Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #1 Skrevet 3. januar 2015 Er ikke noe legevakttilbud her jeg bor og vil ikke reise langt om man ikke får gjort noe særlig med det uansett. Anonymous poster hash: 0292a...4d9
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #2 Skrevet 3. januar 2015 Vondt i ryggen? Kvalm? Feber? Det kan være nyrebekkenbetennelse og da må du til legen. Jeg ville ringt legevakten og snakket med dem. Det er det tryggeste. God bedring! Anonymous poster hash: 7d14a...556
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #4 Skrevet 3. januar 2015 Dette bør du ikke gå med! Det kan være en urinveisinfeksjon, men det kan også være - eller kan raskt utvikle seg til - nyrebekkenbetennelse, og da kan det fort bli alvorlig. De symptomene nr 2 nevner er det mange som har ved nyrebekkenbetennelse i tillegg til de du selv nevner, HI. Men ikke bestandig, det er individuelt og kan variere fra gang til gang. Da jeg fikk nyrebekkenbetennelse første gang hadde jeg egentlig ingen symptomer før det plutselig bare ble veldig ille, hadde da over 40 i feber og fikk kastet på meg ryggsmerter. Andre gangen hadde jeg ikke feber, ikke smerter i ryggen, ikke kvalm. Så kontakt lege, selv om det er langt til nærmeste lege! Du bør ikke vente til mandag med dette! Anonymous poster hash: 3fd53...6c6
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #5 Skrevet 3. januar 2015 Hadde det sånn og hadde urinveisinfeksjon. Drakk masse masse masse vann med sitron i og det var over etter et par dager. Men jeg var på vakt om det skulle bli verre for var klar over at det kunne bli nyrebekkenbetennelse. Men har " fiksa" det selv ett par ganger med sitron vann. Anonymous poster hash: 02f1b...33e
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #6 Skrevet 3. januar 2015 Kraftig uvi. Ta med urinprøve og kom deg til legen. Anonymous poster hash: 01dd8...e01
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #7 Skrevet 3. januar 2015 Drikk mye sitronvann, unngå sukker og tøm blæren. Jeg har hatt slike urinveisinfeksjoner mange ganger. Får du feber eller blir verre drar du til legen. Anonymous poster hash: 4c0a2...91a
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #8 Skrevet 3. januar 2015 Om du er gravid kan det være direkte farlig ja, det kan bl.a sette igang en prematur fødsel. Er du ikke gravid er det ikke direkte farlig (men veldig ubehagelig) før betennelsen går opp til nyrene, en nyrebekkenbetennelse kan skade nyrene permanent om det ikke gjøres noe med og du kan bli veldig veldig syk (type sykehusinnleggelse syk). Greit å få stoppet det før det går til nyrene. Anonymous poster hash: ee90b...1cc
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #9 Skrevet 3. januar 2015 Nyrebekkenbetennelse!! Kom deg til legen nå!! Anonymous poster hash: 0de54...820
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #10 Skrevet 3. januar 2015 Det kan det være. Ring nærmeste legevakt. Anonymous poster hash: 7e713...fcf
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #11 Skrevet 3. januar 2015 Urinveisinfeksjon. Mange gode kjerringråd for dette, men når det har kommet så langt som synlig blod i urinen må du få behandling med antibiotika. Noen får ubehag, andre store smerter, men behandles ikke dette når det er så langtkommende kan du utvikle nyrebekkenbetennelse. Anonymous poster hash: 4aa5d...07c
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #12 Skrevet 3. januar 2015 Drikk minst 3 l vann med sitron pr dag. Det skyller igjennom, og det kan være nok til at du får det bort. Hvis feber og sykdomsfølelse, kontakt lege. Men prøv først å drikk det vekk. C vitaminer er også bra. Viktig å drikke surt, og unngå søtt for å gjøre urinen mere sur. God bedring! Anonymous poster hash: 280a6...8a5
