Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #1 Skrevet 4. januar 2015 Hei. Jeg har et tantebarn som aldri er fornøyd med de gaver han får fra oss. Han ønsker seg gjerne ting til 700 kr og blir forbanna om han ikke får det han ønsker seg. Det er mulig han også ønsker penger, men det må ikke være under 500,-. Foreldrene hans synes at både oppførsel og ønske er på sin plass. Min samboer fikk masse kritikk for teknolegoen han hadde kjøpt til 400,-. Det hadde 10 åringen sluttet å leke med for lenge siden må vite. Vi har skrenket ned gaver til han og søsken til 400,- til jul og bursdag. Vi gidder ikke å ruinere oss for å få symbolske gaver funnet i en restekorg til jul med hilsen om at det er tull å gi gave til voksne folk. Vi har ikke barn, men gidder ikke å bare ha utgifter til jul. Jeg har andre tantebarn der jeg får så masse fint tilbake fra som jeg har ønsket meg. Det er en glede og positiv stemning i hjemmet fordi jeg merker at her har disse brukt tid på å finne fine gaver til oss. Barna er fornøyd og glade selv om de kanskje ikke fikk innfridd alle ønskene de hadde. Disse koser jeg meg med å trave kjøpesentrene rundt for. Anonymous poster hash: 3b657...926
PRobert Skrevet 4. januar 2015 #2 Skrevet 4. januar 2015 Jeg hadde heller ikke kjøpt gave til noen som krevde det. Det hadde jeg også fortalt foreldrene, at slik oppførsel er helt uakseptabel.
3 i april Skrevet 4. januar 2015 #3 Skrevet 4. januar 2015 Hadde faktisk ikke giddet og jeg hadde gitt klar beskjed om dette til foreldrene. Når de har et så uoppdragent og frekt barn, så kan de takke seg selv. Hadde gitt en liten ting til max 200 kr og helst noe de heller ikke kan bytte
Gjest Antarctica Skrevet 4. januar 2015 #4 Skrevet 4. januar 2015 Huff, her har foreldrene en jobb å gjøre. Jeg syns du kan ta det opp med dem på en skikkelig måte. Si at det ikke er hyggelig når ønskelisten ligner en bestillingsliste og at det å aldri få et takk er lite høflig. Gaver er faktisk ikke mottakerens valg, det er giveren som bestemmer hva hun/han vil gi.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #5 Skrevet 4. januar 2015 De kjøper tross alt gaver til misfornøyde voksne! Det er hakket verre! Anonymous poster hash: 3323d...803
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #6 Skrevet 4. januar 2015 De kjøper tross alt gaver til misfornøyde voksne! Det er hakket verre! Anonymous poster hash: 3323d...803 Jeg er ikke vant til at man gir skrammel til hverandre til jul. Vi i min familie kjøper fine ting til hverandre fordi vi ønsker å vise at vi er glad i hverandre og koser oss sammen. Gavene min samboers familie gir hverandre er gaver jeg kjøpe til familien min da jeg var 15 år og sparte lommepengene mine. Anonymous poster hash: 3b657...926
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #7 Skrevet 4. januar 2015 Hadde faktisk ikke giddet og jeg hadde gitt klar beskjed om dette til foreldrene. Når de har et så uoppdragent og frekt barn, så kan de takke seg selv. Hadde gitt en liten ting til max 200 kr og helst noe de heller ikke kan bytte Etter at min samboer hadde fått en masse kritikk ble gaven tatt med hjem og gutten fikk 400,- Esken var blitt litt ødelagt så de fikk ikke byttet gaven til noe annet. Jeg ble litt irritert inni meg, men min samboer ønsker å være snill selv om de er med bismak. Anonymous poster hash: 3b657...926
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #8 Skrevet 4. januar 2015 De kjøper tross alt gaver til misfornøyde voksne!Det er hakket verre!Anonymous poster hash: 3323d...803 Jeg er ikke vant til at man gir skrammel til hverandre til jul. Vi i min familie kjøper fine ting til hverandre fordi vi ønsker å vise at vi er glad i hverandre og koser oss sammen. Gavene min samboers familie gir hverandre er gaver jeg kjøpe til familien min da jeg var 15 år og sparte lommepengene mine. Anonymous poster hash: 3b657...926 Nå er du kommet inn i en ny familie, der er det andre tradisjoner. Anonymous poster hash: 3323d...803
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #9 Skrevet 4. januar 2015 Huff, her har foreldrene en jobb å gjøre. Jeg syns du kan ta det opp med dem på en skikkelig måte. Si at det ikke er hyggelig når ønskelisten ligner en bestillingsliste og at det å aldri få et takk er lite høflig. Gaver er faktisk ikke mottakerens valg, det er giveren som bestemmer hva hun/han vil gi. Jeg tror ikke at de ser det slik. Ellers hadde de lært barna om å være litt mer takknemlig for det de får. Anonymous poster hash: 3b657...926
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #10 Skrevet 4. januar 2015 De kjøper tross alt gaver til misfornøyde voksne!Det er hakket verre!Anonymous poster hash: 3323d...803 Jeg er ikke vant til at man gir skrammel til hverandre til jul. Vi i min familie kjøper fine ting til hverandre fordi vi ønsker å vise at vi er glad i hverandre og koser oss sammen. Gavene min samboers familie gir hverandre er gaver jeg kjøpe til familien min da jeg var 15 år og sparte lommepengene mine. Anonymous poster hash: 3b657...926 Nå er du kommet inn i en ny familie, der er det andre tradisjoner. Anonymous poster hash: 3323d...803 Det er jeg enig i, men da kan man ikke forvente dyrt og gi billig tilbake. Anonymous poster hash: 3b657...926
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #11 Skrevet 4. januar 2015 Jeg hadde heller ikke kjøpt gave til noen som krevde det. Det hadde jeg også fortalt foreldrene, at slik oppførsel er helt uakseptabel. Det var det vi skulle, men min samboer er en smule konfliktsky. Anonymous poster hash: 3b657...926
Høstduft Skrevet 4. januar 2015 #12 Skrevet 4. januar 2015 Enig i at 10 åringer er ferdig med lego. Og også helt ok å ha en grense på 400. Men hvorfor er det så vanskelig å gi penger hvis ikke ønskelista hans svarer til hva dere hadde tenkt? Da kan han tross alt spare til å kjøpe noe han har lyst på. Jul og bursdag er jo egentlig de to store dagene i året hvor man har mulighet til å få "skikkelige" gaver fra familie, og ikke "smårask" som gjerne kommer i barnebursdagsselskaper. Penger er topp, spesielt siden gutter er vanskelig å kjøpe til.
Love my kidz Skrevet 4. januar 2015 #13 Skrevet 4. januar 2015 Med mine tantebarn etterstreber jeg ønskene de kommer med, men ingen av dem krever noe, de ønsker seg det med et pent pg spent smil. Er det for dyrt finner jeg på noe som ligner eller er i samme gate. Jeg har en fast maxsum inni meg på fem hundre. Deres tantebarn er vanskelig å tilfredstille. Hva med å gi ham en realitycheck? Ta ham med på gavekjøpet, vis ham hvordan maxsummen på eks 400 ser ut og la ham forstå at det og det og det bare ER for dyrt.
3 i april Skrevet 4. januar 2015 #14 Skrevet 4. januar 2015 De kjøper tross alt gaver til misfornøyde voksne!Det er hakket verre!Anonymous poster hash: 3323d...803 Jeg er ikke vant til at man gir skrammel til hverandre til jul. Vi i min familie kjøper fine ting til hverandre fordi vi ønsker å vise at vi er glad i hverandre og koser oss sammen. Gavene min samboers familie gir hverandre er gaver jeg kjøpe til familien min da jeg var 15 år og sparte lommepengene mine. Anonymous poster hash: 3b657...926 Nå er du kommet inn i en ny familie, der er det andre tradisjoner. Anonymous poster hash: 3323d...803 Det er jeg enig i, men da kan man ikke forvente dyrt og gi billig tilbake. Anonymous poster hash: 3b657...926 De kjøper tross alt gaver til misfornøyde voksne!Det er hakket verre!Anonymous poster hash: 3323d...803 Jeg er ikke vant til at man gir skrammel til hverandre til jul. Vi i min familie kjøper fine ting til hverandre fordi vi ønsker å vise at vi er glad i hverandre og koser oss sammen. Gavene min samboers familie gir hverandre er gaver jeg kjøpe til familien min da jeg var 15 år og sparte lommepengene mine. Anonymous poster hash: 3b657...926 Nå er du kommet inn i en ny familie, der er det andre tradisjoner. Anonymous poster hash: 3323d...803 Joda men er litt voldsomt når de helt uten problemer krittiserer det deres kjære arving fikk i julegave for så og kjøpe noe skrap igjen, da burde kanskje gavene ligge på ca samme nivå ??? Ellers så frister det lite og kjøpe gaver til bortskjemte unger.
