Gå til innhold

Når får man svar på søknad om fødeplass/ innkalling til ord. UL?

Anbefalte innlegg

Bare 10 uker på vei enda, men sendte inn søknad før jul fordi jeg vet at sykehuset er veldig populært og det blir for sent å vente til etter første legekontroll i uke 12.. Svaret kommer kanskje rundt uke 12 eller...?

Anonymous poster hash: fdac0...c9c

Fortsetter under...

Det søkes vel for deg og Leirha, det skal sendes en henvisning til sykehuset for ul og fødsel.  Riktignok spør lege / jm meg om jeg skal føde på sykehuset her, men det tar det for gitt om jeg ikke sier noe.  

Jeg var hos jm og ca 9 dager senere fikk jeg brev om fødeplass og ul.

Nå i julen er det vel litt forsinkelser,men du har sikkert et svar over jul:)

Det søkes vel for deg og Leirha, det skal sendes en henvisning til sykehuset for ul og fødsel.  Riktignok spør lege / jm meg om jeg skal føde på sykehuset her, men det tar det for gitt om jeg ikke sier noe.  

Det vet jeg ingenting om, har aldri hørt at det er blitt søkt for meg, ikke noe legen har sagt noe om ihvertfall.

Jeg har aldri tatt ultralyd på sykehuset, har alltid blitt henvist til privat gynekolog som ikke har noe med sykehuset å gjøre.

Men jeg vet at jeg er nødt til å ta kontakt med sykehuset rundt uke 35 for å registrere svangerskap og for å skrives inn.

Takk for svar dere! Fikk faktisk brevet i posten idag, med innvilget fødeplass på førstevalget og time til ordinær UL i slutten av februar. Hurra :D

HI

Anonymous poster hash: fdac0...c9c

Annonse

Det vet jeg ingenting om, har aldri hørt at det er blitt søkt for meg, ikke noe legen har sagt noe om ihvertfall.

Jeg har aldri tatt ultralyd på sykehuset, har alltid blitt henvist til privat gynekolog som ikke har noe med sykehuset å gjøre.

Men jeg vet at jeg er nødt til å ta kontakt med sykehuset rundt uke 35 for å registrere svangerskap og for å skrives inn.

ok har de ikke ul på sykehuset?

Bor du i Norge?

Om du selv har kontaktet sykehuset har du nok ikke blitt søkt dit, men det er jo annerledes siden du ikke har ul der

:)

Endret av Frufluffy

ok har de ikke ul på sykehuset?

Bor du i Norge?

Om du selv har kontaktet sykehuset har du nok ikke blitt søkt dit, men det er jo annerledes siden du ikke har ul der

:)

Joda, det er klart de har ul på sykehuset i Stavanger, det er bare at man ikke må benytte oss av det.

I hvert svangerskap har jeg blitt spurt om jeg vil henvises til UL på SUS eller om jeg helst vil gå til en av gynekologene i området.

Siden jeg har blitt fulgt opp av privat gynekolog i mange år, så går jeg helst der.

Jeg vet at han kjenner meg, for ikke å snakke om at utstyret er bedre.

Har vært på UL på sykehuset også, jeg går helst til privat, siden jeg har valget.

Vi må selv melde til sykehuset når vi har termin og komme til innskrivningsamtale.

Når vi gjør det (rundt uke 35), blir journalen vår hentet og lagt klar etter hvilken måned vi skal føde og etternavn, slik at de enkelt kan finne den når du kommer inn.

kan finne den.

Det blir litt problematisk om alle som skal føde skal ha journalen sin tilgjengelig der gjennom hele svangeskapet, rommet er ikke så stort, det tar nok plass som det gjør.

Hadde den glede av å jobbe på føden på SUS en sommer så ble litt satt inn i systemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...