Gå til innhold

middagstips med kun micro/vannkoker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det like før kjøkkenet skal oppgraderes. I en periode på 2-3 uker vil vi ha begrenset mulighet til lage middag. Vi bil ha en enkel micro (uten grillfunksjon) og vannkoker og vanlig gassgrill som står ute. Noen tips til hva vi kan ha av middag i denne perioden?

Anonymous poster hash: 00843...a48

Skrevet

Nå er det like før kjøkkenet skal oppgraderes. I en periode på 2-3 uker vil vi ha begrenset mulighet til lage middag. Vi bil ha en enkel micro (uten grillfunksjon) og vannkoker og vanlig gassgrill som står ute. Noen tips til hva vi kan ha av middag i denne perioden?

Vi kjøpte en løs, dobbel induksjosplate med to kokeplater på for en 1000 - lapp. Ferdigmat er DYRT. Evt kan dere sette den vanlige induksjonstoppen nedi et skap å bruke den på vanlig måte mens dere bygger kjøkkenet.

Anonymous poster hash: 609f4...05f

Skrevet

Anbefaler å kjøpe billig kokeplate (329) på Claes Ohlson eller enda bedre en brukt hybelkomfyr på Finn. Du kan selge det på Finn igjen etterpå. Dermed blir måltidene bedre og du slipper å kjøpe dyre Fjordland osv.

Anonymous poster hash: 004b6...98f

Skrevet

Med grill ute et det jo nesten ingen begrensninger. Jeg hadde satset på å bruke den mest mulig. Kan lave nesten alt mulig på grill.

Anonymous poster hash: 25e17...588

Skrevet

Grillet fra februar til mai ett år da vi holdt på med kjøkkenet.genialt det.også kan du lage f eks nudler ved siden av med vannkokeren.kok potet i micro

Skrevet

Potetstappe

Hurtigris

Rett i koppen

Supper

Frosne ferdigretter

All slags kjøtt/fisk kan grilles.

Grønnsaker kan pakkes inn i folie og legges på grillen det også..

Masse muligheter

Skrevet

Med små barn(?) som må passes på er det kanskje litt upraktisk å løpe inn og ut for å grille i evt minus 15? Så sant dere ikke er veldig sporty og tar hele middagen ute i hagen?

Skrevet

Med små barn(?) som må passes på er det kanskje litt upraktisk å løpe inn og ut for å grille i evt minus 15? Så sant dere ikke er veldig sporty og tar hele middagen ute i hagen?

Bare å gjøre mest mulig inne, løpe ut å snu kjøttet av og til.. Ta det inn når det er ferdig :) trenger ikke ta med barna ut og inn av huset for å snu på kotelettene..

Kan jo Evt flytte grillen litt nærmere døra om det lar seg gjøre..

Anonymous poster hash: d012d...64d

Skrevet

Takk for gode tips. Jeg tror nok at grillet fisk og kjøtt er gode ideer. Vanligvis når jeg griller på sommeren lager jeg ovnsbakte poteter i ovnen inne. Noen forslag i forhold til dette? Jeg er ikke så veldig glad i potetsalat i hvert fall ikke hver dag...

Har et barn på 5 år og et på vei, og grillen står under tak på verandaen rett ved døra fra stua.

HI

Skrevet

Takk for gode tips. Jeg tror nok at grillet fisk og kjøtt er gode ideer. Vanligvis når jeg griller på sommeren lager jeg ovnsbakte poteter i ovnen inne. Noen forslag i forhold til dette? Jeg er ikke så veldig glad i potetsalat i hvert fall ikke hver dag...

Har et barn på 5 år og et på vei, og grillen står under tak på verandaen rett ved døra fra stua.

HI

Du kan pakke potene i folie og legge dem på grillen, kan godt ha litt olje, salt og pepper på. Jeg pleier å dele dem i tynne skiver, da går det raskest. Eller så kan du koke ris eller poteter i micro å ha det til. Og du kan grille veldig mye mer enn rent kjøtt og fisk. Grønnsaker som noen skriver lengre opp, er jo veldig enkelt og du kan til og med lage pizza på grillen. Hvis du har en kjele som tåler høy varme (f.eks en jerngryte), kan du bruke grillen nærmest som en gasskomfyr og lage mat i kjele også.

Anonymous poster hash: 25e17...588

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...