Gjest Antarctica Skrevet 4. januar 2015 #15 Skrevet 4. januar 2015 (endret) Hadde faktisk ikke giddet og jeg hadde gitt klar beskjed om dette til foreldrene. Når de har et så uoppdragent og frekt barn, så kan de takke seg selv. Hadde gitt en liten ting til max 200 kr og helst noe de heller ikke kan bytte Etter at min samboer hadde fått en masse kritikk ble gaven tatt med hjem og gutten fikk 400,- Esken var blitt litt ødelagt så de fikk ikke byttet gaven til noe annet. Jeg ble litt irritert inni meg, men min samboer ønsker å være snill selv om de er med bismak. Anonymous poster hash: 3b657...926 Huff, så stusselig. Nesten så jeg ville ha kommet uten gave neste gang, og hvis han etterlyste den ville jeg ha sagt at det ikke er noe poeng i å gi ham gaver, fordi han er sur og slenger stygge kommentarer til folk som ønsker å glede ham. Er ikke en tiåring gammel nok til å få vite hvordan det påvirker andre? Å erstatte gaven med å gi ham pengesummen i stedet, i en slik situasjon, er jo som å hive bensin på bålet! Da ser han jo at det funker å være sur! Endret 4. januar 2015 av Pashla&pashlingene
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #16 Skrevet 4. januar 2015 Enig i at 10 åringer er ferdig med lego. Og også helt ok å ha en grense på 400. Men hvorfor er det så vanskelig å gi penger hvis ikke ønskelista hans svarer til hva dere hadde tenkt? Da kan han tross alt spare til å kjøpe noe han har lyst på. Jul og bursdag er jo egentlig de to store dagene i året hvor man har mulighet til å få "skikkelige" gaver fra familie, og ikke "smårask" som gjerne kommer i barnebursdagsselskaper. Penger er topp, spesielt siden gutter er vanskelig å kjøpe til. Mange unger leker med lego lenge etter de har fylt 10 år. Det er jo tydeligvis ikke ok med en grense på 400 kroner siden summen ikke kan være under 500, som jeg regner med er satt av mottaker. Skulle tro du var guttens mor....... Anonymous poster hash: 0ecfa...9a1
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #17 Skrevet 4. januar 2015 Enig i at 10 åringer er ferdig med lego. Og også helt ok å ha en grense på 400. Men hvorfor er det så vanskelig å gi penger hvis ikke ønskelista hans svarer til hva dere hadde tenkt? Da kan han tross alt spare til å kjøpe noe han har lyst på. Jul og bursdag er jo egentlig de to store dagene i året hvor man har mulighet til å få "skikkelige" gaver fra familie, og ikke "smårask" som gjerne kommer i barnebursdagsselskaper. Penger er topp, spesielt siden gutter er vanskelig å kjøpe til. Jeg er bare drit lei hele ungen når det kommer til gave. Jeg gidder ikke å grave så dypt i lommeboka når du får tilbake kritikk og skrammel. Anonymous poster hash: 3b657...926
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #18 Skrevet 4. januar 2015 Hadde faktisk ikke giddet og jeg hadde gitt klar beskjed om dette til foreldrene. Når de har et så uoppdragent og frekt barn, så kan de takke seg selv. Hadde gitt en liten ting til max 200 kr og helst noe de heller ikke kan bytte Etter at min samboer hadde fått en masse kritikk ble gaven tatt med hjem og gutten fikk 400,- Esken var blitt litt ødelagt så de fikk ikke byttet gaven til noe annet. Jeg ble litt irritert inni meg, men min samboer ønsker å være snill selv om de er med bismak. Anonymous poster hash: 3b657...926 Huff, så stusselig. Nesten så jeg ville ha kommet uten gave neste gang, og hvis han etterlyste den ville jeg ha sagt at det ikke er noe poeng i å gi ham gaver, fordi han er sur og slenger stygge kommentarer til folk som ønsker å glede ham. Er ikke en tiåring gammel nok til å få vite hvordan det påvirker andre? Å erstatte gaven med å gi ham pengesummen i stedet, i en slik situasjon, er jo som å hive bensin på bålet! Da ser han jo at det funker å være sur! Det er jeg helt enig i, men mulig vi kutter ut julegaver fra neste år. Det er ikke vits å kjøpe til folk som synes julegaver er tull til voksne folk og noe du helst ikke vil bruke penger på. Dette gjelder hele familien til samboeren min. Anonymous poster hash: 3b657...926
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #19 Skrevet 4. januar 2015 Enig i at 10 åringer er ferdig med lego. Og også helt ok å ha en grense på 400. Men hvorfor er det så vanskelig å gi penger hvis ikke ønskelista hans svarer til hva dere hadde tenkt? Da kan han tross alt spare til å kjøpe noe han har lyst på. Jul og bursdag er jo egentlig de to store dagene i året hvor man har mulighet til å få "skikkelige" gaver fra familie, og ikke "smårask" som gjerne kommer i barnebursdagsselskaper. Penger er topp, spesielt siden gutter er vanskelig å kjøpe til. Min 10-åring er så absolutt ikke ferdig med lego og det er heller ikke hans kompiser ! Anonymous poster hash: 6df57...687
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #20 Skrevet 4. januar 2015 Til og med jeg liker å bygge lego, og jeg er godt voksen. Så at en tiåring ikke kan få lego er bare bullshit. Utakknemlige drittunger bør få seg en realitysjekk. Foreldrene er noen idioter som lar ham holde på. Anonymous poster hash: 647fc...2ec
Gjest Antarctica Skrevet 4. januar 2015 #21 Skrevet 4. januar 2015 Enig i at 10 åringer er ferdig med lego. Og også helt ok å ha en grense på 400. Men hvorfor er det så vanskelig å gi penger hvis ikke ønskelista hans svarer til hva dere hadde tenkt? Da kan han tross alt spare til å kjøpe noe han har lyst på. Jul og bursdag er jo egentlig de to store dagene i året hvor man har mulighet til å få "skikkelige" gaver fra familie, og ikke "smårask" som gjerne kommer i barnebursdagsselskaper. Penger er topp, spesielt siden gutter er vanskelig å kjøpe til. Min 10-åring er så absolutt ikke ferdig med lego og det er heller ikke hans kompiser !Anonymous poster hash: 6df57...687 Helt enig, min eldste kjøpte seg Lego for pengene fra 15-årsdagen... Lego er morsomt for alle aldre.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #22 Skrevet 4. januar 2015 Da ville jeg bare gitt penger. Kjedelig gave, men får man ikke en fornuftig ønskeliste er det en grei mellomløsning. Vi har store 3 nevøer/nieser som ikke klarer å lirke av seg noe mer presist en "noe fint" eller "jeg er glad i klær" (øh...stil? Størrelse?). Vi ser de tops én gang i året og kjenner dem svært lite. De får hver sin 500-lapp i en konvolutt med beskjed om å kjøpe seg noe fint og at vi ser gjerne frem til å høre hva det blir (får aldri tilbakemelding). Har 3 nevøer til (samme side av familien) som er flinke til å lage en liste med ønsker i diverse prisklasser, de får enda fysiske gaver når de ikke sier at de ønsker seg penger (eldstemann er student og bl.a. ønsker penger til bøker). De er også flinke til å uttrykk for at de er fornøyde. Anonymous poster hash: 1483e...cbe
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #23 Skrevet 4. januar 2015 Til og med jeg liker å bygge lego, og jeg er godt voksen. Så at en tiåring ikke kan få lego er bare bullshit. Utakknemlige drittunger bør få seg en realitysjekk. Foreldrene er noen idioter som lar ham holde på. Anonymous poster hash: 647fc...2ec Min samboer koser seg når han får hjelpe min søsters barn med å bygge lego. Anonymous poster hash: 3b657...926
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #24 Skrevet 4. januar 2015 Til og med jeg liker å bygge lego, og jeg er godt voksen. Så at en tiåring ikke kan få lego er bare bullshit. Utakknemlige drittunger bør få seg en realitysjekk. Foreldrene er noen idioter som lar ham holde på.Anonymous poster hash: 647fc...2ec Min samboer koser seg når han får hjelpe min søsters barn med å bygge lego. Anonymous poster hash: 3b657...926 Min mor på 65 år oppdaget Lego i Julen når hun hjalp gutten med sine nye Lego Star Wars. Ville ikke forundret meg om hun kjøpte seg noe Lego Architecture nå! Men hun er typen som synes at det er gøy å montere IKEA møbler. Akkurat som meg. Anonymous poster hash: 1483e...cbe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå