig å sove litt. Bare litt lengre...

Men jeg kan også fortelle at jeg generelt er mye sliten, og at dette er grunnen til at jeg har slått meg til ro med tanken på bare to barn. Jeg er sliten når jeg våkner om morgenen. Sånn har jeg vært i mange år. Det innebærer et par diagnoser som kan være årsak, men til nå har ingen medikamenter hjulpet særlig.

Anonymous poster hash: 9d6dc...fd2

Vi har alltid ønsket oss i hvert fall tre barn. Jeg var derimot noe usikker etter nr. 2, for som noen sier her oppe, det er slitsomt og travelt med full jobb og 2 barn. Allikevel valgte vi å følge den drømmen vi hadde om 3 barn. Vi tenker at det på sikt blir bra. Selvfølgelig blir det noen travle år, men for en fantastisk gave det er å få lov å barn. En kjærlighet er ikke større enn det altså! Gleder meg til vårt tredje vidunder kommer:)

Når jeg var yngre ønsket jeg meg tre barn. Nå er jeg gravid med nr to og tror det blir med det. Mannen mener også vi skal stoppe på to. Grunnen til at vi nok kommer til å ha to barn er nok fordi jeg kjenner at det er slitsomt nok for meg, har etter nr 1 blitt mer utålmodig deseverre. Barna skal følges oss både på skole og fritidisaktiviteter samtidig som du skal ha et liv selv. Det er kostbart med barn, selv om mye man gå i arv osv så er det mye annet som koster. Spesielt hvis man må bytte bolig og bil pga nr tre. For oss har økonomi en del å si da, vi liker å kose oss og reise en del, og det blir jo en del dyrere med den siste :P Som ei over her så har jeg også inntrykk av at tre er det nye to og det så klart stas med en egen liten bande ;) det er veldig individuelt og man må bli enig med partner så begge parter blir fornøyd med valget :)

Annonse

Har ofte spurt min mor om hvorfor de bare fikk 2 barn. Jeg har så godt forhold til min søster, og skulle gjerne hatt flere som henne rundt meg :) De svarer at tilbake da var det nok for dem. Oppfølging av to barn, begge i jobb, økonomi osv. Men at når de ser tilbake kunne de godt tenkt seg at de fikk flere. Føler kanskje det er grunnen til mange. At det er så mye der og da, og at det er praktisk med to barn. 

Selv ønsker jeg meg mange barn, men så langt stopper mannen på tre (tidligere sa han to). Vil ha en liten flokk :) Alltid noe som skjer, alltid noen å leke med, og flere til å ta vare på hverandre. Har også tenkt på at det er litt sårbart med bare to. Hva om noe skulle skje med den ene? Evt. hva om noe skjer med oss, og bare en av ungene bor i nærheten av oss når vi blir eldre, da faller veldig mye av ansvaret på bare den ene.

Det er så forskjellig hva som passer til livsstilen til folk :) Så man må bare finne ut hvor mange som passer den livsstilen man vil ha. Og hvor krevende barna/livssituasjonen er.  

Jeg er gravid med nr 2 nå. For meg blir dette siste barn. Grunnen til det er at jeg vil ha kroppen min tilbake. Har mange plager i svangerskapet og spedbarnstida er slitsom... I tillegg er det jo praktisk med to. Både mtp reise, bil, hus, fritidsaktiviteter osv.

Vår første er og har alltid vært svært krevende. Har en funksjonshemming som gjør at han trenger mye oppfølging.

Både min mann og jeg hadde mer enn nok med 1 barn, og hadde bestemt oss for at det holdt.

Så gikk årene og vi bestemte oss får å få flere barn likevel. Ønsket oss 2 til. Fikk et barn og årene gikk, trodde ikke vi kunne få flere, og var fornøyd selv om "noe" manglet.

Er nå etter mange år gravid med Nr 3.

Det blir 3 enebarn, men håper og tror det vil ha glede av hverandre likevel.

De eldste er 15 og 8 år :)

Anonymous poster hash: 5a905...746

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...