Gå til innhold

Blir vi nektet å komme ombord på flyet dersom...

Anbefalte innlegg

navnet på flybilletten og passet ikke stemmer 100% overens? Skulle bestille billetter til Malaga og når jeg skulle fylle inn navnene var navnet til sønnen min for langt. Han har 2 fornavn, 1 mellomnavn(mitt etternavn) og 1 etternavn(fars). på passet står for- og mellomnavn sammen, mens på passet står mellom- og etternavn sammen. Krise? Må jeg endre dette? kostet 1000 kr å ende navn på billetten :(

Anonymous poster hash: ca9e9...fdf

Fortsetter under...

navnet på flybilletten og passet ikke stemmer 100% overens? Skulle bestille billetter til Malaga og når jeg skulle fylle inn navnene var navnet til sønnen min for langt. Han har 2 fornavn, 1 mellomnavn(mitt etternavn) og 1 etternavn(fars). på passet står for- og mellomnavn sammen, mens på passet står mellom- og etternavn sammen. Krise? Må jeg endre dette? kostet 1000 kr å ende navn på billetten :(

Det kan være ja! :-/ vi opplevde det med norwegian da vi skulle til london, men oppdaget det før det hadde gått 1 time etter bestillingen. Kontaktet kundeservice som ba oss slette bestillingen. Og ta det på nytt. Det er mange steder hvor de er strenge med mellomnavn/etternavn. Ring og hør med selskapet dere bruker

Anonymous poster hash: 09c08...2e7

Det kan være ja! :-/ vi opplevde det med norwegian da vi skulle til london, men oppdaget det før det hadde gått 1 time etter bestillingen. Kontaktet kundeservice som ba oss slette bestillingen. Og ta det på nytt. Det er mange steder hvor de er strenge med mellomnavn/etternavn. Ring og hør med selskapet dere bruker

Anonymous poster hash: 09c08...2e7

åååh:/ Jaja, det ble en dyr tabbe! Takk for svar :)

Spørst helt hvem du treffer på på flyplassen tror jeg. Vi har fått problemer med det før med samboers navn som av en eller annen grunn alltid kommer feil, av og til må vi diskutere, av og til ikke.

Anonymous poster hash: ef9f0...52f

Annonse

Ring og hør ja.

Men i Schengen pleier det å gå greit. Jeg har så mange lange navn at jeg aldri får plass til alt. Kun problematisk til USA og UK.

Anonymous poster hash: 53340...2f5

Har aldri hatt problemer med det til UK. Jeg har mange og lange navn fordi jeg er britisk, det samme har barna mine. Men det går kanskje problemfritt fordi jeg har britisk pass..? Har ingen erfaring med å reise til USA.

Anonymous poster hash: 8be13...70d

Ring og hør ja.

Men i Schengen pleier det å gå greit. Jeg har så mange lange navn at jeg aldri får plass til alt. Kun problematisk til USA og UK.

Har aldri hatt problemer med det til UK. Jeg har mange og lange navn fordi jeg er britisk, det samme har barna mine. Men det går kanskje problemfritt fordi jeg har britisk pass..? Har ingen erfaring med å reise til USA.

Anonymous poster hash: 8be13...70d

Jeg fikk problemer ved gate fordi det ikke var likt. Men det kan jo ha vært en kranglete ansatt:) Dette er noen år siden altså. Og jeg fikk reise etter litt diskusjon.

mine barn har også maange navn (de er halvt britiske).. alle navnene står i passet, men vi skriver aldri mer en fornavnet og etternavnet! Har aldri vært et problem.. og vi reiser med fly flere ganger i året..

Anonymous poster hash: ffe4b...515

Annonse

Jeg flyr månedlig.

I mitt pass står fornavn, mellomnavn og etternavn. Jeg bruker aldri mellomnavn i billetten!

Min sønn har to fornavn og to etternavn, men bruker kun ett fornavn og ett etternavn på billett. Går helt fint

Anonymous poster hash: 1a310...a0e

Jeg flyr månedlig.

I mitt pass står fornavn, mellomnavn og etternavn. Jeg bruker aldri mellomnavn i billetten!

Min sønn har to fornavn og to etternavn, men bruker kun ett fornavn og ett etternavn på billett. Går helt fint

Anonymous poster hash: 1a310...a0e

Feil, sønnen din har ikke to etternavn. I alle fall ikke hvis han er navngitt etter norsk navnelovgivning. I Norge er det tillatt med kun 1 etternavn. Heter man Ola Olsen Hansen, så har man ett fornavn, ett mellomnavn og ett etternavn. Heter man Per Ola Olsen-Hansen, så har man to fornavn og ett etternavn, siden etternavn med bindestrek regnes som ett navn, og man skal alfabetiseres etter første bokstav, altså O i eksemplet. 

Anonymous poster hash: 21023...8f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...