Gravid2014 Skrevet 3. januar 2015 #1 Del Skrevet 3. januar 2015 Vi skal reise 14 dager til Gran Canaria nå i januar og har en baby på 8 mnd. Er det noen som har vært på Gran Canaria med babyer på samme alder? Har nemlig noen(mange) spørsmål... - Mat: Hvordan er babymat og grøt der nede? Hvilke merker? Pris? - UV-drakt: Trenger man dette? Tips til hvor man kan kjøpe rimelig og bra? - Bleier: Lønner det seg å ta med fra Norge? - Taxi: Ordner de barnestoler i taxiene dersom man ber om det? - Buss fra flyplassen: Er det barnestoler i disse når reiseselskapet vet at vi har baby? Noe annet viktig jeg burde vite som jeg ikke har tenkt på? Håper noen kan svare! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144190430-ferie-til-gran-canaria-med-baby-noen-med-erfaringer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #2 Del Skrevet 3. januar 2015 Vi dro med babyen vår på 6 mnd til Lanzarote. Kan jo svare på hva vi gjorde selv om vi da bare akkurat hadde startet med mat, Ta med babymat og bleier hjemmefra. Veldig dyrt der nede! Kostet over 100 kr for en liten pakke bleier. Vi pakket det i prampack. Ikke helt lov, men ingen som sjekka. Men hadde ikke tatt med vogna hvis jeg hadde dratt igjen. Reisetrille med full liggestilling holder nok. Uv-drakten var fin å ha da babyen badet i bassenget. Absolutt verdt å ta med. Vi kjøpte på salg på lekmer.no. Taxi har jeg ikke erfaring med, og det var ikke babysete på bussen vår. Baby satt i bæreselen. God tur! Anonymous poster hash: 4478a...ca3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144190430-ferie-til-gran-canaria-med-baby-noen-med-erfaringer/#findComment-146914603 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Appelsinpiken Skrevet 3. januar 2015 #3 Del Skrevet 3. januar 2015 Ta med babysetet hjemmefra. Vi hadde ikke med bilstolen, og angret veldig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144190430-ferie-til-gran-canaria-med-baby-noen-med-erfaringer/#findComment-146914651 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #4 Del Skrevet 4. januar 2015 Hei, jeg reiste masse med min lille da hun var under 1 år. Mat: tok med grøt og mme (jeg ammet men kjekt å ha hvis noe skulle skje). Tok ikke med babymat på glass men lot henne smake av vår mat, ikke noe problem. En boks leverpostei og en tube kaviar er også greit, men middagsmat får man jo der. (Vi praktiserer BLW så da er det veldig lettvint). Husk også å tilby masse vann i tillegg til pupp/flaske. UV-drakt: Dette trenger du ikke. Babyer skal ikke være mye i direkte sollys men de dør ikke av en stråle eller to. Hold henne i skyggen, smør jevnlig med faktor 50 og du slipper. Personlig synes jeg UV-drakter er noe tull, og mye mer behagelig for bebisene å få lufte nakenrompene sine. Går fint an å praktisere solvett uten å kle på dem, og mye enklere å passe på at de ikke blir for varme. Bleier: Ta med hjemmefra! Bleier er kjempedyrt i utlandet, så her sparer du masse penger. De bruker ikke mye uansett da de som oftest er nakne (min er det i alle fall). Ville også droppet badebleier og heller kjøpt en badetruse, den kan tørke i sola når den ikke brukes og fanger opp uhell. Ang bilstol ville jeg tatt med dette hjemmefra, er meget varierende kvalitet i utlandet og du sparer deg mye venting og bekymring. Bilstol som kan festes på understellet til vogna er genialt når man skal ut på kveldene og trenger taxi. Ellers vil jeg anbefale deg å kjøpe et lite plaskebasseng når dere kommer frem. Vi hadde det med både på stranda og ved bassengområdet, plasserte det i skyggen av parasollen og jenta koste seg og plaska i evigheter. Tok med henne og vogna over alt, og dreit i rutiner. For oss var det uaktuelt å ligge på hotellrommet fra klokken 6, så hun sov i vogna og ble med på restaurant etc. Hvis hun våknet fikk hun være oppe til hun ble trøtt igjen, ikke noe problem. Det er kanskje mitt beste tips: senk skuldrene, slapp av og nyt ferien! Anonymous poster hash: fb6da...e69 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144190430-ferie-til-gran-canaria-med-baby-noen-med-erfaringer/#findComment-146917541 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milla20 Skrevet 9. januar 2015 #5 Del Skrevet 9. januar 2015 Hei anbefaler å ta med babymat, bleier og våtservietter om du evnt bruker det. Vi gikk tom for våtservietter, og der hadde de kun med mye parfyme. Solskjerm på vogn er også gull verdt :-) God tur! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144190430-ferie-til-gran-canaria-med-baby-noen-med-erfaringer/#findComment-146931373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bubbs* Skrevet 30. januar 2015 #6 Del Skrevet 30. januar 2015 Hei, jeg reiste masse med min lille da hun var under 1 år. Mat: tok med grøt og mme (jeg ammet men kjekt å ha hvis noe skulle skje). Tok ikke med babymat på glass men lot henne smake av vår mat, ikke noe problem. En boks leverpostei og en tube kaviar er også greit, men middagsmat får man jo der. (Vi praktiserer BLW så da er det veldig lettvint). Husk også å tilby masse vann i tillegg til pupp/flaske. UV-drakt: Dette trenger du ikke. Babyer skal ikke være mye i direkte sollys men de dør ikke av en stråle eller to. Hold henne i skyggen, smør jevnlig med faktor 50 og du slipper. Personlig synes jeg UV-drakter er noe tull, og mye mer behagelig for bebisene å få lufte nakenrompene sine. Går fint an å praktisere solvett uten å kle på dem, og mye enklere å passe på at de ikke blir for varme. Bleier: Ta med hjemmefra! Bleier er kjempedyrt i utlandet, så her sparer du masse penger. De bruker ikke mye uansett da de som oftest er nakne (min er det i alle fall). Ville også droppet badebleier og heller kjøpt en badetruse, den kan tørke i sola når den ikke brukes og fanger opp uhell. Ang bilstol ville jeg tatt med dette hjemmefra, er meget varierende kvalitet i utlandet og du sparer deg mye venting og bekymring. Bilstol som kan festes på understellet til vogna er genialt når man skal ut på kveldene og trenger taxi. Ellers vil jeg anbefale deg å kjøpe et lite plaskebasseng når dere kommer frem. Vi hadde det med både på stranda og ved bassengområdet, plasserte det i skyggen av parasollen og jenta koste seg og plaska i evigheter. Tok med henne og vogna over alt, og dreit i rutiner. For oss var det uaktuelt å ligge på hotellrommet fra klokken 6, så hun sov i vogna og ble med på restaurant etc. Hvis hun våknet fikk hun være oppe til hun ble trøtt igjen, ikke noe problem. Det er kanskje mitt beste tips: senk skuldrene, slapp av og nyt ferien! Anonymous poster hash: fb6da...e69 Jeg har reist en del med begge de to eldste da de var babyer og er klinkende enig i det som står over her. UV drakt for babyen kan være mer til plage enn nytte; de blir veldig raskt nedkjølt av å ha på våt UV-drakt. Jeg ville hatt på høy solfaktor og hatt med brem, samt holdt barnet i skyggen. Kanskje tatt siesta inne midt på dagen også dersom det er mulig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144190430-ferie-til-gran-canaria-med-baby-noen-med-erfaringer/#findComment-146983004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå