Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #1 Skrevet 5. januar 2015 Fikk denne til jul. Prøver den for første gang nå og den prøver seriøst å ta piruetter på kjøkkenbenken. Det kan da ikke være normalt? Anonymous poster hash: 45d01...47b
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #2 Skrevet 5. januar 2015 Piruetter høres ikke helt normalt ut, men Kenwood beveger seg en del når man kjører tung deig i den. Naboen min opplevde at den falt ned fra benken. Anonymous poster hash: c9a89...fc1
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #3 Skrevet 5. januar 2015 Skal du bake brød? I så fall høres det ut som om du bruker for høy hastighet. Brøddeiger skal knas i maskinen på max hastighet 1. Anonymous poster hash: 070dd...41d
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #4 Skrevet 5. januar 2015 Okey! Da var det sikkert det prøver meg på brød og kjørte på fire! Tar gjerne imot flere tips fra dere erfarene bakere der ute! Anonymous poster hash: 45d01...47b
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #5 Skrevet 5. januar 2015 Okey! Da var det sikkert det prøver meg på brød og kjørte på fire! Tar gjerne imot flere tips fra dere erfarene bakere der ute! Anonymous poster hash: 45d01...47b Har en Kenwood Major Titanium, og fant selv dette ut da jeg for en gangs skyld satte meg ned å leste hele bruksanvisningen. Hehehe... Det er ganske ulikt meg, men det stod mye nyttig i den bruksanvisningen ift sånne ting altså. I tillegg har jeg også hørt/lest flere ganger fra bakere og andre som har god peiling på baking at brøddeiger/gjærdeiger skal knas litt sakte. Husker ikke grunnen nå, men da jeg leste det virket det absolutt plausibelt. Du begynner for øvrig å blande deigen først på "min", og så øker du etter hvert til 1 for å blande brøddeig. Anonymous poster hash: 070dd...41d
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #6 Skrevet 5. januar 2015 👍 vurderte faktisk bruksanvisningen, men så har mannen ryddet den bort! :-O Spent på mine først brød da Anonymous poster hash: 45d01...47b
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #7 Skrevet 5. januar 2015 Okey! Da var det sikkert det prøver meg på brød og kjørte på fire! Tar gjerne imot flere tips fra dere erfarene bakere der ute! Anonymous poster hash: 45d01...47b Har en Kenwood Major Titanium, og fant selv dette ut da jeg for en gangs skyld satte meg ned å leste hele bruksanvisningen. Hehehe... Det er ganske ulikt meg, men det stod mye nyttig i den bruksanvisningen ift sånne ting altså. I tillegg har jeg også hørt/lest flere ganger fra bakere og andre som har god peiling på baking at brøddeiger/gjærdeiger skal knas litt sakte. Husker ikke grunnen nå, men da jeg leste det virket det absolutt plausibelt. Du begynner for øvrig å blande deigen først på "min", og så øker du etter hvert til 1 for å blande brøddeig. Anonymous poster hash: 070dd...41d Man skal kna sakte for å ikke rive i stykker glutennettet i deigen. Anonymous poster hash: c9a89...fc1
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #8 Skrevet 5. januar 2015 Okey! Da var det sikkert det prøver meg på brød og kjørte på fire! Tar gjerne imot flere tips fra dere erfarene bakere der ute! Anonymous poster hash: 45d01...47b Har en Kenwood Major Titanium, og fant selv dette ut da jeg for en gangs skyld satte meg ned å leste hele bruksanvisningen. Hehehe... Det er ganske ulikt meg, men det stod mye nyttig i den bruksanvisningen ift sånne ting altså. I tillegg har jeg også hørt/lest flere ganger fra bakere og andre som har god peiling på baking at brøddeiger/gjærdeiger skal knas litt sakte. Husker ikke grunnen nå, men da jeg leste det virket det absolutt plausibelt. Du begynner for øvrig å blande deigen først på "min", og så øker du etter hvert til 1 for å blande brøddeig. Anonymous poster hash: 070dd...41d Man skal kna sakte for å ikke rive i stykker glutennettet i deigen. Anonymous poster hash: c9a89...fc1 JA! Det var det. Hahahaha... Skulle tro jeg kunne klare å huske noe sånt, men åpenbart ikke. Jeg skylder på hormoner og ammetåke jeg. Anonymous poster hash: 070dd...41d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå