Gå til innhold

Kenwood major hopper på benken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk denne til jul. Prøver den for første gang nå og den prøver seriøst å ta piruetter på kjøkkenbenken. Det kan da ikke være normalt?

Anonymous poster hash: 45d01...47b

Fortsetter under...

Skrevet

Piruetter høres ikke helt normalt ut, men Kenwood beveger seg en del når man kjører tung deig i den. Naboen min opplevde at den falt ned fra benken. 

Anonymous poster hash: c9a89...fc1
Skrevet

Skal du bake brød? I så fall høres det ut som om du bruker for høy hastighet. Brøddeiger skal knas i maskinen på max hastighet 1. 

Anonymous poster hash: 070dd...41d
Skrevet

Okey! Da var det sikkert det :) prøver meg på brød og kjørte på fire! Tar gjerne imot flere tips fra dere erfarene bakere der ute!

Skrevet

Okey! Da var det sikkert det :) prøver meg på brød og kjørte på fire! Tar gjerne imot flere tips fra dere erfarene bakere der ute!

Har en Kenwood Major Titanium, og fant selv dette ut da jeg for en gangs skyld satte meg ned å leste hele bruksanvisningen. Hehehe... Det er ganske ulikt meg, men det stod mye nyttig i den bruksanvisningen ift sånne ting altså. 

I tillegg har jeg også hørt/lest flere ganger fra bakere og andre som har god peiling på baking at brøddeiger/gjærdeiger skal knas litt sakte. Husker ikke grunnen nå, men da jeg leste det virket det absolutt plausibelt. 

Du begynner for øvrig å blande deigen først på "min", og så øker du etter hvert til 1 for å blande brøddeig. 

Skrevet

👍 vurderte faktisk bruksanvisningen, men så har mannen ryddet den bort! :-O

Spent på mine først brød da :)

Annonse

Skrevet

Har en Kenwood Major Titanium, og fant selv dette ut da jeg for en gangs skyld satte meg ned å leste hele bruksanvisningen. Hehehe... Det er ganske ulikt meg, men det stod mye nyttig i den bruksanvisningen ift sånne ting altså. 

I tillegg har jeg også hørt/lest flere ganger fra bakere og andre som har god peiling på baking at brøddeiger/gjærdeiger skal knas litt sakte. Husker ikke grunnen nå, men da jeg leste det virket det absolutt plausibelt. 

Du begynner for øvrig å blande deigen først på "min", og så øker du etter hvert til 1 for å blande brøddeig. 

Man skal kna sakte for å ikke rive i stykker glutennettet i deigen. 

Skrevet

Man skal kna sakte for å ikke rive i stykker glutennettet i deigen. 

JA! Det var det. Hahahaha... Skulle tro jeg kunne klare å huske noe sånt, men åpenbart ikke. Jeg skylder på hormoner og ammetåke jeg. :P 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...