mama78 Skrevet 3. januar 2015 #1 Del Skrevet 3. januar 2015 Hei dere, Jeg har en sønn på 2 år. Tanken på flere barn har meldt seg, men jeg sliter med angst for å gå gravid, og angst for selve fødselen. Angsten har meld seg pga mitt forrige svangerskap som endte med et hastesnitt med en påfølgende stor infeksjon i livmoren. Jeg var så dårlig at jeg ble hentet med sykebil og kjørt med blålys. Lå fem dager på sykehuset. I tillegg fikk jeg kraftig svangerskapskløe i uke 32/33. Dette slet jeg veldig med. Uansett, jeg har time på kvinneklinikken på Ahus denne mnd., for å snakke om min fødselsangst. Jeg er livredd for at en evt ny fødsel vil ende med et nytt keisersnitt, men jeg er samtidig livredd for en vaginal fødsel, da jeg er redd for at den uansett ender i hastesnitt, eller en livmorruptur. Jeg sliter med en del andre tanker rundt dette, men i hovedtrekk er det det jeg er redd for, samt komplikasjoner under svangerskap pga tidligere keisersnitt. Noen med erfaringer fra å ha fødselsangst? Hvordan gikk det? Snakket dere med noen? Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MilleMarmelade Skrevet 3. januar 2015 #2 Del Skrevet 3. januar 2015 Min første fødsel var langt fra så ille som din, men for meg var det allikevel en ganske fæl opplevelse. Jeg har grått hos jm og hun henviste meg til samtale på sykehuset hvor jeg skal føde. Der var det en hyggelig jm, med masse kleenex på kontoret, som gikk gjennom forrige journal med meg og hvilke smertelindringsalternativer jeg har denne gangen. (og jeg fikk snakke mye selv òg) For meg var dette nok, men hadde jeg trengt mer, hadde jeg fått flere samtaler. At du nå har fått en time til å begynne å snakke om dette, høres veldig fornuftig ut! For min del var ikke dette noe venninne-tema, og det er jo de som jobber med svangerskap og fødsler som kan forklare deg hva som evt kan skje.neste gang, og hvordan oppfølging du kan få. Håper du treffer en hyggelig jordmor og at du blir godt ivaretatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mama78 Skrevet 4. januar 2015 Forfatter #3 Del Skrevet 4. januar 2015 Tusen takk for svar! Angsten sitter dypt, så håper jeg får noe ut av møtet med jordmor, evt lege på kvinneklinikken. Godt å høre det hjalp for deg:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå