Gå til innhold

Noen som har erfaring med "12 uker til et sunnere liv og en smalere midje"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å gå ned 5-6 kg, men har ikke bestemt meg for hvordan enda. Har lest noen omtaler av boka jeg nevner i overskriften, og lurer litt på å teste ut denne. Har noen erfaring med denne boka og hva man skal gjøre? Er det vanskelig, trengs det mye ekstra tid til matlaging eller er det mange ingredienser man ikke får tak i på Rimi/Rema/Kiwi? Dyre ingredienser? Sær mat som barn ikke liker? Gikk dere lett ned i vekt? Hvor raskt?

Jeg er kort og godt ute etter å høre hva andre mener om det som beskrives i denne boka og om det er verdt et forsøk.

Anonymous poster hash: 5eff3...1de

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg ville heller kjøpt den nyeste boka til samme forfatter. Akkurat samme opplegg men mer oppskrifter og forslag til treningsøvelser å gjøre hjemme også. Tror boka heter veien til et nytt liv eller noe sånt.

Opplegget er veldig enkelt, en uke kutter du sukker. Da er det oppskrifter på søte ting du kan spise isteden, frukt, smoothie, honning osv

En annen uke skal du kutte hvitt sukker, da er det oppskrifter på grove vafler og står om fullkornspasta osv.

Anonymous poster hash: 33ffe...be9

Skrevet

Jeg ville heller kjøpt den nyeste boka til samme forfatter. Akkurat samme opplegg men mer oppskrifter og forslag til treningsøvelser å gjøre hjemme også. Tror boka heter veien til et nytt liv eller noe sånt.

Opplegget er veldig enkelt, en uke kutter du sukker. Da er det oppskrifter på søte ting du kan spise isteden, frukt, smoothie, honning osv

En annen uke skal du kutte hvitt sukker, da er det oppskrifter på grove vafler og står om fullkornspasta osv.

Vet at hun har skrevet en barnebok som heter "Sukkerkok i hodet", men bortsett fra den, trodde jeg "12 uker..." var den nyeste. Har prøvd å titte på nettsiden hennes, men finner ikke den du nevner. Kan det være en annen forfatter?

Har du erfaring med dette opplegget og virker det?

Anonymous poster hash: 3d135...127

Skrevet

Vet at hun har skrevet en barnebok som heter "Sukkerkok i hodet", men bortsett fra den, trodde jeg "12 uker..." var den nyeste. Har prøvd å titte på nettsiden hennes, men finner ikke den du nevner. Kan det være en annen forfatter?

Neida, det er samme forfatter. Den er helt ny, akkurat kommer i bokhandelen (men rart hun ikke har den på nettsiden sin likevel da)

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=10452818&rom=MP

Jeg har den første boka, har brukt noen av oppskriftene og fått en del motivasjon fra den, men ikke fulgt opplegget slavisk.

Skrevet

Takk! Er det altså flere oppskrifter og ikke bare trening i tillegg til oppskriftene? Treningen er jeg ikke så interessert i, da jeg har noen helseutfordringer som gjør at jeg ikke kan trene på vanlig måte uansett.

Skrevet

Flere med erfaring?

Annonse

Skrevet

Jeg har 3 av bøkene hennes. Mat til sins, mat med mer og 12 uker...

Jeg syns de er kjempebra, og jeg er hektal 

Hun skriver så bra om hva kroppen trenger, og hvordan du skal få i deg det.

Enkle matoppskrifter og en kan kjøpe det meste på vanlig dagligvarebutikk.

Pris er vanlig. Noe billigere, noe dyrere. Jeg kjøpte bl.a byggryn for 12 kr. Det er MYE billigere enn ris. Jeg har bare begynnt sånn i det små med å bytte ut enkelte matvarer og fokusere på enkelte ting i høst, men pga jula ble det bare kluss å begynne med 12 uker boka i desember. Så jeg begynnte i det små. 

Jeg begynner slavisk etter 12 uker boka i morgen. Da er det å kutte ut sukkeret i maten. 

Begynnte jo før jul å fokusere på mere grønnsaker, bær og frukt , kutte ut ris med byggryn og byggris osv, men så kom advent og jula, så da sklei det litt ut. Spiste mye sukker og lite grønnsaker. Julemat har ikke så mye grønnsaker egentlig..

Men så tenkte jeg at det er tiden fra nyttår til jul som skal forandres skikkelig, og ikke jul til nyttår. Derfor koste jeg meg i jula, og starter med friskt mot i morgen. 

Det er ikke så vanskelig, da det er så mange gode og fine matoppskrifter i bøkene. 

Anbefaler deg å låne de andre bøkene på biblioteket, så kan du vurdere å kjøpe de hvis du vil etterhvert. jeg lånte først, men så var de så bra at jeg likesågodt kjøpte dem. 

