Gå til innhold

Når kjente dere liv for første gang?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er førstegangsgravid og kjente liv i uke 15. Tok noen dager før jeg klarte å tro på at det faktisk var knøttet :) Morkaken ligger bak hos meg, så det er nok grunnen til at jeg kjente det såpass tidlig :)

Anonymous poster hash: 47481...7f5

Jeg er førstegangsgravid og er nå i uke 18. Har i et par uker kjent små små bevegelser som jeg har lurt på om kan være knøttet, men vet ikke hundre prosent sikkert.

Ikke kjent noe som helst utenpå.

På ultralyd i uke 14 lå morkaka nederst i livmora, men håper den har blitt med litt oppover nå...! Men vet ikke hvor den er nå, det får jeg svar på på ordinær ultralyd til onsdag :)

Enn så lenge er jeg så tålmodig jeg kan og håper å kjenne noe som jeg vet med sikkerhet at er knøttet - selv om jeg er nokså sikker på at det jeg har kjent siste to-tre ukene faktisk er knøttet :)

Første gang jeg var gravid kjente jeg bevegelse rundt uke 17-18. Nå ved andre graviditet kjente jeg første sparket i uke 15, og har kjent daglig aktivitet siden da. Første sparket kan være litt vanskelig å være sikker på om det virkelig er fra babyen, eller om det er magen som "rumler". Ofte er det bare en et veldig lett "poke", noen sammenlikner det med en boble som sprekker. Lettere å kjenne igjen når du er gravid for andre gang.

Annonse

Ca uke 14 både 1. Og 2. graviditet. Jeg kjente det som små støt nederst på magen mot buksekanten hvis du skjønner (vanskelig å forklare) 😊 disse korte støtene kom oftere og oftere og ble sterkere og sterkere frem til det var tydelige bevegelser og spark. Deilig følelse ❤️

Med førstemann kjente jeg det rundt uke 20. Hadde morkaken foran. Begynte å kjenne tydelige spark ganske raskt.

Med andremann kjente jeg det denne uken (er 17+5 idag). Aner ikke hvordan morkaken ligger. Har ikke kjent tydelige spark enda, det er mer som svake dult. Gleder meg til det blir mer ordentlige spark :)

Annonse

Tenker at jeg må ha innbilt meg noe nå, men jeg kjente nettopp noe som minnet om lemus i livmoren. Eller muligens som en fiskehale, slik jeg har hørt andre beskrive det. Men jeg er bare 13+3 i dag, så det virker jo veldig tidlig!

Tenker at jeg må ha innbilt meg noe nå, men jeg kjente nettopp noe som minnet om lemus i livmoren. Eller muligens som en fiskehale, slik jeg har hørt andre beskrive det. Men jeg er bare 13+3 i dag, så det virker jo veldig tidlig!

i følge jordmor i dag så er det alt for tidlig ja, spurte om det skjønner du :o men man kan jo tro at det er den lille :)

Anonymous poster hash: beeea...8bd

Jeg er 15+4 i dag og vil påstå at jeg har kjent blafring i en ukes tid nå. Ikke hver dag men som oftest sent på kvelden har jeg kjent noe :) gleder meg til det vil bli tydeligere spark <3

Anonymous poster hash: beeea...8bd

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Jeg var ca 12 uker (11 ifølge mensterminen da) når jeg kjente den første lille skjelvingen, etter noen uker kjente jeg det ganske regelmessig, og for noen uker siden kjente jeg det for første gang utenpå magen :) jeg er 21+5 nå :)

Dette er mitt barn nr 2 da. Med førstemann husker jeg ikke, er så mange år siden :)

Endret av MiffaBlir3Barnsmor

Mener jeg har kjent liv allerede fra uke 11 både forrige gang og nå. Jordmor syntes ikke det var noe rart siden jeg har vært gravid før og vet hva jeg skal kjenne etter. Men kjenner ikke hver dag ennå.

Anonymous poster hash: accb0...568

Førstegangs og 15+6 i dag. Tror jeg kjenner noe for første gang i dag, har flere ganger kjent en helt merkelig følelse der nede i dag. Ikke sikkert det er liv, men noe rart er det i allefall. 

Anonymous poster hash: 6b09a...cbf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...