Gå til innhold

Hvor kjøpte dere pinnekjøttet til jul og var det godt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år har vi prøvd First Price, gilde og Grindheim.

First Price: 5

Gilde: 7

Grindheim:10

Anonymous poster hash: 0b304...d09

Skrevet

Hvor får jeg kjøpt Grindheim, da?

Anonymous poster hash: e218f...61e

Skrevet

Jeg pleier å kjøpe det til Rema som er ferdig utvannet. Ligger i frysedisken. Det er faktisk veldig godt :) Koster ca 100kr pr. kg.

Vi fikk pinnekjøtt hos far i begynnelsen av desember. Han hadde kjøpt coop sitt. Det var ikke godt og smakte egentlig ikke pinnekjøtt engang.

Men han kan jo ha vært uheldig med tilberedningen.

Takk! Tiner du det før du damper det, da?

Ja i alle fall litt. Men det betyr så lite. Det skal dampe til kjøttet slipper beina, ikke etter bare tid :)
Takk! Hvor lang tid må jeg beregne, tror du?

Om du kjøper pinnekjøt i dag, så legg du det i kjøleskapet om det er gryteklart pinnekjøt. Om det er tørka ( ligg i romtemperatur i butikken) skal det utvatnast minst 12 timar, gjerne med eit skifte av vatn imellom. Sjekk kva utvatningstid produsenten anbefalar, folk vatnar ut veldig ulikt ser eg på trådar her inne.

Eg kokar pinnekjøtet minst 2,5 time, gjerne 3 timar for eit litt mørare resultat.

Takk! Så snill du er😊

Skrevet

Vi spiste gildes nå på nyttårsaften, og det var fullt av bittesmå splinter. Det var rett og slett farlig for barna å spise, så flaks vi hadde vossakorv i kjøleskapet. Jeg har aldri opplevd splinter før, så var nok mest uflaks.

Uff! Det var skikkelig uflaks. Var det beinsplinter?

Skrevet

Vi spiste gildes nå på nyttårsaften, og det var fullt av bittesmå splinter. Det var rett og slett farlig for barna å spise, så flaks vi hadde vossakorv i kjøleskapet. Jeg har aldri opplevd splinter før, så var nok mest uflaks.

Uff! Det var skikkelig uflaks. Var det beinsplinter?Anonymous poster hash: e218f...61e

Ja, små beinsplinter. Noen var bittesmå, som små korn, andre var litt større, som på størrelse med en liten lillefinger. Skarpe var de og, så vi måtte være veldig forsiktige. Dumt, for det ødela måltidet, selv om smaken var god.

Skrevet

Hvor får jeg kjøpt Grindheim, da?

Coop obs iallefall:-)

Anonymous poster hash: 0b304...d09

Skrevet

Vi hadde Xtra sitt pinnekjøtt, det var kanongodt:) Dampet det i ca 3,5t, var like godt dagen etter når vi puttet det under grillen..

Anonymous poster hash: 8918b...675
Skrevet

Skal kjøpe inn i dag til middag med svigers i helgen. Anonymous poster hash: e218f...61e

Pinnekjøtt får ikke blitt godt....

Anonymous poster hash: 80196...10a

Skrevet

Kjøpte på Kiwi. 118 kr pk, husker ikke hvor mye det var i en pk. Kjempegodt mente vi alle. Dampet i nesten 4 timer.

Ha noen få gulrøtter i stappen og bruk Tine ekte smør. Jeg tror jeg brukte 150 g på et kålhode. Helt fantastisk stappe etter å ha mosa den i maskin :)

Anonymous poster hash: f95f6...c67
Skrevet

Jeg pleier å kjøpe det til Rema som er ferdig utvannet. Ligger i frysedisken. Det er faktisk veldig godt :) Koster ca 100kr pr. kg.

Vi fikk pinnekjøtt hos far i begynnelsen av desember. Han hadde kjøpt coop sitt. Det var ikke godt og smakte egentlig ikke pinnekjøtt engang.

Men han kan jo ha vært uheldig med tilberedningen.

Takk! Tiner du det før du damper det, da?

Ja i alle fall litt. Men det betyr så lite. Det skal dampe til kjøttet slipper beina, ikke etter bare tid :)

Takk! Hvor lang tid må jeg beregne, tror du?

De sier vel 2 timer, men jeg liker å ha minst 2 1/2 time på meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...