Matrettene er barnevennlige. Jeg har laget frokostblandingen, og den elsker både jeg og barna. Sunt og næringsrikt med de riktige næringsstoffene. 

Tips til å slutte med brusdrikking, tips til snacks osv osv..

Men i morgen er det første av 12 uker til en smalere midje. Og jeg SKAL få en smalere midje. Og etter de 12 ukene har jeg fått inn vanene, og kommer til å fortsette. Det er så mye god mat, at det er ingen kur.

Berit Nordstrand sier også at en gjerne kan ha en dag i uka der en kan spise mat som ikke er like bra for kroppen, men som en har lyst på fordi det er godt. Sånn som hvit ris, snop, sjokolade eller andre . Det gjør jo at en kan ha f.eks lørdagssnop og sushi :)

Var kanskje ikke det svaret du ønsket deg, men svarte deg fordi om jeg ikke har begynnt på 12 uker  enda.. 

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 89420...2e9
Skrevet

Neida, det er samme forfatter. Den er helt ny, akkurat kommer i bokhandelen (men rart hun ikke har den på nettsiden sin likevel da)

Jeg har den første boka, har brukt noen av oppskriftene og fått en del motivasjon fra den, men ikke fulgt opplegget slavisk.

Tror ikke den kommer ut før i januar. ( ganske så snart da) Så en kan kjøpe den, men en får den ikke før den kommer ut. Mener jeg leste midten av januar i høst. 

Skrevet

Tror ikke den kommer ut før i januar. ( ganske så snart da) Så en kan kjøpe den, men en får den ikke før den kommer ut. Mener jeg leste midten av januar i høst.

De har den i bokhandelen her, bladde i den på Notabene på fredag jeg.

Skrevet

Jeg har 3 av bøkene hennes. Mat til sins, mat med mer og 12 uker...

Jeg syns de er kjempebra, og jeg er hektal

Hun skriver så bra om hva kroppen trenger, og hvordan du skal få i deg det.

Enkle matoppskrifter og en kan kjøpe det meste på vanlig dagligvarebutikk.

Pris er vanlig. Noe billigere, noe dyrere. Jeg kjøpte bl.a byggryn for 12 kr. Det er MYE billigere enn ris. Jeg har bare begynnt sånn i det små med å bytte ut enkelte matvarer og fokusere på enkelte ting i høst, men pga jula ble det bare kluss å begynne med 12 uker boka i desember. Så jeg begynnte i det små.

Jeg begynner slavisk etter 12 uker boka i morgen. Da er det å kutte ut sukkeret i maten.

Begynnte jo før jul å fokusere på mere grønnsaker, bær og frukt , kutte ut ris med byggryn og byggris osv, men så kom advent og jula, så da sklei det litt ut. Spiste mye sukker og lite grønnsaker. Julemat har ikke så mye grønnsaker egentlig..

Men så tenkte jeg at det er tiden fra nyttår til jul som skal forandres skikkelig, og ikke jul til nyttår. Derfor koste jeg meg i jula, og starter med friskt mot i morgen.

Det er ikke så vanskelig, da det er så mange gode og fine matoppskrifter i bøkene.

Anbefaler deg å låne de andre bøkene på biblioteket, så kan du vurdere å kjøpe de hvis du vil etterhvert. jeg lånte først, men så var de så bra at jeg likesågodt kjøpte dem.

Matrettene er barnevennlige. Jeg har laget frokostblandingen, og den elsker både jeg og barna. Sunt og næringsrikt med de riktige næringsstoffene.

Tips til å slutte med brusdrikking, tips til snacks osv osv..

Men i morgen er det første av 12 uker til en smalere midje. Og jeg SKAL få en smalere midje. Og etter de 12 ukene har jeg fått inn vanene, og kommer til å fortsette. Det er så mye god mat, at det er ingen kur.

Berit Nordstrand sier også at en gjerne kan ha en dag i uka der en kan spise mat som ikke er like bra for kroppen, men som en har lyst på fordi det er godt. Sånn som hvit ris, snop, sjokolade eller andre . Det gjør jo at en kan ha f.eks lørdagssnop og sushi :)

Var kanskje ikke det svaret du ønsket deg, men svarte deg fordi om jeg ikke har begynnt på 12 uker enda..

Lykke til :)

Takk for langt svar! :-) Gjør ingenting at du ikke har startet enda, for jeg var interessert i å høre om andre ting enn hvorvidt kuren virker også. :-)

Skriv gjerne et innlegg om hvordan det går etter hvert, om du orker. Lykke til! Smalere midje ønsker jeg meg også.

Skrevet

Dytt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...