mama78 Skrevet 3. januar 2015 #1 Del Skrevet 3. januar 2015 Hei dere, Jeg har en sønn på 2 år. Tanken på flere barn har meldt seg, men jeg sliter med angst for å gå gravid, og angst for selve fødselen. Angsten har meld seg pga mitt forrige svangerskap som endte med et hastesnitt med en påfølgende stor infeksjon i livmoren. Jeg var så dårlig at jeg ble hentet med sykebil og kjørt med blålys. Lå fem dager på sykehuset. I tillegg fikk jeg kraftig svangerskapskløe i uke 32/33. Dette slet jeg veldig med. Uansett, jeg har time på kvinneklinikken på Ahus denne mnd., for å snakke om min fødselsangst. Jeg er livredd for at en evt ny fødsel vil ende med et nytt keisersnitt, men jeg er samtidig livredd for en vaginal fødsel, da jeg er redd for at den uansett ender i hastesnitt, eller en livmorruptur. Jeg sliter med en del andre tanker rundt dette, men i hovedtrekk er det det jeg er redd for, samt komplikasjoner under svangerskap pga tidligere keisersnitt. Noen med erfaringer fra å ha fødselsangst? Hvordan gikk det? Snakket dere med noen? Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #2 Del Skrevet 3. januar 2015 Hei! Ja, jeg hadde fødselsangt!! Dette blei så gale at det satte seg i hele kroppen, i muskler og det som var. Jeg klarte knapt gå pga at kroppen var så anspent! Det var forferdlig! Tenkte på det døgnet rundt, og det ødela livskvaliteten min, og jeg sov knapt på nettene. Våknet mange ganger i løpet av natta og bare gråt.... Fikk kommentarer om at dette går bra, alle har gjort det, du glemmer smerten rett etterpå osv... men angst er angst enten det er for fly, edderkopper eller fødsel! Og nogen provoserer med å si at "ja, men da trenger du ikke ha barn, viss du ikke klarer føde" Hold kjeft tenker jeg da!! Jeg gikk til samtale med jordmor på helsestasjon, og ei på sykehuset. Det hjalp litt, men angsten var der alltid. Jordmora på sykehuset anbefalte meg at jeg skulle settes igang, slik at jeg hadde litt mer kontroll på når det skulle skje osv. Hun var og med meg hele tida. For å gjøre en lang historie kort, endte det med keisersnitt, noe jeg er evig takknemlig for!!!!! Jeg har STOR forståelse for at du har angst for dette! Når folk snakker om fødsel i dag, kjenner jeg at jeg blir direkte uvel. Anonymous poster hash: 6f3b5...6d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mama78 Skrevet 4. januar 2015 Forfatter #3 Del Skrevet 4. januar 2015 Hei! Ja, jeg hadde fødselsangt!! Dette blei så gale at det satte seg i hele kroppen, i muskler og det som var. Jeg klarte knapt gå pga at kroppen var så anspent! Det var forferdlig! Tenkte på det døgnet rundt, og det ødela livskvaliteten min, og jeg sov knapt på nettene. Våknet mange ganger i løpet av natta og bare gråt.... Fikk kommentarer om at dette går bra, alle har gjort det, du glemmer smerten rett etterpå osv... men angst er angst enten det er for fly, edderkopper eller fødsel! Og nogen provoserer med å si at "ja, men da trenger du ikke ha barn, viss du ikke klarer føde" Hold kjeft tenker jeg da!! Jeg gikk til samtale med jordmor på helsestasjon, og ei på sykehuset. Det hjalp litt, men angsten var der alltid. Jordmora på sykehuset anbefalte meg at jeg skulle settes igang, slik at jeg hadde litt mer kontroll på når det skulle skje osv. Hun var og med meg hele tida. For å gjøre en lang historie kort, endte det med keisersnitt, noe jeg er evig takknemlig for!!!!! Jeg har STOR forståelse for at du har angst for dette! Når folk snakker om fødsel i dag, kjenner jeg at jeg blir direkte uvel. Anonymous poster hash: 6f3b5...6d3 Tusen takk for svar! Jeg vet det er mange som sliter med fødselsangst, noe som er leit, håper derfor det finnes hjelp å få. Bra du er takknemlig for ditt keisersnitt:-) 9 mnd med angst, er ikke godt for hverken deg eller baby i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå