i** Skrevet 4. januar 2015 #1 Del Skrevet 4. januar 2015 HAr noen erfaring fra IVF klinikken i Oslo? Jeg lurte særlig på det kravet om at man skal ha vært samboere i 2 år før man får IVF-behandling. Jeg vet at ved det offentlige tilbudet så spør de grundig om dette og man må utredes for infertilitet etc, men jeg har hørt at på IVF-klinikken i Oslo har flere par fått behandling som bare hadde vært sammen i et år etc. Og man ikke må ikke utredes for infertilitet først, men bare sier bare at man har prøvd i et år uten og lykkes etc. Har noen erfaringer fra IVF- klinikken? Hva spør de om? Må man fylle ut skemaer og signere på at man har vært sammen så og så lenge? Krever de dokumentajon på dette? I tilfelle hva? Får man time raskt der? HAr de kapasitet til å sette igang prosessen med det samme? Eller er det lange ventetider? Håper å høre fra dere. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144190711-noen-her-med-erfaring-fra-ivf-klinikken-i-oslo/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bethlisa Skrevet 4. januar 2015 #2 Del Skrevet 4. januar 2015 Vi bruker IVF Klinikken Oslo og er kjempefornøyd. Enn blir tatt utrolig godt vare på der borte. Alltid like blide når enn er der eller ringer for å spørre om noe. Og en får rask tilbakemelding på spørsmålene enn måtte ha. Gruet meg veldig til egguthentingen. Ble beroliget av de flotte pleierne og kjente faktisk ingenting. Dr.Hazekamp var den første som fikk til prøverør i Norge. Dr.Hazekamp og Dr.Hallmann er kjent i hele Europa for sin dyktighet. På konsultasjonen så fikk vi blant annet spm om hvor lenge vi hadde tenkt på å prøve få baby. Vi er gift, så vi fikk ikke spm om hvor lenge vi har vært samboere. Det var iallefall ingen ventetid på klinikken nå i høst og vi fikk sette igang med det samme. Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144190711-noen-her-med-erfaring-fra-ivf-klinikken-i-oslo/#findComment-146917446 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #3 Del Skrevet 6. januar 2015 Hei! Vi er veldig fornøyd med ivf-klinikken. Og resultatet ligger ved siden av meg nå etter andre forsøk: en perfekt, liten gutt laget i en skål. Vi hadde mest kontakt med dr Anne Marte Vaarlund. Utrolig empatisk og profesjonell. Vi kjøpte 3-pack og angrer ikke på det. Fra vi sendte inn søknadsskjema (se nettside) til oppstartssamtale tok det ca 2 uker (fikk en kansellert time). Under oppstartssamtalen spurte de om vi hadde vært samboere i over 2 år. Vi svarte ja. Men svaret var egentlig nei.. De sjekket ikke videre opp. Og vi signerte jo papirene, så det er jo egentlig dokumentforfalskning fra vår side.. Vi var innstilt på å gifte oss i hemmelighet på Tinghuset hvis dette skulle føre til problemer. Vi kunne starte opp med en gang etter oppstartssamtalen. Sjekk ellers på nettsiden deres - der er det mye info om bl.a. søkeprosessen. Lykke til! Anonymous poster hash: c1306...ed0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144190711-noen-her-med-erfaring-fra-ivf-klinikken-i-oslo/#findComment-146922647 Del på andre sider Flere delingsvalg…
i** Skrevet 6. januar 2015 Forfatter #4 Del Skrevet 6. januar 2015 Takk for super info! Dette er virkelig god hjelp! Så fantastisk at det er en liten en på vei!! Gratulerer! Hvor lenge hadde dere i virkeligheten vært samboere da? Meg og min homoseksuelle venn bor jo ikke en gang sammen, vi har jo adresse på to steder. Men det er det jo også mange kjærester som har kan man si, som eier to leiligheter og har bodd f.eks ett år i den enes leilighet mens den andre leies ut. Tror du det går an å sjangse på for oss å prøve Oslo IVF klinikk om hjemmeinsemineringen ikke funker ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144190711-noen-her-med-erfaring-fra-ivf-klinikken-i-oslo/#findComment-146922656 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #5 Del Skrevet 7. januar 2015 Jeg ville ringt og lagt frem problemstillingen så tar du ingen sjanser. Du har jo fått mange mange svar her på anonymsiden. Dette er ikke lov i Norge. Så skal du prøve, så burde dere, for deres egen skyld, spille med åpne kort. En ting er om dere hadde vært kjærester og samboere nesten 2 år, (men det er jo uansett og lyve på kontrakten) og ikke opplyse om det. Men det dere vil gjøre er jo ikke lov i Norge. Mange reiser til Danmark. Kort ventetid, billigere, samt at det er lov. Hvorfor ikke gjøre det? Det er en dyr og lang prosess. Vi har vært ute med 85 000 kr. Kjøpte 3 pk. Det klaffet på første forsøk, men vi hadde mye medisinutgifter på det ene forsøket. Tenk om det blir oppdaget hos dere? Da kan dere nok se langt etter å få pengene tilbake. Jeg skjønner at dere ønsker dere barn. Men tenk dere om! Det spiller jo ingen rolle for meg hva dere gjør. Men bruk hodet sier jeg bare. Må være utrolig kjipt å bli tatt for noe slikt. Uansett hva dere gjøre, lykke til! Anonymous poster hash: 42c84...7fe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144190711-noen-her-med-erfaring-fra-ivf-klinikken-i-oslo/#findComment-146923885 Del på andre sider Flere delingsvalg…
F*PCO Skrevet 7. januar 2015 #6 Del Skrevet 7. januar 2015 Takk for super info! Dette er virkelig god hjelp! Så fantastisk at det er en liten en på vei!! Gratulerer! Hvor lenge hadde dere i virkeligheten vært samboere da? Meg og min homoseksuelle venn bor jo ikke en gang sammen, vi har jo adresse på to steder. Men det er det jo også mange kjærester som har kan man si, som eier to leiligheter og har bodd f.eks ett år i den enes leilighet mens den andre leies ut. Tror du det går an å sjangse på for oss å prøve Oslo IVF klinikk om hjemmeinsemineringen ikke funker ? Du mener at dere er et vennepar? Da er det ulovlig å behandle dere. Dere kan kanskje lyre dere til behandling likevel. Vi måtte ikke levere dokumentasjon på samboerskap på en annen privatklinikk i Norge. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144190711-noen-her-med-erfaring-fra-ivf-klinikken-i-oslo/#findComment-146925013 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bethlisa Skrevet 7. januar 2015 #7 Del Skrevet 7. januar 2015 Enn må jo sende inn skjema som enn fyller ut der et av spm er om enn er gift eller samboer på IVF klinikken Oslo. Får nok spm om hvor lenge enn har vært samboer om enn ikke er gift. Gikk jo gjennom det skjema på forsamtalen. Hadde ikke villet skrive under på det skjema om det ikke er tilfelle. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144190711-noen-her-med-erfaring-fra-ivf-klinikken-i-oslo/#findComment-146925299 Del på andre sider Flere delingsvalg…
i** Skrevet 7. januar 2015 Forfatter #8 Del Skrevet 7. januar 2015 Hm, vanskelig dette. Han blir jo ikke donor, men barnefar. Ser det er noen lenger oppe i tråden som har "jukset" på varigheten av samboersakapet, og som sa to år da de ble spurt og signerte papirene. VAnskelig dilemma. Danmark er jo bare masse stress med fri fra jobb og reising, hadde vært så utrolig mye enklere og gjøre det i Oslo - at det er dyrere gjør ingenting. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144190711-noen-her-med-erfaring-fra-ivf-klinikken-i-oslo/#findComment-146925344 Del på andre sider Flere delingsvalg…
i** Skrevet 7. januar 2015 Forfatter #9 Del Skrevet 7. januar 2015 (endret) Hei! Vi er veldig fornøyd med ivf-klinikken. Og resultatet ligger ved siden av meg nå etter andre forsøk: en perfekt, liten gutt laget i en skål. Vi hadde mest kontakt med dr Anne Marte Vaarlund. Utrolig empatisk og profesjonell. Vi kjøpte 3-pack og angrer ikke på det. Fra vi sendte inn søknadsskjema (se nettside) til oppstartssamtale tok det ca 2 uker (fikk en kansellert time). Under oppstartssamtalen spurte de om vi hadde vært samboere i over 2 år. Vi svarte ja. Men svaret var egentlig nei.. De sjekket ikke videre opp. Og vi signerte jo papirene, så det er jo egentlig dokumentforfalskning fra vår side.. Vi var innstilt på å gifte oss i hemmelighet på Tinghuset hvis dette skulle føre til problemer. Vi kunne starte opp med en gang etter oppstartssamtalen. Sjekk ellers på nettsiden deres - der er det mye info om bl.a. søkeprosessen. Lykke til! Anonymous poster hash: c1306...ed0 Takk for SUPER info og så fantastisk at du fikk en liten gutt! Hvor lang tid hadde dere reelt vært sammen? Sjekket de at dere bodde på samme adresse? Endret 7. januar 2015 av i** Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144190711-noen-her-med-erfaring-fra-ivf-klinikken-i-oslo/#findComment-146925352 Del på andre sider Flere delingsvalg…
i** Skrevet 7. januar 2015 Forfatter #10 Del Skrevet 7. januar 2015 Enn må jo sende inn skjema som enn fyller ut der et av spm er om enn er gift eller samboer på IVF klinikken Oslo. Får nok spm om hvor lenge enn har vært samboer om enn ikke er gift. Gikk jo gjennom det skjema på forsamtalen. Hadde ikke villet skrive under på det skjema om det ikke er tilfelle. Takk for super info Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144190711-noen-her-med-erfaring-fra-ivf-klinikken-i-oslo/#findComment-146925368 Del på andre sider Flere delingsvalg…
F*PCO Skrevet 7. januar 2015 #11 Del Skrevet 7. januar 2015 Hm, vanskelig dette. Han blir jo ikke donor, men barnefar. Ser det er noen lenger oppe i tråden som har "jukset" på varigheten av samboersakapet, og som sa to år da de ble spurt og signerte papirene. VAnskelig dilemma. Danmark er jo bare masse stress med fri fra jobb og reising, hadde vært så utrolig mye enklere og gjøre det i Oslo - at det er dyrere gjør ingenting. Norsk lovverk vil hindre at det lages barn utenom stabile parforhold. Det vil muligens kunne få konsekvenser å bevisst forfalske opplysningene, og det vil være en forsømmelse av klinikken å ha gitt dere behandling urettmessig, slik at det kanskje kan få konsekvenser for dem hvis det ikke er lagt fram dokumentasjon og forholdet oppdages. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144190711-noen-her-med-erfaring-fra-ivf-klinikken-i-oslo/#findComment-146926335 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #12 Del Skrevet 8. januar 2015 Hei! Vi er veldig fornøyd med ivf-klinikken. Og resultatet ligger ved siden av meg nå etter andre forsøk: en perfekt, liten gutt laget i en skål. Vi hadde mest kontakt med dr Anne Marte Vaarlund. Utrolig empatisk og profesjonell. Vi kjøpte 3-pack og angrer ikke på det. Fra vi sendte inn søknadsskjema (se nettside) til oppstartssamtale tok det ca 2 uker (fikk en kansellert time). Under oppstartssamtalen spurte de om vi hadde vært samboere i over 2 år. Vi svarte ja. Men svaret var egentlig nei.. De sjekket ikke videre opp. Og vi signerte jo papirene, så det er jo egentlig dokumentforfalskning fra vår side.. Vi var innstilt på å gifte oss i hemmelighet på Tinghuset hvis dette skulle føre til problemer. Vi kunne starte opp med en gang etter oppstartssamtalen. Sjekk ellers på nettsiden deres - der er det mye info om bl.a. søkeprosessen. Lykke til!Anonymous poster hash: c1306...ed0 Takk for SUPER info og så fantastisk at du fikk en liten gutt! Hvor lang tid hadde dere reelt vært sammen? Sjekket de at dere bodde på samme adresse? De sjekket ikke opp hvor lenge vi hadde bodd på samme adresse (tror jeg). Men på oppstartsamtalen vurderer de jo også oss som par. Vi hadde hatt samme adresse i underkant av 1 år ved dette tidspunkt. Fra oppstartsamtalen til nå (1,5 år) er vi blitt gift. Så ingen tvil om at det er oss to. Og tro meg, man MÅ være to i både IVF-, gravid- og babyprosessen. Det er til tider TØFT! Ps. Sjekker andre klinikker opp opplysninger som standard? Tror ikke IVF-klinikken er så "unik" her altså. Anonymous poster hash: c1306...ed0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144190711-noen-her-med-erfaring-fra-ivf-klinikken-i-oslo/#findComment-146926780 Del på andre sider Flere delingsvalg…
i** Skrevet 8. januar 2015 Forfatter #13 Del Skrevet 8. januar 2015 Hm, vanskelig dette. Han blir jo ikke donor, men barnefar. Ser det er noen lenger oppe i tråden som har "jukset" på varigheten av samboersakapet, og som sa to år da de ble spurt og signerte papirene. VAnskelig dilemma. Danmark er jo bare masse stress med fri fra jobb og reising, hadde vært så utrolig mye enklere og gjøre det i Oslo - at det er dyrere gjør ingenting. Norsk lovverk vil hindre at det lages barn utenom stabile parforhold. Det vil muligens kunne få konsekvenser å bevisst forfalske opplysningene, og det vil være en forsømmelse av klinikken å ha gitt dere behandling urettmessig, slik at det kanskje kan få konsekvenser for dem hvis det ikke er lagt fram dokumentasjon og forholdet oppdages. Det er mange forhold som er mye mer ustabile enn vårt vennskapsforhold, at 50% havner i skilsmisse er vel også en peker på at et forhold slett ikke er noen merkelapp for "stabil". Vi kjenner hverandre godt og stiller opp begge to, vi unngår problemer som kan oppstå i et parforhold. Det er klart det må være et lovverk, men det er ikke alltid loven er "det riktige" (jf. at det ikke er lenge siden homofile ikke fikk gifte seg, homofile lesbiske par ikke fikk IVF behndling etc). Lovverket er i stadig endring og samfunnsutviklingen påvirker det. Mange "nye typer familier" vil vi se i årene som kommer, og lovverket endrer seg etterhvert. Det første som skjer er at mange kommer til å begynne å tøye det, nye grupper må favnes inn av loven (f.eks oss) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144190711-noen-her-med-erfaring-fra-ivf-klinikken-i-oslo/#findComment-146927866 Del på andre sider Flere delingsvalg…
i** Skrevet 8. januar 2015 Forfatter #14 Del Skrevet 8. januar 2015 Hei! Vi er veldig fornøyd med ivf-klinikken. Og resultatet ligger ved siden av meg nå etter andre forsøk: en perfekt, liten gutt laget i en skål. Vi hadde mest kontakt med dr Anne Marte Vaarlund. Utrolig empatisk og profesjonell. Vi kjøpte 3-pack og angrer ikke på det. Fra vi sendte inn søknadsskjema (se nettside) til oppstartssamtale tok det ca 2 uker (fikk en kansellert time). Under oppstartssamtalen spurte de om vi hadde vært samboere i over 2 år. Vi svarte ja. Men svaret var egentlig nei.. De sjekket ikke videre opp. Og vi signerte jo papirene, så det er jo egentlig dokumentforfalskning fra vår side.. Vi var innstilt på å gifte oss i hemmelighet på Tinghuset hvis dette skulle føre til problemer. Vi kunne starte opp med en gang etter oppstartssamtalen. Sjekk ellers på nettsiden deres - der er det mye info om bl.a. søkeprosessen. Lykke til!Anonymous poster hash: c1306...ed0 Takk for SUPER info og så fantastisk at du fikk en liten gutt! Hvor lang tid hadde dere reelt vært sammen? Sjekket de at dere bodde på samme adresse? De sjekket ikke opp hvor lenge vi hadde bodd på samme adresse (tror jeg). Men på oppstartsamtalen vurderer de jo også oss som par. Vi hadde hatt samme adresse i underkant av 1 år ved dette tidspunkt. Fra oppstartsamtalen til nå (1,5 år) er vi blitt gift. Så ingen tvil om at det er oss to. Og tro meg, man MÅ være to i både IVF-, gravid- og babyprosessen. Det er til tider TØFT! Ps. Sjekker andre klinikker opp opplysninger som standard? Tror ikke IVF-klinikken er så "unik" her altså. Anonymous poster hash: c1306...ed0 Takk for godt innspill! Jeg aner ikke hva som er praksis andre steder. Jeg spurte om IVF klinikken da, de jevnt over får gode kritikker her inne på forumet. Har andre erfaring med prosedyrene på andre private klinikker i Norge? Hva spør de om? Hva signerer man på? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144190711-noen-her-med-erfaring-fra-ivf-klinikken-i-oslo/#findComment-146927870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
i** Skrevet 8. januar 2015 Forfatter #15 Del Skrevet 8. januar 2015 Takk for godt innspill! Jeg aner ikke hva som er praksis andre steder. Jeg spurte om IVF klinikken da, de jevnt over får gode kritikker her inne på forumet. Har andre erfaring med prosedyrene på andre private klinikker i Norge? Hva spør de om? Hva signerer man på? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144190711-noen-her-med-erfaring-fra-ivf-klinikken-i-oslo/#findComment-146927872 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #16 Del Skrevet 13. januar 2015 Må bare si at jeg synes det er DRØYT å i det hele tatt undersøke mulighetene for å lure klinikken til å behandle dere ulovlig. Dra til Danmark, få behandlingen utført på lovlig vis! Dette er respektløst overfor lovverket (som faktisk gir utrolig gode muligheter for de aller fleste mennesker til å skaffe seg barn), klinikken (som vil handle i god tro, men vil stå med ansvaret for lovbruddet) og det eventuelle barnet (som enten det får vite om det eller ikke blir født inn i en familie skapt av en kriminell handling, dokumentforfalsk er alvorlig!). Det du beskriver er ikke å "tøye lovverket", som du sier, men å bryte det. Jeg er for at alle som ønsker det skal få barn, med hvem de vil og i hva slags familie de selv ønsker, men ikke ved hjelp av kriminalitet. Anonymous poster hash: 7aee0...d28 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144190711-noen-her-med-erfaring-fra-ivf-klinikken-i-oslo/#findComment-146940050 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #17 Del Skrevet 13. januar 2015 Må bare si at jeg synes det er DRØYT å i det hele tatt undersøke mulighetene for å lure klinikken til å behandle dere ulovlig. Dra til Danmark, få behandlingen utført på lovlig vis! Dette er respektløst overfor lovverket (som faktisk gir utrolig gode muligheter for de aller fleste mennesker til å skaffe seg barn), klinikken (som vil handle i god tro, men vil stå med ansvaret for lovbruddet) og det eventuelle barnet (som enten det får vite om det eller ikke blir født inn i en familie skapt av en kriminell handling, dokumentforfalsk er alvorlig!). Det du beskriver er ikke å "tøye lovverket", som du sier, men å bryte det. Jeg er for at alle som ønsker det skal få barn, med hvem de vil og i hva slags familie de selv ønsker, men ikke ved hjelp av kriminalitet. Anonymous poster hash: 7aee0...d28 Helt enig i dette. Anonymous poster hash: 2f2b5...bdf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144190711-noen-her-med-erfaring-fra-ivf-klinikken-i-oslo/#findComment-146940091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå