Gå til innhold

Mitt navn står ikke i huset, men gift. Noen som har peiling på sånt?? 😊

Anbefalte innlegg

Vert gift siden 2010. Og i 2012 kjøpte vi nytt hus, men skjønner ikke hva som har skjedd, men navnet mitt er ikke i huset. Mannen sier han ikke husker hvorfor det blei slikt. Det er han som tok opp lånet på den tiden siden jeg var under utredning i NAV, så gikk på aap, og fekk ikke lån 😦 vist vi skulle plutselig skilles, da sitte jeg vell igjen med kun interiøret jeg har kjøpt? 😂 eller har jeg rett på noe siden vi er gift? Jeg må vell spare fleire ti talls tusen for å kjøpe meg inn? Kjøpte boligen for 2,6. Vi ska snart ha ny takst, men bedre å vente til jeg har kjøpt meg inn kanskje? Har litt følelse av att mannen ikke vil ha mitt navn i boligen og 😡 men det SKAL jeg ha 😡

Anonymous poster hash: 006ce...d3a

Fortsetter under...

Da er det ikke ditt. Det som står på skjøtet er sannheten, men du kan jo kjøpe deg inn? Og ta opp din andel av ansvaret for lånet?

Det er jo bare tullball. Giftet seg i 2010, det betyr de har felleseie (med mindre de har formelt særeie). Siden huset bel kjøpt i 2012 er det felleseie på den.

Min mann eide huset før vi møtte hverandre og eier det alene. Likevel måtte han ha min signatur da han tok opp lån med sikkerhet på huset da det var felles bopel.

Anonymous poster hash: 8f2ce...ce5

Les dette HI: http://www.boligbloggen.no/forholdet-til-fast-eiendom-samboere-versus-ektefeller/

"En ektefelle eller samboer kan også kjøpe eiendom alene. Vedkommende vil da ha fri rådighet over eiendommen. For ektefeller fremgår dette prinsippet av ekteskapsloven § 31, hvor det er nedfelt at ekteskapet ikke medfører begrensninger i en ektefelles rett til å råde over det han eller hun eier når ekteskapet blir inngått eller senere erverver."

Anonymous poster hash: 9d273...4d9

Gjest Antarctica

Da er det ikke ditt. Det som står på skjøtet er sannheten, men du kan jo kjøpe deg inn? Og ta opp din andel av ansvaret for lånet?

Det er jo bare tullball. Giftet seg i 2010, det betyr de har felleseie (med mindre de har formelt særeie). Siden huset bel kjøpt i 2012 er det felleseie på den. Min mann eide huset før vi møtte hverandre og eier det alene. Likevel måtte han ha min signatur da han tok opp lån med sikkerhet på huset da det var felles bopel. Anonymous poster hash: 8f2ce...ce5

Trur gubben til HI har lurt seg unna der, gitt.

Utgangspunktet er at det som erverves i ekteskap, er felleseie. Jeg regner med dere ikke har avtalt særeie? I så fall har det ingen betydning hvem som står på skjøtet eller har tatt opp lånet.

Anonymous poster hash: 97325...930

Annonse

Dette stemmer ikke. Utgangspunktet er felleseie så lenge annet ikke er avtalt.

Men Pashla. Du pleier å uttale deg fornuftig og korrekt, men siste dagene er det mye rart. Ukvalifiserte uttalelser om vin, økonomi og juss. Du virker ellers som en av de soleklart mest reflekterte og oppegående brukerne her inne så ta det som et kompliment at jeg legger merke til det, men akkurat nå bare synser du.

Anonymous poster hash: 08792...748

Det høres merkelig ut at han fikk lån uten din signatur. Selv om du gikk på AAP kan du være medlåner så lenge dere har sikkerhet for lånet.

Å få ditt navn på boligen er ikke noe problem. Som ektefelle kan han overføre 50% av boligen til deg uten dokumentavgift og du får ditt navn på skjøtet. Vi gjorde det da vi giftet oss :)

Anonymous poster hash: c6d87...b52

Gjest Antarctica

Dette stemmer ikke. Utgangspunktet er felleseie så lenge annet ikke er avtalt.

Men Pashla. Du pleier å uttale deg fornuftig og korrekt, men siste dagene er det mye rart. Ukvalifiserte uttalelser om vin, økonomi og juss. Du virker ellers som en av de soleklart mest reflekterte og oppegående brukerne her inne så ta det som et kompliment at jeg legger merke til det, men akkurat nå bare synser du. Anonymous poster hash: 08792...748

Smigrende at du har fulgt meg så tett og lager statistikk over de gangene jeg tar feil. Beklager at jeg også bare er et menneske.

Ellers: jeg leste linken som en annen la ut her. Leste du den? Ektefeller eier ikke automatisk eiendom sammen, det må de bevisst gå inn og velge.

For meg ser det ut til at det er det han har gjort, fått i stand et kjøp der hun ikke står oppført.

Jeg har før kjøpt et hus selv, der skjøtene ble underkjent. I kjøpsdokumentet signerte både mann og kone. Men siden kun konas navn var på skjøtet (hun hadde skaffet huset uten ham) måtte hele transaksjonen kjøres på nytt. Den som står på, er eier, viste det seg. Selv om de haddde vært gift i ti år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...