Gå til innhold

Spare i BSU med odelsrett?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. Jeg her odelsrett på en gård. Det jeg egentlig lurer på, er om jeg da kan spare i BSU til tross for at jeg tar over gården via odelsrett. Og om jeg kan, hva kan jeg bruke pengene på? betale ned gjelden som står på gården f.eks? Eller andre ting?

Vi overtok gård for et år siden. Jeg har odelsrett. Mine bsu midler gikk inn i kjøpesummen. Lurt å spare i bsu!

Anonymous poster hash: 63b4f...6d6

Hei. Jeg her odelsrett på en gård. Det jeg egentlig lurer på, er om jeg da kan spare i BSU til tross for at jeg tar over gården via odelsrett. Og om jeg kan, hva kan jeg bruke pengene på? betale ned gjelden som står på gården f.eks? Eller andre ting?

Vi overtok gård for et år siden. Jeg har odelsrett. Mine bsu midler gikk inn i kjøpesummen. Lurt å spare i bsu!Anonymous poster hash: 63b4f...6d6

Og du kjøper jo vanligvis gården selv om du har odelsrett. Odelsrett betyr ikke at du får den.

Anonymous poster hash: 63b4f...6d6

Annonse

ALLE får spare i BSU så lenge du oppfyller alderskrav.

Du kan eie bolig og fortsatt spare i BSU.

Anonymous poster hash: 2ff78...e11

Spørsmålet var vel ikke om hun KAN spare i bsu, men om det er lurt.

Hi, jeg jobber i bank og får dette spørsmålet innimellom. Og svaret er at du fint kan spare og bruke bsupengne på å kjøpe gården.

Anonymous poster hash: 19f9c...ae3

Hi, jeg jobber i bank og får dette spørsmålet innimellom. Og svaret er at du fint kan spare og bruke bsupengne på å kjøpe gården.

Les igjen: " kan jeg spare i BSU, og hvis jeg kan, hva kan jeg bruke pengene på ?"

Anonymous poster hash: db87f...5ed

Les igjen: " kan jeg spare i BSU, og hvis jeg kan, hva kan jeg bruke pengene på ?"

Anonymous poster hash: db87f...5ed

Ok. Jeg tolket dette litt bredere enn du gjør, og tror hun spør om det er noen vits for henne å spare i BSU.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...