Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #1 Skrevet 4. januar 2015 Jeg har et vaskerom i kjelleren på 6 kvm hvor jeg vasker og tørker tøy. Jeg trenger en god avfukter der inne. Hva har du (merke og kapasitet) og er du fornøyd? Anonymous poster hash: a627f...dc7
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #2 Skrevet 4. januar 2015 Anyone? Anonymous poster hash: a627f...dc7
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #3 Skrevet 4. januar 2015 Har en fra clas ohlson ,fornøyd! Anonymous poster hash: 62f88...d34
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #4 Skrevet 4. januar 2015 Har du mulighet til å lufte er det vel så bra som en avfukter. Anonymous poster hash: d7f02...41f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #5 Skrevet 4. januar 2015 Har du mulighet til å lufte er det vel så bra som en avfukter. Anonymous poster hash: d7f02...41f Tull Anonymous poster hash: 62f88...d34
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #6 Skrevet 4. januar 2015 Vår er også fra Clas Olsson. Den har gjort jobben bra i tre år nå. Vi har koblet den til slange rett i sluket, så vi slipper å tømme beholderen. Anonymous poster hash: 70aa2...735
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #7 Skrevet 4. januar 2015 Har du mulighet til å lufte er det vel så bra som en avfukter.Anonymous poster hash: d7f02...41f TullAnonymous poster hash: 62f88...d34 Ikke tull. Vi har i perioder vekslet mellom å bruke avfukter og lufte skikkelig. Det som har fungert best er å lufte skikkelig. Les her før du uttaler deg om ting du ikke kan: http://www.bt.no/bolig/Na-trives-muggsoppen-best-1755188.html Anonymous poster hash: d7f02...41f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #8 Skrevet 4. januar 2015 Har du mulighet til å lufte er det vel så bra som en avfukter.Anonymous poster hash: d7f02...41f TullAnonymous poster hash: 62f88...d34 Ikke tull. Vi har i perioder vekslet mellom å bruke avfukter og lufte skikkelig. Det som har fungert best er å lufte skikkelig. Les her før du uttaler deg om ting du ikke kan:http://www.bt.no/bolig/Na-trives-muggsoppen-best-1755188.htmlAnonymous poster hash: d7f02...41f Det er tull. Slutt å finne på "sannheter", f.o.m april-november er det høy luftfuktighet, og om høsten er det ekstremt høy luftfuktighet så å lufte vil gjøre vondt verre Anonymous poster hash: 62f88...d34
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #9 Skrevet 4. januar 2015 Har du mulighet til å lufte er det vel så bra som en avfukter.Anonymous poster hash: d7f02...41f TullAnonymous poster hash: 62f88...d34 Ikke tull. Vi har i perioder vekslet mellom å bruke avfukter og lufte skikkelig. Det som har fungert best er å lufte skikkelig. Les her før du uttaler deg om ting du ikke kan:http://www.bt.no/bolig/Na-trives-muggsoppen-best-1755188.htmlAnonymous poster hash: d7f02...41f Det er tull. Slutt å finne på "sannheter", f.o.m april-november er det høy luftfuktighet, og om høsten er det ekstremt høy luftfuktighet så å lufte vil gjøre vondt verreAnonymous poster hash: 62f88...d34 Æsj, du er jo bare et brødhue. Vet ikke om jeg skal gidde å kaste bort noe mer tid på deg. "Finne på sannheter?" Leste du i det hele tatt artikkelen? Så alt ekspertene sier er bare tull fordi du har bestemt det? Anonymous poster hash: d7f02...41f
