Gå til innhold

Hvor kjøpte dere pinnekjøttet til jul og var det godt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe inn i dag til middag med svigers i helgen.

Anonymous poster hash: e218f...61e

Fortsetter under...

Skrevet

Gilde sitt vakuum pakket julaften, veldig godt, tror det var 169 kr kg

Rema 1000 sitt Best pris på nyttårsaften, også veldig godt. 49 kr kg

Ingen som trodde vi hadde kjøot vakuum pakket, alle trodde vi hadde vært hos slakter.

Anonymous poster hash: edeee...715

Skrevet

Gilde sitt vakuum pakket julaften, veldig godt, tror det var 169 kr kg

Rema 1000 sitt Best pris på nyttårsaften, også veldig godt. 49 kr kg

Ingen som trodde vi hadde kjøot vakuum pakket, alle trodde vi hadde vært hos slakter.

Anonymous poster hash: edeee...715

Takk! Tror vi også går for noe billig. Har ikke så mye penger nå etter jul.

Skrevet

Pinnekjøtt fra Hallingskarvet. Kjempegodt og mange fine kotelettstykker.

Anonymous poster hash: 40c90...709

Skrevet

Jeg pleier å kjøpe det til Rema som er ferdig utvannet. Ligger i frysedisken. Det er faktisk veldig godt :) Koster ca 100kr pr. kg.

Vi fikk pinnekjøtt hos far i begynnelsen av desember. Han hadde kjøpt coop sitt. Det var ikke godt og smakte egentlig ikke pinnekjøtt engang.

Men han kan jo ha vært uheldig med tilberedningen.

Skrevet

Lofotlam fra Rema, veldig fornøyd (kjøpte røkt).

Annonse

Skrevet

Jeg kjøpte det som fikk best i test. Var noe fjellgreier.. Søren, husker ikke hva det het, men det var sinnsykt godt! Sammenlignet med Gilde

Anonymous poster hash: 7a821...eca

Skrevet

Det pinnekjøttet fikk totalslakt i en eller annen test i år.

Skrevet

Gilde røkt. Var bra!

Anonymous poster hash: 75b02...fbb

Skrevet

Henriettes (naturell, IKKE røkt!!!) på Coop. Hatt det to ganger denne julen og også forrige jul, knallgodt!! :)

Anonymous poster hash: 15609...143

Skrevet

Takk for alle tips. Nå blir det vanskelig å velge😊😊

Skrevet

Jeg pleier å kjøpe det til Rema som er ferdig utvannet. Ligger i frysedisken. Det er faktisk veldig godt :) Koster ca 100kr pr. kg.

Vi fikk pinnekjøtt hos far i begynnelsen av desember. Han hadde kjøpt coop sitt. Det var ikke godt og smakte egentlig ikke pinnekjøtt engang.

Takk! Tiner du det før du damper det, da?

Skrevet

Andre idiotsikre tips for en nybegynner når det gjelder tilberedning?

Annonse

Skrevet

Husk å sjekke jevnlig at det er nok vann i bunnen av gryta. Ikke bra hvis det koker tørt...

Ellers er det fint lite som kan gå galt egentlig. Pinnekjøtt må være den enkleste julematen man kam servere rett og slett.

Skrevet

Husk å sjekke jevnlig at det er nok vann i bunnen av gryta. Ikke bra hvis det koker tørt...

Ellers er det fint lite som kan gå galt egentlig. Pinnekjøtt må være den enkleste julematen man kam servere rett og slett.

Ja, og bruk nok smør i kålrotstappen.

Skrevet (endret)

Pinnekjøtt fra Røros kjøtt, kjøpt på Rema. Nydelig!

Endret av BellaSuz
Skrevet

Ja i alle fall litt. Men det betyr så lite. Det skal dampe til kjøttet slipper beina, ikke etter bare tid :)

Skrevet

Me kjøpte gryteklart pinnekjøt frå Nordfjord, hjå Rema 1000.  Det var godt.  Dampa det i 3 timar.  Ver obs på om det er røykt eller ikkje røykt pinnekjøt, det smakar heilt ulikt.  ( urøykt smakar meir, og betre synes eg)

Skrevet

Ja i alle fall litt. Men det betyr så lite. Det skal dampe til kjøttet slipper beina, ikke etter bare tid :)

Takk! Hvor lang tid må jeg beregne, tror du?

Skrevet

Sier du det? Interessant, husker du hva det ble slakta for? Jeg likte det godt sjøl og gjestene også (eller så var de bare høflige).

Skrevet

Vi spiste gildes nå på nyttårsaften, og det var fullt av bittesmå splinter. Det var rett og slett farlig for barna å spise, så flaks vi hadde vossakorv i kjøleskapet. Jeg har aldri opplevd splinter før, så var nok mest uflaks.

Skrevet

Hadde Tind, kjøpt på Coop på julaften. Kjempegodt

På nyttårsaften hadde vi Henriettes også kjøpt på Coop, ikke fullt så godt, mne ikke uspiselig heller.

Jeg er egentlig vant til hjemmespeket og det er det aller beste,

Anonymous poster hash: 3db09...506
Skrevet

Vi hadde Gilde sitt pinnekjøtt. Det var kjempegodt!!

Anonymous poster hash: e8d98...631
Skrevet

Takk! Hvor lang tid må jeg beregne, tror du?

Om du kjøper pinnekjøt i dag, så legg du det i kjøleskapet om det er gryteklart pinnekjøt.  Om det er tørka ( ligg i romtemperatur i butikken) skal det utvatnast minst 12 timar, gjerne med eit skifte av vatn imellom.  Sjekk kva utvatningstid produsenten anbefalar,  folk vatnar ut veldig ulikt ser eg på trådar her inne.

Eg kokar pinnekjøtet minst 2,5 time, gjerne 3 timar for eit litt mørare resultat.

Skrevet

Sier du det? Interessant, husker du hva det ble slakta for? Jeg likte det godt sjøl og gjestene også (eller så var de bare høflige).

Husker ikke akkurat nå, lenge siden jeg leste testen (før jul og greier 😂). Leste hos ei venninne som har VG+. Det var altså en test av pinnekjøtt i VG.

Var litt skuffet da jeg jo er fra Vesterålen selv, og sånn sett ønsker at produkter fra Lofoten og Vestrålen skal gjøre det best mulig i slikt tester. Selvsagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...