Gå til innhold

Matheus eller Phillip

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Matheus er pent og friskt! Synes samtidig ikke det er så risikabelt, da både Matheo og Mathias er populære navn for tiden, og Matheus blir i samme gate.

Philip har jeg litt negative assosiasjoner til, og det er jo også noe kjedelig når det er så populært. Særlig når dere har et annet alternativ:)

For meg er det eneste problemet med Matheus at det har et litt religiøst preg over seg. Ellers hadde det vært på min liste! Mange navn er jo å finne i Bibelen, men siden dette ikke er så mye brukt, er det litt vanskelig for meg. Samtidig er det den norske versjonen, da. Når navnene oversettes, kan man ikke ta det så nøye, heller. Matthew (Matt) er jo et vanlig navn i engelskpråklige land, tenker ikke på det som så religiøst. (Prøver jeg å overbevise meg selv? ;) Veldig fint navn, i alle fall! :) )

Anonymous poster hash: 97108...d40

Annonse

Matheus i seg selv er ikke vanlig, men det ligner på poppisnavnene Mathias og Matheo i tillegg til at de andre evangelistnavnene Markus, Lukas og Johannes er godt brukt så jeg ville ikke settt på det som et risikabelt valg i det hele tatt. Matheus er veldig pent, jeg ville definitivt valgt det i stedet for Phillip.

Datteren min går i klasse med ikke mindre enn 4 gutter som heter Phillip. I sønnen min sin bhg vet jeg om en håndfull til, så tenker at Phillip er kjedelig om ikke barnet skal bli vant til å bli kalt fks Phillip H eller Phillip med lyst hår ;)

Hadde nok valgt det andre navnet om det var valgmulighetene :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...