uhhuhher Skrevet 4. januar 2015 #10 Skrevet 4. januar 2015 Kjøpte nettopp en Meaco DD8L. Bruker den i leiligheten siden vi ikke har andre klestørkemuligheter enn i stua, basically. Helt fantastisk, ny hverdag her nå. Setter den på klestørkeprogrammet, og et fullstappet stativ er tørt i løpet av natta. Og det beste: Ingen kondens på vinduer og frisk og fin luft! http://meaco.no/forhandler-meaco/ Da jeg søkte rundt på nettet for å finne en, virket det også som at en del var fornøyd med et merke som heter Sandstrøm. Det går du feks på Elkjøp, er litt rimeligere enn den jeg endte opp med.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #11 Skrevet 4. januar 2015 Comfee kjøpt i Jula for ca 2 år siden rundt 2000NOK. Tar 2liter vann i døgnet. Er meget fornøyd da den er effektiv og man kan velge hvor mye den skal avfukte. Anbefales Anonymous poster hash: 16797...04e
uhhuhher Skrevet 4. januar 2015 #12 Skrevet 4. januar 2015 Har du mulighet til å lufte er det vel så bra som en avfukter.Anonymous poster hash: d7f02...41f TullAnonymous poster hash: 62f88...d34 Ikke tull. Vi har i perioder vekslet mellom å bruke avfukter og lufte skikkelig. Det som har fungert best er å lufte skikkelig. Les her før du uttaler deg om ting du ikke kan:http://www.bt.no/bolig/Na-trives-muggsoppen-best-1755188.htmlAnonymous poster hash: d7f02...41f Det er tull. Slutt å finne på "sannheter", f.o.m april-november er det høy luftfuktighet, og om høsten er det ekstremt høy luftfuktighet så å lufte vil gjøre vondt verreAnonymous poster hash: 62f88...d34 Æsj, du er jo bare et brødhue. Vet ikke om jeg skal gidde å kaste bort noe mer tid på deg. "Finne på sannheter?" Leste du i det hele tatt artikkelen? Så alt ekspertene sier er bare tull fordi du har bestemt det? Anonymous poster hash: d7f02...41f Det dumme med å lufte om vinteren, er jo at du slipper ut all varmen. Sånn sett er en avfukter fint.
Jezebel Skrevet 4. januar 2015 #13 Skrevet 4. januar 2015 Har du mulighet til å lufte er det vel så bra som en avfukter.Anonymous poster hash: d7f02...41f TullAnonymous poster hash: 62f88...d34 Ikke tull.Vi har i perioder vekslet mellom å bruke avfukter og lufte skikkelig. Det som har fungert best er å lufte skikkelig. Les her før du uttaler deg om ting du ikke kan:http://www.bt.no/bolig/Na-trives-muggsoppen-best-1755188.htmlAnonymous poster hash: d7f02...41f Det er tull. Slutt å finne på "sannheter", f.o.m april-november er det høy luftfuktighet, og om høsten er det ekstremt høy luftfuktighet så å lufte vil gjøre vondt verreAnonymous poster hash: 62f88...d34 Æsj, du er jo bare et brødhue. Vet ikke om jeg skal gidde å kaste bort noe mer tid på deg."Finne på sannheter?" Leste du i det hele tatt artikkelen? Så alt ekspertene sier er bare tull fordi du har bestemt det? Anonymous poster hash: d7f02...41f Artikkelen du har linket til sier ingenting om avfukter og lufting. Hvem er det som er brødhue, sa du? Jeg synes forøvrig jeg ser strømregninga jeg ville fått om jeg skulle hatt vinduet oppe natten gjennom hver gang jeg skulle tørke klær...vinteren gjennom...i Nord-Norge. Lufte du liksom. Er du søring?
