Gå til innhold

Anbefalte innlegg

11 dpo idag. Men straks jeg kom meg opp av sengen kjente jeg noender nede, og det var selfølgelig tr.... Faen altså... Sorry språket men denne gangen trodde jeg at jeg var gravid :(

Blir så sliten av alt dette jeg:/ det er fryktelig slitsomt og prøve og prøve måned etter måned og håpe i evigheter..... Teste som en gal og kjenne etter symptomer som ikke eksisterer... Herregud, kjennes ut som jeg blir gal.

Man sier at hvis du slutter og tenke på det så klaffer der fortere... Kan godt hende det stemmer, men jeg har et ekstremt stort problem med å få det til.... Jeg klarer jo ikke å slutte å tenke på når jeg har EL eller hvor mange Dpo jeg er eller symptomer og alt! Fint for dere som klarer det:) skulle bare ønske jeg å kunne det...:)

Jeg er bare 21 år så har ikke akkuratt dårlig tid heller.... Men jeg syntes fortsatt det kunne klaffet nå. Lei av å bli skuffet måned etter måned.

Noen andre som vil dele sin fortvilelse?:P

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144190643-slutte-%C3%A5-h%C3%A5pe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge har dere vært prøvere?

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Vi var prøvere i over et år, og hver måned hadde jeg store forhåpninger..

For min del prøvde jeg selvfølgelig å slappe av og ikke stresse med det, men gikk absolutt ikke å ikke tenke på det!

Dagen før nyttårsaften fikk jeg derimot positiv test, og er 4+6 i dag :)

Vi fikk hjelp, da - i og med at vi hadde vært prøvere over et år, og syklusene mine var helt utav styr etter 12 år på pp. 

Så var på min andre kur med pergotime, for å få orden på EL. Da ble det lettere å time :)

Ønsker deg masse lykke til!! Du skal se at du plutselig sitter med en positiv test i hånda snart! 

Gjest prøver1984

hehe, kjenner meg igjen med den der og ikke klare å slutte å tenke på testing, el, sex, dpo-land osv, og alle som sier at man skal slutte og tenke på det, så skjer det... bla bla bla... hehe

men nå har jeg vært så heldig at jeg kom over noe som har tatt min oppmerksomhet 110%, (grethe roede kurs)slik at nå går dagene like fort som før vi begynte prøvingen, ifjor.... ;)

håper du finner noe som kan ta din oppmerksomhet litt vekk fra prøvingen ;)

Kjenner meg igjen i frustrasjonen ja.. Men har kun prøvd siden august, så forteller meg selv hver mnd at jeg må være tålmodig.. Selvom det er enklere sagt enn gjort!😜

Selv er jeg mest bekymret for at jeg både er litt undervektig og at jeg har en autoimmun sykdom.. Begge deler kan jo gjøre det vanskelig å bli gravid. Men prøver å legge på meg, og så må jeg bare håpe at sykdommen ikke ødelegger.. Den får jeg ikke gjort så mye med😉

Blir nok snart vår tur også!!😊

Annonse

Gjest prøver1984

Hehe, vet om mange som har blitt gravide mens de har gått på Roedekurs! :)

så moro å høre :) det må være fordi man virkelig blir opphengt i kurset, telle kalorier og trene, hehe, og nå tenker jeg jo at det hadde vært best å klare de 8ukene før jeg evt blir gravid, men skjer det så skjer det :)

Jeg var overbevist om at jeg måtte vente til mars før det ville skje noe mer, hadde en magefølelse på det. Så da tok vi det helt med ro denne syklusen som var og tenkte ikke prøving i det hele tatt, fikk litt sjokk når jeg da fikk positiv test :) 

Gjest prøver1984

Kjenner meg igjen i frustrasjonen ja.. Men har kun prøvd siden august, så forteller meg selv hver mnd at jeg må være tålmodig.. Selvom det er enklere sagt enn gjort!

Selv er jeg mest bekymret for at jeg både er litt undervektig og at jeg har en autoimmun sykdom.. Begge deler kan jo gjøre det vanskelig å bli gravid. Men prøver å legge på meg, og så må jeg bare håpe at sykdommen ikke ødelegger.. Den får jeg ikke gjort så mye med

Blir nok snart vår tur også!!

jeg er overvektig jeg og har også en autoimmun sykdom, jeg prøver nå å gå ned i vekt... kanskje det kan hjelpe oss om vi gjør noen slike endringer :) definitivt verdt et forsøk iallefall :)

lykke til :)

Hehe, vet om mange som har blitt gravide mens de har gått på Roedekurs! :)

så moro å høre :) det må være fordi man virkelig blir opphengt i kurset, telle kalorier og trene, hehe, og nå tenker jeg jo at det hadde vært best å klare de 8ukene før jeg evt blir gravid, men skjer det så skjer det :)

Hva slags roedekurs tar du? Jeg vurderer det jeg også, men synes det var litt for dyrt så jeg er ikke helt sikker enda :)

Gjest prøver1984

Tar det 8 ukers kurset som heter vektnedgang.

Koster 2490 el no for nettkurs.

Men jeg er skikkelig motivert og allerede opphengt i min side på Grethe rode, hvor jeg fyller inn alt Jeg spiser og trener osv :)

Det er skikkelig bra opplegg, og jeg har trua :):) verdt å prøve for min del iallefall :)

Jeg føler det kanskje kan være min skyld at vi ikke får det til da jeg har en bmi på 30,9 :/

Er bare 160 lav :P

Kjenner meg igjen i frustrasjonen ja.. Men har kun prøvd siden august, så forteller meg selv hver mnd at jeg må være tålmodig.. Selvom det er enklere sagt enn gjort!

Selv er jeg mest bekymret for at jeg både er litt undervektig og at jeg har en autoimmun sykdom.. Begge deler kan jo gjøre det vanskelig å bli gravid. Men prøver å legge på meg, og så må jeg bare håpe at sykdommen ikke ødelegger.. Den får jeg ikke gjort så mye med

jeg er overvektig jeg og har også en autoimmun sykdom, jeg prøver nå å gå ned i vekt... kanskje det kan hjelpe oss om vi gjør noen slike endringer :) definitivt verdt et forsøk iallefall :)

lykke til :)

Ja, jeg håper at det hjelper med litt god egeninnsats på noen områder!😊 masse lykke til til deg også!😉

Men jeg er skikkelig motivert og allerede opphengt i min side på Grethe rode, hvor jeg fyller inn alt Jeg spiser og trener osv :)

Det er skikkelig bra opplegg, og jeg har trua :) :) verdt å prøve for min del iallefall :)

Jeg føler det kanskje kan være min skyld at vi ikke får det til da jeg har en bmi på 30,9 :/

Ja, det var den prisen jeg fant også da jeg kikket på det :) Jeg må tenke litt nøye på det kjenner jeg, for det er så mye annet jeg kunne trengt de pengene til. Jeg vet ikke hva min bmi er nå, har ikke turt å veie meg på over 2 år, men vet at jeg må være litt overvektig nå, spørsmålet er om jeg klarer å ta det av selv eller om jeg må ha hjelp. Er også redd for at vekten min er til hinder. Men skal ta meg en tur til legen å høre hva hun sier, jeg tørr ikke vite hva jeg veier for da blir jeg deprimert tror jeg og det tørr jeg ikke risikere akkurat nå :) 160 er da vel greit, min svigermor er 150 cm høy:D

Annonse

Det er skikkelig bra opplegg, og jeg har trua :):) verdt å prøve for min del iallefall :)

Lykke til på kurset!! :) Som sagt har jeg opplevd at flere som ønsker seg barn har blitt gravide mens de har gått på kurs. Skal ikke nødvendigvis store vektreduksjonen til heller. Pluss at det absolutt hjelper å ha fokus på noe annet for å få tiden til å gå :))

Gjest prøver1984

Lykke til på kurset!! :) Som sagt har jeg opplevd at flere som ønsker seg barn har blitt gravide mens de har gått på kurs. Skal ikke nødvendigvis store vektreduksjonen til heller. Pluss at det absolutt hjelper å ha fokus på noe annet for å få tiden til å gå :))

Takk :)<3

Hvor lenge har dere vært prøvere?

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Vi var prøvere i over et år, og hver måned hadde jeg store forhåpninger..

For min del prøvde jeg selvfølgelig å slappe av og ikke stresse med det, men gikk absolutt ikke å ikke tenke på det!

Dagen før nyttårsaften fikk jeg derimot positiv test, og er 4+6 i dag :)

Vi fikk hjelp, da - i og med at vi hadde vært prøvere over et år, og syklusene mine var helt utav styr etter 12 år på pp. 

Så var på min andre kur med pergotime, for å få orden på EL. Da ble det lettere å time :)

Ønsker deg masse lykke til!! Du skal se at du plutselig sitter med en positiv test i hånda snart!

Heihei:) har vært prøvere siden oktober:) så er jo ikke lenge men blir bare så frustrert hehe:p det går vel etterhvert!:) tusen takk for svar og lykke til med bebisen!:D

hehe, kjenner meg igjen med den der og ikke klare å slutte å tenke på testing, el, sex, dpo-land osv, og alle som sier at man skal slutte og tenke på det, så skjer det... bla bla bla... hehe

men nå har jeg vært så heldig at jeg kom over noe som har tatt min oppmerksomhet 110%, (grethe roede kurs)slik at nå går dagene like fort som før vi begynte prøvingen, ifjor.... ;)

håper du finner noe som kan ta din oppmerksomhet litt vekk fra prøvingen ;)

Takk for svar:) ja må prøve og finne på ett eller annet å bruke tiden min på istede for å sitte og fundere hehe for det vet vi alle at bare blir tull:p

Tusen takk for svar:)

Jeg har tenkt endel på vekten min jeg å... Er undervektig, og det er jo så vanskelig å legge på seg å:(. Men vi skal nok klare det forhåpentlighvis!

Nei, det er virkelig ikke lett.. Har endret en del på kosten og begynt med styrketrening for å få fart på det. Får hjelp av PT og en kostholdsekspert.. startet med å gå opp ca 500 g i uka, men nå har det stoppa opp. Går enten opp i fett og mister omtrent det samme i muskler, eller omvendt.. Så er frustrerende😝 men håper uansett det snart er vår tur, kanskje får vi en forrykende start på 2015😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...