Gå til innhold

Kjøtt i "grønnsaksuppe" (ikke pølse)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pølse? Det er vel ikke vanlig å ha pølse i suppe, det har jeg aldri hørt om ihvertfall.....

I min verden er grønnsakssuppe en suppe med bar grønnsaker i, og kjøttsuppe en suppe med kjøtt og grønnsaker i.

Jeg lager enten hønsesuppe, med grønnsaker og "høne" (ofte blir det kylling) eller kjøttsuppe og da gjerne med storfekjøtt (f.eks høyrygg), salt lammekjøtt, eller hva jeg måtte ha. 

Anonymous poster hash: f3462...fab

Pølse? Det er vel ikke vanlig å ha pølse i suppe, det har jeg aldri hørt om ihvertfall..... I min verden er grønnsakssuppe en suppe med bar grønnsaker i, og kjøttsuppe en suppe med kjøtt og grønnsaker i. Jeg lager enten hønsesuppe, med grønnsaker og "høne" (ofte blir det kylling) eller kjøttsuppe og da gjerne med storfekjøtt (f.eks høyrygg), salt lammekjøtt, eller hva jeg måtte ha.  Anonymous poster hash: f3462...fab

Jo, det er vanlig å ha pølse i suppe.

Anonymous poster hash: a173a...708

Annonse

Pølse? Det er vel ikke vanlig å ha pølse i suppe, det har jeg aldri hørt om ihvertfall.....

I min verden er grønnsakssuppe en suppe med bar grønnsaker i, og kjøttsuppe en suppe med kjøtt og grønnsaker i.

Jeg lager enten hønsesuppe, med grønnsaker og "høne" (ofte blir det kylling) eller kjøttsuppe og da gjerne med storfekjøtt (f.eks høyrygg), salt lammekjøtt, eller hva jeg måtte ha.

Anonymous poster hash: f3462...fab

Jo, det er veldig vanlig ha pølse i suppe😉

Anonymous poster hash: 8c9ea...2d3

Det heter ikke grønnsakssuppe når det er kjøtt i den. Hvor vanskelig er det å forstå?

Anonymous poster hash: 5da72...41c

Du har jammen ikke stor problem i livet ditt når du henger deg opp i sånt. Vær heller glad for det enn å kaste bort tiden din.

Det heter ikke grønnsakssuppe når det er kjøtt i den. Hvor vanskelig er det å forstå?Anonymous poster hash: 5da72...41c

Du har jammen ikke stor problem i livet ditt når du henger deg opp i sånt. Vær heller glad for det enn å kaste bort tiden din.Anonymous poster hash: 8c9ea...2d3

Virkelig?

Jeg var i flere år vegetarianer (et kostholdsvalg som ble gjort etter råd fra lege pga magesykdom) og jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg ble forsøkt servert "grønnsakssuppe" på kjøttbuljong og lignende. Det er ikke så vanskelig å kalle grønnsakssuppe for grønnsakssuppe og kjøttsuppe for kjøttsuppe.

Det heter ikke grønnsakssuppe når det er kjøtt i den. Hvor vanskelig er det å forstå?Anonymous poster hash: 5da72...41c

Du har jammen ikke stor problem i livet ditt når du henger deg opp i sånt. Vær heller glad for det enn å kaste bort tiden din.Anonymous poster hash: 8c9ea...2d3
Virkelig?

Jeg var i flere år vegetarianer (et kostholdsvalg som ble gjort etter råd fra lege pga magesykdom) og jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg ble forsøkt servert "grønnsakssuppe" på kjøttbuljong og lignende. Det er ikke så vanskelig å kalle grønnsakssuppe for grønnsakssuppe og kjøttsuppe for kjøttsuppe.

Er vegetarianer selv så skjønner den, men nå er dette antagelig ei dame som sitter med en pose grønnsaksuppe som hun vil ha noe ekstra i. Er et helt uskyldig spørsmål, og jeg tviler på at hun har store probelmer med å skille kjøtt og grønnsaker ellers.

Annonse

Jeg synes trimmings gjør seg veldig godt i suppe :)

Hva er det?? :)

Salt svinekjøtt :) Ligger ofte ved siden av bacon og flesk i kjøledisken :)

Er et lokalt produkt i følge Nortura sine nettsider...

Anonymous poster hash: b03f2...508

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...