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #14 Skrevet 4. januar 2015 Har du mulighet til å lufte er det vel så bra som en avfukter.Anonymous poster hash: d7f02...41f TullAnonymous poster hash: 62f88...d34 Ikke tull.Vi har i perioder vekslet mellom å bruke avfukter og lufte skikkelig. Det som har fungert best er å lufte skikkelig. Les her før du uttaler deg om ting du ikke kan:http://www.bt.no/bolig/Na-trives-muggsoppen-best-1755188.htmlAnonymous poster hash: d7f02...41f Det er tull. Slutt å finne på "sannheter", f.o.m april-november er det høy luftfuktighet, og om høsten er det ekstremt høy luftfuktighet så å lufte vil gjøre vondt verreAnonymous poster hash: 62f88...d34 Æsj, du er jo bare et brødhue. Vet ikke om jeg skal gidde å kaste bort noe mer tid på deg."Finne på sannheter?" Leste du i det hele tatt artikkelen? Så alt ekspertene sier er bare tull fordi du har bestemt det? Anonymous poster hash: d7f02...41f Artikkelen du har linket til sier ingenting om avfukter og lufting. Hvem er det som er brødhue, sa du? Jeg synes forøvrig jeg ser strømregninga jeg ville fått om jeg skulle hatt vinduet oppe natten gjennom hver gang jeg skulle tørke klær...vinteren gjennom...i Nord-Norge. Lufte du liksom. Er du søring? Les en gang til, du. Hint, den grå boksen til høyre, nesten øverst i artikkelen. Det er vel så bra å lufte ut fuktighet i et rom, som å sette på en maskin som skal fjerne fuktigheten. Hvorfor skal det være noe å sette spørsmålstegn ved? DET ER SÅNN DET ER. Det blir ikke kaldt hvis man lufter i 5-10 minutter med vinduer/dører på vidt gap. Vi var plaget med fuktighet i vinduskarmer, på lister og dører, men etter at vi begynte å lufte hver dag, er all fuktighet borte. Det blir ikke kaldt heller. Det funker, jeg har prøvd begge deler! Anonymous poster hash: d7f02...41f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #15 Skrevet 4. januar 2015 Her fant jeg en som likner ganske mye på den vi har http://www.jula.no/catalog/bygg-og-maling/innendorsklima/luftforbedring/elektriske-luftfuktere/luftavfukter-417046/ Som skrevet tidligere så er vi kjempefornøyd. Anonymous poster hash: 16797...04e
Jezebel Skrevet 4. januar 2015 #16 Skrevet 4. januar 2015 Har du mulighet til å lufte er det vel så bra som en avfukter.Anonymous poster hash: d7f02...41f TullAnonymous poster hash: 62f88...d34 Ikke tull.Vi har i perioder vekslet mellom å bruke avfukter og lufte skikkelig. Det som har fungert best er å lufte skikkelig. Les her før du uttaler deg om ting du ikke kan:http://www.bt.no/bolig/Na-trives-muggsoppen-best-1755188.htmlAnonymous poster hash: d7f02...41f Det er tull. Slutt å finne på "sannheter", f.o.m april-november er det høy luftfuktighet, og om høsten er det ekstremt høy luftfuktighet så å lufte vil gjøre vondt verreAnonymous poster hash: 62f88...d34 Æsj, du er jo bare et brødhue. Vet ikke om jeg skal gidde å kaste bort noe mer tid på deg."Finne på sannheter?" Leste du i det hele tatt artikkelen? Så alt ekspertene sier er bare tull fordi du har bestemt det? Anonymous poster hash: d7f02...41f Artikkelen du har linket til sier ingenting om avfukter og lufting. Hvem er det som er brødhue, sa du?Jeg synes forøvrig jeg ser strømregninga jeg ville fått om jeg skulle hatt vinduet oppe natten gjennom hver gang jeg skulle tørke klær...vinteren gjennom...i Nord-Norge. Lufte du liksom. Er du søring? Les en gang til, du. Hint, den grå boksen til høyre, nesten øverst i artikkelen. Det er vel så bra å lufte ut fuktighet i et rom, som å sette på en maskin som skal fjerne fuktigheten. Hvorfor skal det være noe å sette spørsmålstegn ved? DET ER SÅNN DET ER. Det blir ikke kaldt hvis man lufter i 5-10 minutter med vinduer/dører på vidt gap. Vi var plaget med fuktighet i vinduskarmer, på lister og dører, men etter at vi begynte å lufte hver dag, er all fuktighet borte. Det blir ikke kaldt heller. Det funker, jeg har prøvd begge deler! Anonymous poster hash: d7f02...41f Andre mennesker kan ha andre behov enn deg. Lufting funker kanskje på generell luftfuktighet i huset, men dårlig på rom med ekstra utfordringer som for eksempel rom hvor det tørkes klær. Ikke søren om jeg gidder å stå opp hver time natta gjennom for å lufte i 5-10 minutter.Men for all del: vi hadde tenkt å investere i en ny avfukter om ikke så lenge. Hadde jo vært kjekt å spare de pengene hvis du hadde noen gode forslag. Forøvrig ville det vært hensiktsmessig å informere om at informasjonen du viser til står i en boks og ikke i artikkelen du faktisk har linket til. Eller enda bedre: finne en artikkel om akkurat det temaet.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #17 Skrevet 5. januar 2015 Mange kan lufte ut selv om det er vaskerom, jeg har både vinduer og dører der, det kunne jo hende hi hadde det og. I tillegg er det mye billigere å lufte istedet for å bruke mange hundre, kanskje tusen, kr på en maskin. Jeg prøvde bare å hjelpe... Men for all del, mye morsommere å krangle. *Himle med øya.* Anonymous poster hash: d7f02...41f
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #18 Skrevet 5. januar 2015 Om du har en god avfukter så får du lufta tørrere en den lufta som er ute og da tørker tøyet fortere. Å lufte for å få bukt men generell fuktighet i vinduskarmer er helt greit, men til å tørke tøy er det veldig kjekt med en avfukter, tøyet tørker kunstig fort Anonymous poster hash: 5a287...3ba
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #19 Skrevet 5. januar 2015 Jeg ville valgt en med enten stor beholder, eller slange. Kommer jo selvfølgelig på hvordan kjelleren deres er, men mine foreldre tømmer over 10 liter i døgnet i sin kjeller (råkjeller fra 50-tallet). Anonymous poster hash: f14d4...d6e
Jezebel Skrevet 5. januar 2015 #20 Skrevet 5. januar 2015 Mange kan lufte ut selv om det er vaskerom, jeg har både vinduer og dører der, det kunne jo hende hi hadde det og. I tillegg er det mye billigere å lufte istedet for å bruke mange hundre, kanskje tusen, kr på en maskin. Jeg prøvde bare å hjelpe... Men for all del, mye morsommere å krangle. *Himle med øya.* Anonymous poster hash: d7f02...41f Og du mener at du ikke forsøker å starte en krangel ved å kalle folk brødhuer? Jøss, lurer på hva du kaller folk når du forsøker å starte en krangel. Himle med øynene kan du gjøre foran speilet.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #21 Skrevet 5. januar 2015 Mange kan lufte ut selv om det er vaskerom, jeg har både vinduer og dører der, det kunne jo hende hi hadde det og. I tillegg er det mye billigere å lufte istedet for å bruke mange hundre, kanskje tusen, kr på en maskin. Jeg prøvde bare å hjelpe... Men for all del, mye morsommere å krangle. *Himle med øya.*Anonymous poster hash: d7f02...41f Og du mener at du ikke forsøker å starte en krangel ved å kalle folk brødhuer? Jøss, lurer på hva du kaller folk når du forsøker å starte en krangel. Himle med øynene kan du gjøre foran speilet. Når jeg forsøker å hjelpe, og får svaret "tull" slengt tilbake og at jeg finner på sannheter, ja da blir jeg irritert. Men kan du gi deg nå jezebel? Du hjelper ikke akkurat til her... Anonymous poster hash: d7f02...41f
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #22 Skrevet 5. januar 2015 Vi har hatt samme problem. Har skiftet vinduer, lufter jevnlig etc, men har fortsatt hatt et problem med kondens på vinduer og altfor høy luftfuktighet. Meaco dd8l ble vår redning. Har fått et mye bedre inneklima etter at den kom i hus. Er visst testvinner hver gang.... Anonymous poster hash: 69cd7...4b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå