Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #26 Skrevet 5. januar 2015 Unngå bakepapir! Det kan rett og slett ta fyr! Anonymous poster hash: 6bac3...b39 Altså... Bakepapir er laget for å brukes i ovn på høy varme. Det er da ingen grunn til at det skulle ta fyr bare fordi man bruker pizzastein. Jeg steker min vanlige pizza, på bakepapir, på 225 grader. En pizzastein som er 25 grader varmere gjør ikke store forskjellen altså... Anonymous poster hash: 80ee1...d4b
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #27 Skrevet 5. januar 2015 Unngå bakepapir! Det kan rett og slett ta fyr!Anonymous poster hash: 6bac3...b39 Altså... Bakepapir er laget for å brukes i ovn på høy varme. Det er da ingen grunn til at det skulle ta fyr bare fordi man bruker pizzastein. Jeg steker min vanlige pizza, på bakepapir, på 225 grader. En pizzastein som er 25 grader varmere gjør ikke store forskjellen altså... Anonymous poster hash: 80ee1...d4b De fleste bakepapir tåler opp mot 225 grader (i teorien hvert fall). Den perfekte temp for bruk av pizzastein er 400 grader, men det er ikke mange vanlige stekeovner som kommer så høyt opp i temp. Steker min pizza på stein på 300 grader, og bruker en pizzaspade av tre med litt mel på og "rister" den forsiktig av. Anonymous poster hash: a917e...937
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #28 Skrevet 5. januar 2015 Vi har pizzaspade i metall. For napolitansk pizza spinner vi ut deigen i mel (gjerne pastamel) tar på fyll og setter inn. Skal vi lage pizza romana kjevler vi deigen supertynn og bruker mindre mel siden det da er en fastere deig. Anonymous poster hash: af3b3...b8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå