Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #1 Skrevet 2. januar 2015 http://m.finn.no/realestate/newbuildings/ad.html?finnkode=49512690&location=1.20007.20113&location=0.20007&sort=1&ref=fas Har sett litt på dette, for bør helst flytte til dette området om ikke så alt for lenge. Det er svært få ferdigbygde hus i området og så er det fristende med noe nytt også. Jeg synes prisen er høy, men så fikk jeg høre at man må regne med å doble prisen på kataloghus hvis man skal få et levelig hus. Stemmer virkelig det? Er det noen her som har bygget med BoligPartner? Anonymous poster hash: c285a...6c8
Sint naken biltyv Skrevet 2. januar 2015 #2 Skrevet 2. januar 2015 Vi driver å bygger nå. Det kommer på 3,5 mill tilsammen og listeprisen på huset var 2,1 mill. Med tomt og alt ble det 3,5 mill. Du må legge på minimum ca en mill pluss husets listepris pluss tomt.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #3 Skrevet 2. januar 2015 Prisen i katalogen må dobles sånn ca. Men denne prisen må ikke det. Les nøye hva som er med og ikke, noe ekstra må alltid påregnes. Anonymous poster hash: b8b89...12b
skjotta Skrevet 2. januar 2015 #4 Skrevet 2. januar 2015 Dette huset er "ferdigkjøpt" fra en katalog. Når man sier at man må doble prisen på katalogene tenker man på bad, kjøkken, innredninger, elektriker, rørlegger,tomt osv... det er inkludert i denne prisen.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #5 Skrevet 2. januar 2015 Lurer på det samme, da vi får tomt men må gjøre grunnarbeid selv.. Er det virkelig alltid dobbling??? Drømmer om eget hus på drømmetomta mi Anonymous poster hash: c5801...0cc
Sint naken biltyv Skrevet 2. januar 2015 #6 Skrevet 2. januar 2015 Dette huset er "ferdigkjøpt" fra en katalog. Når man sier at man må doble prisen på katalogene tenker man på bad, kjøkken, innredninger, elektriker, rørlegger,tomt osv... det er inkludert i denne prisen.Nei det er ikke alltid det. Man må lese om hva som er med hos de forskjellige husbyggerne. Man må legge på minimum en million til grunnarbeider, murerarbeider inne, gulv, lamper, og fliser på bad osv. Det er aldri med hos noen. Vi har vært i møte med de fleste husbyggerne og dette var ikke med hos noen.
Ladybird2014 Skrevet 2. januar 2015 #7 Skrevet 2. januar 2015 Om du les linken Sint Naken Biltyv, ser du at flis, golv etc er med. Men at der er ting som ikkje er med, er klart. Så ein mill i tillegg til den prisen høyres for mykje ut.
Sint naken biltyv Skrevet 2. januar 2015 #8 Skrevet 2. januar 2015 Om du les linken Sint Naken Biltyv, ser du at flis, golv etc er med. Men at der er ting som ikkje er med, er klart. Så ein mill i tillegg til den prisen høyres for mykje ut.Ah, trodde de så på et kataloghus. Her er jo alt ferdig med tomt og grunnarbeider. For den prisen ville noe annet være sinnsykt. Dette er jo et kataloghus ferdig oppsatt. Hvorfor lurer du på om man må legge på flere millioner her?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #9 Skrevet 2. januar 2015 Vi mer enn doblet. La da inn dyre valg som marmor på badene, steinbenkeplater mm. Hadde jo ikke behøvd det, men ting blir dyrere enn du tror, og det er mange grådige haier der ute. Firmaet tar ikke ansvar for feil i ettertid etc (Booligpartner). Anonymous poster hash: 49d09...fff
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #10 Skrevet 2. januar 2015 Vi har bygd et Boligpartnerhus, og er veldig fornøyd. Men ja, det blir mye dyrere enn katalogprisen, men hvor mye kommer an på blant annet:Hva slags oppvarming du vil ha?Og du kan ta utgangspunkt i at alt av materialer (fliser, tak, vegger og gulv, er så billig og standard som det er mulig å få det i katalogprisene - helt ok, men om du vil ha noe annet koster det penger, og det blir fort en del ekstra).I tillegg vil du ha behov for langt mer på det elektriske anlegget enn hva som er inkludert i katalogprisen. Så kommer det garasje, maling (kanskje leie av lift for å male utvendig), en annen ovn/peis enn katalogen, en penere trapp (koster fort 30 000,-) og ikke minst endre kjøkkeninnredningen til noe som funker (det som er inkludert er så stusselig at du bare MÅ gjøre noe med det) osv. Tror katalogprisen på vårt hus var 1 600 000 ca, og totalt har vi brukt nesten 4 000 000,- , av dette kosta tomta ca 500 000,- Så om du skal opparbeide hage, gårdsplass, ha garasje (bygde den selv), ha terrasse/veranda, vannbåren varme med brønn, og noen endringer inne i huset (vårt er meget enkelt med like plater og farger på alle vegger, laminat på gulv, like fliser på begge bad, standard takplater og ganske små endringer på kjøkkenet), så blir det fort noen kroner. Men det er verdt det :-) Lykke til, det er en (tid-)krevende og spennende prosess å bygge hus :-) Anonymous poster hash: 1f7af...45a
skjotta Skrevet 2. januar 2015 #11 Skrevet 2. januar 2015 Dette huset er "ferdigkjøpt" fra en katalog. Når man sier at man må doble prisen på katalogene tenker man på bad, kjøkken, innredninger, elektriker, rørlegger,tomt osv... det er inkludert i denne prisen.Nei det er ikke alltid det. Man må lese om hva som er med hos de forskjellige husbyggerne. Man må legge på minimum en million til grunnarbeider, murerarbeider inne, gulv, lamper, og fliser på bad osv. Det er aldri med hos noen. Vi har vært i møte med de fleste husbyggerne og dette var ikke med hos noen. I motsetning til deg så HAR jeg lest hva som er inkludert i prisen 😁 annonsen på finn er et kataloghus som er satt opp av utvikler som forhåndsselger det. Mao trenger man ikke legge til noe på prisen utover det man må beregne på hvilket som helst annet hus.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #12 Skrevet 2. januar 2015 Som jeg forstår denne annonsen så er ikke huset satt opp enda så dere kan gjøre forandringer og personlige tilpasninger? Det skal jo være et nøkkelferdig hus, og alt er inkludert, men mye av det som er inkludert er kanskje ting dere vil forandre på. F.eks leveres det med gulvmonterte toaletter, de fleste i dag vil vel ha vegghengte som er dyrere. Det blir levert med malte vegger, kanskje vil dere ha noen kontraster og tapet et par steder. Antall stikkontakter i slike ferdighus er veldig lavt, antagelig vil dere doble antall kontakter i huset. Det er en del slike ting som fordyrer. Søsteren min har nettopp vært gjennom det samme, nøkkelferdig hus på tomt, alt inkludert. Men huset er jo ikke satt opp enda når kontrakten skrives og når man går ting etter sømmene er det gjerne ting du vil forandre på. Kjøkkenet velger du, innenfor en viss pris, og ofte blir ønsket ditt litt dyrere enn det som inngår i prisen. Kanskje synes du dørhåndtakene på innedørene er dritkjipe, kanskje vil du ha noen andre lister i taket osv osv. Vips har huset blitt mye dyrere likevel. Anonymous poster hash: a0d21...e1d
Sint naken biltyv Skrevet 2. januar 2015 #13 Skrevet 2. januar 2015 Dette huset er "ferdigkjøpt" fra en katalog. Når man sier at man må doble prisen på katalogene tenker man på bad, kjøkken, innredninger, elektriker, rørlegger,tomt osv... det er inkludert i denne prisen.Nei det er ikke alltid det. Man må lese om hva som er med hos de forskjellige husbyggerne. Man må legge på minimum en million til grunnarbeider, murerarbeider inne, gulv, lamper, og fliser på bad osv. Det er aldri med hos noen. Vi har vært i møte med de fleste husbyggerne og dette var ikke med hos noen.I motsetning til deg så HAR jeg lest hva som er inkludert i prisen 😁 annonsen på finn er et kataloghus som er satt opp av utvikler som forhåndsselger det. Mao trenger man ikke legge til noe på prisen utover det man må beregne på hvilket som helst annet hus. Men som jeg skrev lenger opp trodde jeg hun snakket om å bygge et hus fra en katalog. Ikke å kjøpe et ferdig oppsatt kataloghus på tomt😊
skjotta Skrevet 2. januar 2015 #14 Skrevet 2. januar 2015 Dette huset er "ferdigkjøpt" fra en katalog. Når man sier at man må doble prisen på katalogene tenker man på bad, kjøkken, innredninger, elektriker, rørlegger,tomt osv... det er inkludert i denne prisen.Nei det er ikke alltid det. Man må lese om hva som er med hos de forskjellige husbyggerne. Man må legge på minimum en million til grunnarbeider, murerarbeider inne, gulv, lamper, og fliser på bad osv. Det er aldri med hos noen. Vi har vært i møte med de fleste husbyggerne og dette var ikke med hos noen.I motsetning til deg så HAR jeg lest hva som er inkludert i prisen 😁 annonsen på finn er et kataloghus som er satt opp av utvikler som forhåndsselger det. Mao trenger man ikke legge til noe på prisen utover det man må beregne på hvilket som helst annet hus. Men som jeg skrev lenger opp trodde jeg hun snakket om å bygge et hus fra en katalog. Ikke å kjøpe et ferdig oppsatt kataloghus på tomt😊 Så det nå. Klikket bare på sitat varselet og svarte... men du må innrømme ironien i at du minner meg på hvor viktig det er å lese hva som er inkludert? 😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå