Gå til innhold

Bilferie med barn? Tyskland? Noen med erfaringer?:)

Anbefalte innlegg

Barna er 6 og 8 år. Vi har vært i Tyskland seks ganger før, men da kun på et sted. Nå har vi vært i alle parkene rundt om der iallefall 2-3 ganger, så nå er vi litt lei.. Men vi elsker Tyskland og kunne gjerne tenkt oss å leie bil og kjøre litt rundt i 2-3 uker.

Vi er kjent i Ruhr området (duisburg), men ikke nord, sør eller øst i landet. Ønsker oss bading, fornøyelsesparker, kanskje en elvebåt-tur, naturstier til fots eller på sykkel og rimelige overnattingssteder (gjerne i sjarmerende småbyer) 😊

Anonymous poster hash: b463b...21a

Fortsetter under...

Og jeg skulle si at du bør sky det som pesten! Vi har derimot bare kjørt igjennom, og det har vært en prøvelse. Det er ikke uansvarlig at de ikke har fartsgrenser, da det står temmelig bra i stampe fra en krysser grensa til en kommer ut på andre siden.

Vært på bilferie før? Tåler barna dine det bra? Vi var mye i Tyskland på bilferie i min barndom men jeg minnes det bare som en konstant runde med kvalme og spying, altså bilsyk. Vi var i badeland, dyrehager ol, men det veide ikke opp for spyingen.

Ingen gode tips dessverre da det er over 20 år siden jeg var der sist, og spydde som sagt ganske mye, så husker ikke hvor vi var. Bortsett fra hos noen slektninger nært Köln.

God tur!

Anonymous poster hash: 3d4f4...0c3

Og jeg skulle si at du bør sky det som pesten! Vi har derimot bare kjørt igjennom, og det har vært en prøvelse. Det er ikke uansvarlig at de ikke har fartsgrenser, da det står temmelig bra i stampe fra en krysser grensa til en kommer ut på andre siden.

For noe tull!! Vi har feriert de siste fem år i Tyskland med barn og elsker det. Det er en grunn vi og ungene vil tilbake år etter år.

Anonymous poster hash: 0d297...66b

Ja, det var jo derfor jeg svarte som jeg gjorde, da dere tydeligvis har både bredere og bedre erfaringskunnskap enn oss!

Det er jo et stort land og har nok mye å by på. Så det var noe parker nord i landet, som vi diskuterte om vi burde stoppe i neste gang. Husker ikke hvor de var, eller noe om dem. Vi har kun sett autovahn og mc donalds når vi stopper for bensin. Kjører så fort vi kan mot destinasjon lenger dør i Europa.

Om du snakker og skriver tysk finner du sikkert lett info på google.de :)

Annonse

Vi har også stort sett bare kjørt gjennom Tyskland på autobahn.

Men vi har kjørt så mange ganger at vi lærer hvilke veier og hvilke dager man kan og ikke kan kjøre på.

Damp 2000 er veldig flott. Mange år siden jeg har vært der da.

Vi var på Rügen i sommer, det var veldig fint der, men vi var stort sett på stranden :-) Er vel overkommelig kjøreavstand til fornøyelsesparken Hansaland (men vi var ikke der). Og så var vi i Stralsund rett over på fastlandet, der var det et veldig fint akvarium.

Anonymous poster hash: ef162...a2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...