Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #1 Skrevet 5. januar 2015 Jeg har lyst på begge, men må velge en grunnet plassmangel. Hva er diggest? Anonymous poster hash: 58edf...6b7
soleia Skrevet 5. januar 2015 #2 Skrevet 5. januar 2015 Hadde ikkje spandert hylleplass på nokon av delene. Raclette var hyggeleg og godt dei få gangane eg prøvde det den tid det var på mote, men tek jo ganske stor lagerplass. Fondue tek mindre plass, men er jo ganske putlete og tek lang tid. Har du gått inn i 80 - 90 tals nostalgi?
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #3 Skrevet 5. januar 2015 Ja takk, begge deler! Og gjerne både ostefondue og vanlig fondue. Men om jeg blir tvunget til å velge, velger jeg raclette fordi alle liker det i familien, guttungen liker nemlig ikke smaken av ostefondue pga vinen. Hilsen, Sveits beboeren Anonymous poster hash: 3f515...824
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #4 Skrevet 5. januar 2015 Jeg hadde nok kjøpt raclette. Jeg elsker smeltet ost. Man kan selvsagt lage ostefondue, men det er noe annet enn den osten man smelter i raclettejernet. Når det er sagt, så har vi begge deler, og bruker ingen av dem spesielt mye... Så egentlig vil jeg også si: egentlig ingen av dem. Men det kan jo hende at dere er litt annerledes enn oss der. Anonymous poster hash: 12691...7d3
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #6 Skrevet 5. januar 2015 Fondue, men egentlig er det så mektig at en gang i blant på frankrike-reise holder. Anonymous poster hash: 4c516...91c
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #7 Skrevet 5. januar 2015 Raclette! Anonymous poster hash: f1567...864
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #8 Skrevet 5. januar 2015 Raclett oser ut hele huset og egner seg best til bordgrill ute på sommeren! Anonymous poster hash: ea44f...cfc
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #10 Skrevet 5. januar 2015 Raclette, alle spiser det de vil med smeltet ost over, nam!! Anonymous poster hash: 1e8e6...d52
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #11 Skrevet 5. januar 2015 Ahhh takk for alle svar! Hva anbefaler dere å ha oppå racletten da? Tilbehør... Anonymous poster hash: 58edf...6b7
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #12 Skrevet 5. januar 2015 Ahhh takk for alle svar! Hva anbefaler dere å ha oppå racletten da? Tilbehør...Anonymous poster hash: 58edf...6b7 Vi pleier å servere raclette med tørket oksekjøtt fra Graubunden (Bressaola ligner en del), syltede grønnsaker (agurker, mini-mais og småløk), salat, brød og dampede mandelpoteter. Vi har grillplate på toppen og legger grønnsaker til grilling, som regel paprika, champignons og squash. Serveres med hvitvin, helst en god Fendant (lokalvin). Enjoy! Hilsen, Sveits beboeren P.S. Vi er så glad i smeltet ost at vi har ukentlig "smeltet ost dag" om vinteren, der vi veksler mellom pizza, raclette og fondue. Når vi har fondue, spiser gutten raclette ut av sin egen én-manns raclette. Deilig etter en dag på ski! Anonymous poster hash: 3f515...824
Appelsinpiken Skrevet 6. januar 2015 #13 Skrevet 6. januar 2015 Vi steker forskjellige pølser i biter, og serverer med sølvløk, minimais, småtomater, ananas, og sikkert andre ting jeg ikke kommer på i farta har både vanlig hvitost og cheddar o.l oppå
It's all about me Skrevet 6. januar 2015 #14 Skrevet 6. januar 2015 Raclette. Veldig sosialt og utrolig godt. Vi bruker marinert kylling, biff, scampi, reinskav, pølsebiter, champignon, minimais, pommes noisettes, kryddersmør og norsk Port Salut. Spiste det senest for noen dager siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå