Gå til innhold

juleservise, hvilke skal man velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå når julen er ferdig, kjenner jeg at jeg har savnet et fint juleservise. Til julemiddagen. Og tenkte jeg skulle handle et til neste jul i alle fall.

Men har sett litt i byen, men finner liksom ingen jeg liker.Har dere noen tips?

Anonymous poster hash: 2672d...348

Skrevet

Jeg liker Villeroy & Boch sitt. 😊

Anonymous poster hash: 56ac5...e9f

Skrevet

Synes det fra Magnor glassverk er pent

Anonymous poster hash: 283bf...b12

Skrevet

Royal Copenhagen Starfluted. sSs 💤🌟. *

. [ (-.-) ] 🌙

—o-o—*

| 💗💗 |. ✨*

| 💗💗 |*.

"Sweet Dreams.."

Anonymous poster hash: c89b3...53f

Skrevet (endret)

Nå har jeg googlet Villeroy&Boch sitt juleservise, og synes det ble litt vel mye, så jeg stemmer fremdeles for nisseserviset fra Hadeland. :D

Redigert for å si:

Jeg mener selvsagt Porsgrund, ikke Hadeland. Hahaha... 

Endret av Soon to be mum
Skrevet

Vi har Disney. Ungene synes det er kjempe festlig :)

Skrevet

Porsgrund sitt er det eneste som faktisk er pent av disse.... Noen av de er direkte jævlig!

Anonymous poster hash: 20fc5...b66
Skrevet

"Nisse" er jo bare grusomt. Forferdelige ekle og upersonlige nisser. Grøsser bare av å se på de.. Skjønner ikke hvorfor det er blitt så populært 😂

Selv liker jeg de koslige nissene fra Midthun.. Spesielt det motivet med nissen på spark.

Anonymous poster hash: 641a5...887

Skrevet

Syns villeroy & boch var fint jeg! Det fra porsgrund er jo grusomt :/

Anonymous poster hash: 53f05...8ea

Skrevet

"Nisse" er jo bare grusomt. Forferdelige ekle og upersonlige nisser. Grøsser bare av å se på de.. Skjønner ikke hvorfor det er blitt så populært 😂

Selv liker jeg de koslige nissene fra Midthun.. Spesielt det motivet med nissen på spark.

Anonymous poster hash: 641a5...887

Nisseserviset fra Porsgrund er skikkelig creepy! Nifse nisser.

Anonymous poster hash: 0b3bd...35d

Skrevet

Syns villeroy & boch var fint jeg! Det fra porsgrund er jo grusomt :/

Anonymous poster hash: 53f05...8ea

Det er kjempesøtt:) akkurat sånn jula skal Se ut! Liker heller ikke NISSE så godt

Anonymous poster hash: ce59b...dc5

Skrevet

Midthun er flott om man ønsker noe roligere utseende :)

Anonymous poster hash: ce59b...dc5

Skrevet

Hvis jeg måtte ha et eget servise til jul, tror jeg jeg ville valgt Lys fra Wiik og Walsø. Ikke så fryktelig julete i seg selv, men sammen med litt julepynt gir det nok den rette stemningen. Selv bruker jeg vanlig penservise (musselmalet fra Royal Copenhagen).

Skrevet

Hvis jeg måtte ha et eget servise til jul, tror jeg jeg ville valgt Lys fra Wiik og Walsø. Ikke så fryktelig julete i seg selv, men sammen med litt julepynt gir det nok den rette stemningen. Selv bruker jeg vanlig penservise (musselmalet fra Royal Copenhagen).

Vi óg bruker det vanlige penserviset til jul. Og til nyttår. Og navnefest, bursdager osv. Pynter bordet med blomster/servietter/lys osv etter anledningen. Vi har arvet penserviset vårt, så jeg syns det er ekstra hyggelig og tenke på.

Ble veldig nysgjerrig på juleservise, for det har jeg ikke noe forhold til. Har googlet de som nevnes over her, likte det fra V&B best. Tror jeg hadde startet med kaffesett, og vurdert om det var noe som ble brukt.

Skrevet

Her har vi hele slekta firkløverens gammeldags jul., er liksom ikke helt jul uten nå. Mor, mormor og tanter, alle har det.

Anonymous poster hash: ba904...bbd

Skrevet

Vi óg bruker det vanlige penserviset til jul. Og til nyttår. Og navnefest, bursdager osv. Pynter bordet med blomster/servietter/lys osv etter anledningen. Vi har arvet penserviset vårt, så jeg syns det er ekstra hyggelig og tenke på.

Ble veldig nysgjerrig på juleservise, for det har jeg ikke noe forhold til. Har googlet de som nevnes over her, likte det fra V&B best. Tror jeg hadde startet med kaffesett, og vurdert om det var noe som ble brukt.

Vi har også arvet, og supplert med flere deler :) Veldig koselig å tenke på at mormor og morfar dekket med de samme tallerknene til sine middagsselskaper.

Skrevet

Vi har rimelige asjetter fra Europris som vi bruker hele desember. Bytter ut asjettene i kjøkkenskapet med juleasjetter og bruker de til frokost, lunsj og kvelds hele julemåneden. Ungene synes ikke det blir julestemning uten å få frokostskiva på nisseasjett :)

Middagsservice med nisser bruker vi bare til julemiddagen, selskaper i romjulen og nyttårsaften. Det er det høytid over. Aner ikke hvor det er kjøpt, men det er hvitt med en nisse på hver tallerken. Fikk nisseservice til 12 personer i gave av mamma for mange år siden.

Anonymous poster hash: e3b26...46c

Skrevet

Jeg synes motivet på dette er kjempefint, men liker ikke så godt formen på tallerkenene.

http://www.qxl.no/pris/samleobjekter-antikviteter-kunst/keramikk-porselen-og-glass/oevrig-porselen/serviser/deler-til-juleservise/v/an807320360/

Og dette er så koselig

http://www.antikvitet.net/klosterkaelderen/stort.asp?selbinr=164262

Anonymous poster hash: 44e01...48e

Det øverste har jeg, fikk det nesten gratis som tilbud fra Firkløveren. De er faktisk veldig fine!

Anonymous poster hash: d5c20...235

Skrevet

Hvor har du kjøpt det Disney service?

Anonymous poster hash: a692c...0db

Skrevet

Hvor har du kjøpt det Disney service?

Anonymous poster hash: a692c...0db

Disney er fra firkløveren

Anonymous poster hash: ba904...bbd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...