Gå til innhold

Bløning tidlig i svangerskapet eller sa

Anbefalte innlegg

Jeg hadde sist mensen 1.12- 3.12 ( har som regel 3 dager mens, 25-26 dagers syklus og en lutefase på 12)
Tror eggløsning var 13.12
Mensen skulle dukke opp 25.12 men dukket ikke opp. Dagen etter tok jeg automatisk en Billigtest og fikk en veeldig svak strek, da hadde jeg også fått spotting/ svak blødning, som forsatte i 4 dager men testene ble sterkere . Sendt på torsdag 1.1 begynte jeg å spotte, dagen etter liten blødning, rent og tynt blod som var lys rødt/rosa, men ble litt mørkere rødt på kvelde. Har ikke trengt bind, komme bare noen dråper ved toalettbesøk, så jeg bruker en papirbrett for å slippe evnt å få noe i trusa. I dag er det også litt småblødning med mørk rød farge. 
Jeg fikk tatt hcg i går, og har fått legetime på mandag der jeg også skal måle hcg på ny for å se stigning. 
Testene blir sterkere, men vi vet jo ingenting om hvorfor jeg små blør, så det er helt forferdelig å gå å lure ;(. Har ikke kunnet glede oss enda for vi er så redd for å miste ( sa i september)

Håper blødningen stopper, at hcg stiger , at spiren har det bra, og at det er en annen grunn til denne blødningen.

Skriver dette for å få det ut, og kommer til å oppdatere når vi vet mer.

(jeg har ingen smerter i forbindelse med blødningen, bare lett murring. )

Fortsetter under...

Jeg hadde blødninger slik du beskriver gjennom nesten de første 10 ukene med siste mann. Aner ikke hvorfor, men det kom en velskapt gutt 😊 jeg hadde en sa i november, da hadde jeg smertefulle kramper og klumper med blod, så jeg ville ikke gitt opp håpet enda ❤️

Min erfaring er også at små blødninger uten smerter ikke har vært SA. Hadde en SA i august, og dagen etter jeg så første tegn til noe lys lys rosa utflod i trusa, var jeg ikke det minste i tvil om hva som var i gang - sterke magesmerter/kramper og blødninger med klumper.

Ble gravid like etter SA'en, og har nå i svangerskapet hatt en del små blødninger. Kun små som du beskriver, slik at det nesten ikke er behov for bind, bare noen dråper i trusa og på papiret. Nå er jeg 18 uker og har vært på ultralyd flere ganger og sett at lille knøttet har det bare fint :)

Min erfaring er altså at små blødninger ikke er uvanlig og heller ikke farlig i et svangerskap, og at jeg var ikke det minste i tvil om at det hadde gått galt når jeg gikk gjennom SA'en.

Håper du får positivt svar på hcg-prøvene til uka! Det er i alle fall et godt tegn at testene du tar blir sterkere! Krysser fingrene for deg :)

Endret av Paeonia

Tusen for at du deler og øker håpet mitt :) 

jeg hadde veldig  sterke  menssmerter  ved sa'en i september  så det gjør at jeg har troen på at disse småblødningene kan  være ufarlige.  Men så har jeg  jo også lest om noen som har små blødninger uten  sa og allikevel  mister,  også at det kan begynne  slik men så bli stor blødning  med smerter.  Håpe blødningen  stopper snart,  det er så lite at jeg tror  den skal slutte neste  hver gang,  men blir skuffet når jeg tørker meg.  Stakkars  samboeren  er mer nervøs  enn meg,  han spør meg ved hvert  toalettbesøk  om det  forsatt er blod og om det  har økt eller minsket.  Han ønsker  også at jeg skal  ta test hver dag slik at vi kan se om testene forsetter å bli sterkere  eller skulle bli  svakere,  så da  gjør jeg drt så vi kan slappe mer av.  Men jeg har jo hørt om at testene kan bli svakere når en er lenger på vei,  og at de kan forbli like  uten at en har mistet.  Så vi vet jo egentlig  ingenting  før vi får svar på hcg.  Heldigvis pleier det bare å ta en dag før legekontoret  får svar :)  så forhåpentligvis  vet vi om det er økning  på tirsdag 

Tusen for at du deler og øker håpet mitt :)

jeg hadde veldig sterke menssmerter ved sa'en i september så det gjør at jeg har troen på at disse småblødningene kan være ufarlige. Men så har jeg jo også lest om noen som har små blødninger uten sa og allikevel mister, også at det kan begynne slik men så bli stor blødning med smerter. Håpe blødningen stopper snart, det er så lite at jeg tror den skal slutte neste hver gang, men blir skuffet når jeg tørker meg. Stakkars samboeren er mer nervøs enn meg, han spør meg ved hvert toalettbesøk om det forsatt er blod og om det har økt eller minsket. Han ønsker også at jeg skal ta test hver dag slik at vi kan se om testene forsetter å bli sterkere eller skulle bli svakere, så da gjør jeg drt så vi kan slappe mer av. Men jeg har jo hørt om at testene kan bli svakere når en er lenger på vei, og at de kan forbli like uten at en har mistet. Så vi vet jo egentlig ingenting før vi får svar på hcg. Heldigvis pleier det bare å ta en dag før legekontoret får svar :) så forhåpentligvis vet vi om det er økning på tirsdag

Skjønner det ikke er så godt...!

Håper du klarer å være rolig dagene framover, fram til du får svar på hcg-prøvene.

For meg ble det en trøst midt oppi SA'en at det uansett ikke var noe jeg kunne gjøre fra eller til.

Sender deg en god klem!

Annonse

Var hos legen i går, hcg prøven var blitt for gammel til å testes slik er det er bo lang fra sykehuset (der de sender prøvene)
Jeg spurte om hun kunne gjøre noe, kjenne på magen els, å hun sa hun kunne sjekke livmortappen for blåfarge, men at hun ikke trodde det var så lurt tilfelle den ikke var blå. Jeg måtte bare vite det så jeg sa jeg gjerne ville hun skulle sjekke, det siver forsatt en liten blødning og hun syntes da det var litt vanskelig å se. Men hun så allikevel at den var blålig i fargen :).
Jeg fikk med meg skjemaer til å ta hcg i dag og i morgen, kl 9 i dag ble den første tatt og kl 9 i morgen tar jeg neste. så får jeg satse på at de greier å få sendt og testet de før de skulle bli for gamle denne gangen.
Testene fra billigtester blir litt sterkere for hver dag, så det lover vertfall godt, men jeg håper virkelig at denne blødningen gir seg snart og holder seg borte, trodde virkelig at jeg skulle slippe blødning når jeg ble gravid.

Hcg på tirsdag var 97, onsdag 93, i dag 95.. forstår ingenting 
Skal ta ny hcg på mandag og skal på gynekologisk undersøkelse samme dag som jeg har bestilt selv. Legen henviste meg til en offentlig men de syntes tydeligvis ikke at dette var nødvendig å sjekke før i februar :o

Hcg på tirsdag var 97, onsdag 93, i dag 95.. forstår ingenting

Skal ta ny hcg på mandag og skal på gynekologisk undersøkelse samme dag som jeg har bestilt selv. Legen henviste meg til en offentlig men de syntes tydeligvis ikke at dette var nødvendig å sjekke før i februar :o

Seriøst?! Vil ikke sykehuset ta tak i dette nå? Jeg tenker MA eller SA når jeg ser hcg-verdiene dine, og det er da ikke vits i å ta enda flere prøver til uka, er det vel?

Jeg ville nesten ringt legevakta på nærmeste sykehus og forklart situasjonen, forklart at du ikke har fått time før i februar og be om å få snakke med vakthavende gynekolog. Ut fra hcg-verdiene dine tror jeg ikke dette kan være et vellykket svangerskap desverre, og når hcg'en din heller ikke synker noe særlig, ville jeg tenkt at kroppen din trenger hjelp til å kvitte seg med det som da er i kroppen din som desverre ikke lenger skal være der.

Veldig trist at du skal måtte styre med dette midt oppi det du står i...

Det var ikke til sykehuset hun henviste meg til, det er et gynekologisk senter elns. Legen min tror jeg kommer til å blø kraftigere istedenfor denne små spottingen jeg har og miste med tiden, virker ikke som om hun tror det kan være noe mer en en normal sa siden jeg ikke har noen smerter. Hcg`en blir jo for å se om det forsatt vingler opp og ned eller om det reduseres slik det da evnt skal, og hos gynekologen håper jeg på en innvendig ul så de kan sjekke om det evnt har festet seg utenfor livmoren, eller finner ut hva det er som er galt. Tror og håper gynekologen kan mer om dette en legen min. 
Selv har jeg ikke noe særlig håp slik som hcg`en er, selv om g-testene har blitt sterkere for hver dag. Skal jeg miste så hadde det vært fint å bare bli ferdig slik at vi kan prøve på nytt.
Samboer og de nærmeste som vet dette har håp og tror hcg kan stige veldig helt plutselig, håper jo så klart de har rett, men det virkelig lite sannsynlig.

Legene orker jeg ikke å mase mer på med mindre noe forandrer seg og jeg får kraftige smerter i helgen, får heller bare vente til mandag om det forsetter slik det er nå. Jeg kjenner at jeg er utmattet av hele greia, det tar veldig på og jeg håper denne situasjonen blir ferdig snart slik at jeg kan fokusere på noe som er positivt. 

Endret av notabella

Forstår du ikke orker å styre med det og at du er sliten nå...

Når hcg ligger på så godt som det samme på både tirsdag, onsdag og fredag,er det desverre ingenting som tilsier at dette skal gå bra tror jeg. Desverre.

Jeg ville bekymret meg for SA,MA eller kanskje aller helst svangerskap utenfor livmoren - noe er i alle fall helt galt. Og om det er et svangerskap utenfor livmoren ville jeg funnet ut av det så fort som råd, og ikke vente til smertene bryter ut, med tanke på å redde egglederne dine, hvor egget gjerne fester seg ved svangerskap utenfor livmoren.

Jeg vil fortsatt anbefale deg å ringe legevakt ved nærmeste sykehus (om det ikke er timesvis unna), forklart situasjonen og bedt om å få komme inn så de får sjekket med ultralyd hvor egget har festet seg. Om de ikke vil slippe deg inn, ber du om å få snakke med vakthavende gynekolog.

Jeg skjønner at du er sliten og ikke orker ta tak i så mye, men dersom det skal være et svangerskap utenfor livmoren, er det viktig å ta tak raskt, før smertehelv... bryter ut.

Annonse

Da har jeg vært på innvendig ul.
Det var ikke noe i livmoren så gynekologen tror jeg har hatt en spontanabort tidlig. Hvorfor hcgen ikke går ned slik den skal forstår de ikke, må forsette å måle den til den går ned som den skal. Den jeg tok i går har ikke kommet frem til sykehuset så jeg må kanskje ta ny i morgen om de ikke har mottatt den da.
Jeg har en cyste på 5 cm på høyre side som gjør vondt, hun trodde det var den som gir meg små blødningene, hun så også væske i magen men virket ikke bekymret for verken cysten eller væsken så da regner jeg med at det ikke er noe jeg trenger å bekymre meg for.

Hun mente at det var veldig spesielt at hcgen holder seg slik den er, og jeg har funnet lite tilfeller av dette ved å google.

Det er veldig kjipt å gå å vente på at hcgen skal forsvinne slik at syklusen kan starte igjen, og vi kan begynne å prøve på ny.
Veldig trist at vi har mistet igjen men godt at det har skjedd tidlig og vi ser bare frem til å få prøve på nytt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...