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #13 Skrevet 3. januar 2015 Drikk mye sitronvann, unngå sukker og tøm blæren. Jeg har hatt slike urinveisinfeksjoner mange ganger. Får du feber eller blir verre drar du til legen. Anonymous poster hash: 4c0a2...91a Det at HI spør på måten hun gjør tyder på at hun, som deg, ikke har hatt det mange ganger. Har man hatt det mange ganger før så er det noe helt annet, da vet man gjerne hvordan kroppen reagerer, hva som hjelper, man kjenner igjen symptomer osv. Med det bildet HI beskriver så er imidlertid det eneste riktige å gjøre å kontakte lege, for som jeg skrev over er det ikke alle som får feber selv ved nyrebekkenbetennelse, da risikerer man nyreskade om man ikke kommer raskt nok til behandling! Er HI gravid så bør hun absolutt ikke vente med å kontakte lege! Er hun ikke gravid bør hun også oppsøke lege! Anonymous poster hash: 3fd53...6c6
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #14 Skrevet 3. januar 2015 Drikk minst 3 l vann med sitron pr dag. Det skyller igjennom, og det kan være nok til at du får det bort. Hvis feber og sykdomsfølelse, kontakt lege. Men prøv først å drikk det vekk. C vitaminer er også bra. Viktig å drikke surt, og unngå søtt for å gjøre urinen mere sur. God bedring! Anonymous poster hash: 280a6...8a5 HI bør kontakte lege da hun antagelig ikke har hatt plaget med dette før. Det kan være både det ene og det andre, og det kan også være symptom på mer alvorlige ting. Anonymous poster hash: 32d3b...9bb
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #15 Skrevet 3. januar 2015 Drikk minst 3 l vann med sitron pr dag. Det skyller igjennom, og det kan være nok til at du får det bort. Hvis feber og sykdomsfølelse, kontakt lege. Men prøv først å drikk det vekk. C vitaminer er også bra. Viktig å drikke surt, og unngå søtt for å gjøre urinen mere sur. God bedring! Anonymous poster hash: 280a6...8a5 Dette er et kjerringråd ved lett uvi. Når det er blod i urinen skal lege kontaktes. Anonymous poster hash: 4aa5d...07c
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #16 Skrevet 3. januar 2015 Drikk minst 3 l vann med sitron pr dag. Det skyller igjennom, og det kan være nok til at du får det bort. Hvis feber og sykdomsfølelse, kontakt lege. Men prøv først å drikk det vekk. C vitaminer er også bra. Viktig å drikke surt, og unngå søtt for å gjøre urinen mere sur. God bedring! Anonymous poster hash: 280a6...8a5 Dette er et kjerringråd ved lett uvi. Når det er blod i urinen skal lege kontaktes. Anonymous poster hash: 4aa5d...07c Jeg har hatt flere uvi'er og flere med synlig blod. Jeg har fått beskjed av lege og legevakt om å drikke mye sitronvann, siden hyppig bruk av antibiotika ikke er heldig. Blitt bedt om å gjøre det før jeg eventuelt går til legen. Det har aldri gått lenger opp. Anonymous poster hash: 4c0a2...91a
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #17 Skrevet 3. januar 2015 Jeg har hatt flere uvi'er og flere med synlig blod. Jeg har fått beskjed av lege og legevakt om å drikke mye sitronvann, siden hyppig bruk av antibiotika ikke er heldig. Blitt bedt om å gjøre det før jeg eventuelt går til legen. Det har aldri gått lenger opp. Anonymous poster hash: 4c0a2...91a Ikke meg du svarte her, men som jeg skrev tidligere så er det STOR forskjell på deg som har hatt dette gjentatte ganger og kjenner årsaken, er kjent med hvordan kroppen din reagerer, kan sammenligne med tidligere erfaringer..... og en person som sjelden eller aldri har hatt dette før. Er det blod i urinen så skal man oppsøke lege når man ikke har hatt det tidligere på den måten. Det er ikke noe å diskutere, det er flott at du blir bra uten antibiotika (jeg er ikke for å bruke antibiotika ukritisk), men du kan ikke råde noen slik du gjør ut fra dine erfaringer for du evner tydeligvis ikke å differensiere mellom deg som har hatt dette mange ganger før og er kjent med det, og en som aldri eller sjelden har hatt det før. Det kan ikke sammenlignes. Da må man gi det rådet som er mest medisink forsvarlig - og det er å oppsøke lege! Anonymous poster hash: 3fd53...6c6
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #18 Skrevet 3. januar 2015 Jeg har hatt flere uvi'er og flere med synlig blod. Jeg har fått beskjed av lege og legevakt om å drikke mye sitronvann, siden hyppig bruk av antibiotika ikke er heldig. Blitt bedt om å gjøre det før jeg eventuelt går til legen. Det har aldri gått lenger opp. Anonymous poster hash: 4c0a2...91a Ikke meg du svarte her, men som jeg skrev tidligere så er det STOR forskjell på deg som har hatt dette gjentatte ganger og kjenner årsaken, er kjent med hvordan kroppen din reagerer, kan sammenligne med tidligere erfaringer..... og en person som sjelden eller aldri har hatt dette før. Er det blod i urinen så skal man oppsøke lege når man ikke har hatt det tidligere på den måten. Det er ikke noe å diskutere, det er flott at du blir bra uten antibiotika (jeg er ikke for å bruke antibiotika ukritisk), men du kan ikke råde noen slik du gjør ut fra dine erfaringer for du evner tydeligvis ikke å differensiere mellom deg som har hatt dette mange ganger før og er kjent med det, og en som aldri eller sjelden har hatt det før. Det kan ikke sammenlignes. Da må man gi det rådet som er mest medisink forsvarlig - og det er å oppsøke lege! Anonymous poster hash: 3fd53...6c6 Hehe, joda, jeg "evner nok" å se forskjellen. Nå vet ikke jeg hvor hun bor, men her jeg bor blir man alltid rådet til å prøve selv med sitronvann og hyppig vannlating før man eventuelt drar til lege. Om du mener det er feil får du ta det opp med legene. (Jeg mener derimot at hun absolutt bør ringe legevakt) Anonymous poster hash: 4c0a2...91a
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #19 Skrevet 3. januar 2015 Kjære vene, dere maler jo fanden på veggen! HI har klassiske tegn på uvi og trenger nok antibiotika. Ring legevakten. At man til slutt tisser litt blod kommer av at man har irritert slimhinner og blære ved å tisse så hyppig og at man har bakterier der. Helt ufarlig men veldig vondt. Etter et halvt døgn med antibiotika er du mye bedre, HI, men husk å ta kuren ut. Anonymous poster hash: f2e08...56f
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #20 Skrevet 3. januar 2015 Drikk minst 3 l vann med sitron pr dag. Det skyller igjennom, og det kan være nok til at du får det bort. Hvis feber og sykdomsfølelse, kontakt lege. Men prøv først å drikk det vekk. C vitaminer er også bra. Viktig å drikke surt, og unngå søtt for å gjøre urinen mere sur. God bedring! Anonymous poster hash: 280a6...8a5 Dette er et kjerringråd ved lett uvi. Når det er blod i urinen skal lege kontaktes. Anonymous poster hash: 4aa5d...07c Så lenge hun ikke har feber eller sykdomsfølelse kan hi prøve å drikke sitronvann ja. Hun har ikke feber eller sykdomsfølelse enda, så da er det ikke blitt en alvorlig uvi. Jeg er faktisk svært erfaren sykepleier, og jobber med rådgivning til pasienter som ringer legevakt. Så lenge en ikke har feber kan en prøve å drikke det bort. Hvis ikke det går, eller man får feber, drar man til lege og får seg en antibiotikakur. Slik som hi har det nå, ville jeg rådet til å drikke sitronvann og sett det ann. Så levere morgenurinprøve hos fastlege på mandags morgen. Anonymous poster hash: 280a6...8a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå