Gå til innhold

Til frisører eller andre med en formening: hvilken hårfarge kler jeg utifra de opplysningene jeg gir?

Anbefalte innlegg

Har i utgangspunktet en "nydelig" kommunefarget hårfarge...grusom... Var ganske lys blond da jeg var lita, men har blitt mørkere med årene, og ennå mørkere etter å ha fått tre barn.

Ganske lys/blek i huden, ihvertfall på vinterstid. Om sommeren blir jeg faktisk ganske fort brun, en fin gyllen brunfarge. Sjeldent solbrent. Masse fregner i ansiktet.

Har hovedsakelig lyse grønne øyne, med spetter av både brunt, blått og grått (ser sånn ut ihvertfall ).

Har lest at man kan sjekke blodårene på underarmen for å se om man kler kalde eller varme farger : blodårene mine ser grønne ut, så da kler jeg visstnok varme farger. Tror det stemmer. Frisøren mente jeg ville kle kalde blonde striper da jeg skulle bleke/stripe håret der en gang. Jeg så grå og gammel ut!! Forferdelig.

Frem til nå har jeg lysnet håret i en varmere blond farge, men det koster jo skjorta å gå ofte til frisøren. Har tykt hår som vokser fort, så etterveksten blir jo fæl etter kort tid...

Kan jeg kle mørkere hår? Innbiller meg at det er lettere å vedlikeholde, billigere og noe jeg kan gjøre hjemme... Prøvde å farge håret til min naturlige hårfarge en gang, ble anbefalt askeblond (tror jeg). Fargekode 7.0. Grusomt!! Langt ifra kledelig...

Noen med tips/råd?

Anonymous poster hash: d1a58...a26

Fortsetter under...

Har i utgangspunktet en "nydelig" kommunefarget hårfarge...grusom... Var ganske lys blond da jeg var lita, men har blitt mørkere med årene, og ennå mørkere etter å ha fått tre barn.

Ganske lys/blek i huden, ihvertfall på vinterstid. Om sommeren blir jeg faktisk ganske fort brun, en fin gyllen brunfarge. Sjeldent solbrent. Masse fregner i ansiktet.

Har hovedsakelig lyse grønne øyne, med spetter av både brunt, blått og grått (ser sånn ut ihvertfall ).

Har lest at man kan sjekke blodårene på underarmen for å se om man kler kalde eller varme farger : blodårene mine ser grønne ut, så da kler jeg visstnok varme farger. Tror det stemmer. Frisøren mente jeg ville kle kalde blonde striper da jeg skulle bleke/stripe håret der en gang. Jeg så grå og gammel ut!! Forferdelig.

Frem til nå har jeg lysnet håret i en varmere blond farge, men det koster jo skjorta å gå ofte til frisøren. Har tykt hår som vokser fort, så etterveksten blir jo fæl etter kort tid...

Kan jeg kle mørkere hår? Innbiller meg at det er lettere å vedlikeholde, billigere og noe jeg kan gjøre hjemme... Prøvde å farge håret til min naturlige hårfarge en gang, ble anbefalt askeblond (tror jeg). Fargekode 7.0. Grusomt!! Langt ifra kledelig...

Noen med tips/råd?

Har forresten mørke bryn og vipper fra naturens side...hvis det har noe å si... HI

Du burde prøve en varmere lys brun, 7.3 som er gylden. Dette i utgangspunkt på et naturlig ufarget hår.

Er du lysstripet må du ha en enda varmere farge for å tilføre nok varme pigmenter, 7.34 evt 7.43 (kan bli for varm), vanskelig å si uten å ha håret forran meg :)

Du kan også gå ned på en 6.3, 6.34 osv, da blir den dypere (og finere i mine øyne) en 7'er kan bli fort blass og orangelig etterhvert :)

Ut fra d du forteller så vil en varmbrun sjokoladefarge, kanskje med kobberskjær (eller striper) se fabulous ut på deg :)

Anonymous poster hash: dd782...8bb

Annonse

Og i første omgang burde du så absolutt fått hjelp hos en frisør.

Du kan ikke bare hive em farge i alt og tro det blir bra.

Håret trenger forskjellige fargenyanser som tilfører håret liv, farger du håret i kun en farge ser det lett ut som en "hatt" på hodet.

Takk for svar! Har prøvd å ta bilde av håret mitt her, som dere ser er det ikke mye striper igjen, har prøvd å få håret tilbake til naturlig hårfarge.

Har fått mange gode svar, og er ihvertfall ikke i tvil om at jeg må ha en varm, brun farge av ett eller annet slag... HI

Takk for svar! Har prøvd å ta bilde av håret mitt her, som dere ser er det ikke mye striper igjen, har prøvd å få håret tilbake til naturlig hårfarge.

Har fått mange gode svar, og er ihvertfall ikke i tvil om at jeg må ha en varm, brun farge av ett eller annet slag... HI

Lyset spiller litt inn her ser jeg... Forskjellen fra topp/bunn (pga etterveksten ), er egentlig større enn mn ser her... HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...